بازدید 3530

9میلیارد ریال، برآورد اولیه خسارت حادثه شهران

طبق گزارش «تعادل» از میزان خسارت انفجار لوله گاز، برآورد اوليه حادثه شهران در دو حوزه شبكه برق و ترافيك تهران حدود 9ميليارد ريال عنوان شده است، در حالي كه همچنان ارقام مربوط خسارت‌هاي وارده به تاسيسات شهري، ساختمان‌هاي اطراف، اموال مردم، تاسيسات شركت آب، گاز و مترو مشخص نيست.
کد خبر: ۶۰۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 30 June 2016
طبق گزارش «تعادل» از میزان خسارت انفجار لوله گاز، برآورد اوليه حادثه شهران در دو حوزه شبكه برق و ترافيك تهران حدود 9ميليارد ريال عنوان شده است، در حالي كه همچنان ارقام مربوط خسارت‌هاي وارده به تاسيسات شهري، ساختمان‌هاي اطراف، اموال مردم، تاسيسات شركت آب، گاز و مترو مشخص نيست.
 تقريبا دو هفته از حادثه انفجار لوله گاز شهري در شهران مي‌گذرد؛ حادثه‌يي كه هنوز علت و مقصران اصلي آن مشخص نشده‌اند و آمار دقيق و درستي نيز از خسارت‌هاي وارد شده بر تاسيسات آب، برق، گاز، مترو و ساختمان‌هاي منطقه وجود ندارد. با وجود اين، معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران روز گذشته از اتمام عمليات بهسازي ترافيكي در محل حادثه انفجار لوله گاز در شهران خبر داد و خسارت ترافيكي اين حادثه را ۳۵۰ ميليون تومان برآورد كرد.
سيدجعفر تشكري‌هاشمي با بيان اينكه از ساعات اوليه مهار حادثه، اكيپ‌هاي اجرايي منطقه با حضور در محل، مسير جايگزين و دسترسي محلي را براي تردد شهروندان مشخص كردند، افزود: در ابتدا با توجه به اينكه تقاطع آسيب ديده يكي از تقاطع‌هاي شناسنامه‌دار در پروژه خط سفيد بود و تمام المان‌هاي ترافيكي محل آسيب‌ديده بودند، برآورد خسارات وارده نيز انجام شد. او گفت: همزمان با پر كردن گودال انفجار از سوي معاونت عمران شهرداري، عمليات نصب و هوشمند‌سازي المان‌هاي ترافيكي و چراغ‌هاي هوشمند تقاطع نيز صورت گرفت.
 به‌طوري كه چهارشنبه هفته گذشته پايه‌هاي چراغ‌هاي هوشمند نصب و اجرايي شد. معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه سرپناه ايستگاه اتوبوس در اين تقاطع اورهال شده و پس از اتمام عمليات پركردن گودال، اصلاح هندسي معبر نيز انجام شده است، افزود: خط‌كشي معبر با توجه به آيتم‌هاي خط سفيد مجددا احيا شد و نصب تابلوها نيز صورت گرفته است. اكنون معبر حادثه‌ديده آماده بازگشايي مجدد است، با توجه به اينكه مترو نيز در زيرزمين مشغول بازسازي و ايمن‌سازي مجدد است، پس از هماهنگي با مترو معبر بازگشايي مي‌شود. اما شركت توزيع برق تهران از نخستين نهادهايي بود كه برآوردهاي اوليه‌يي در اين باره انجام داد.
 معاون بهره‌برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع برق تهران بزرگ هفته گذشته با اشاره به قطع سه خط برق در محدوده‌هاي شهران، كوهسار و كن سولقان بر اثر اين حادثه گفت: بر پايه برآوردها درباره حادثه حريق در منطقه شهران تهران، تاكنون بيش از 5ميليارد ريال به شبكه برق خسارت وارد شده است. كامبيز ناظريان افزود: در پي بروز حادثه گروه‌هاي عملياتي از منطقه برق «قدس» و دو منطقه معين «دانشگاه» و «آزادي» در محل حاضر شدند. همچنين گروه‌هاي عملياتي نيز به محل اعزام شدند و همان روز 95درصد برق مشتركاني كه قطع شده بود، دوباره وصل شد. به گفته او، در اثر اين آتش‌سوزي به پست هوايي، كابل‌هاي زميني، بخشي از شبكه هوايي فشار متوسط و شبكه روشنايي و همچنين چندين تابلو اندازه‌گيري و كنتور در برخي ساختمان‌هاي محل حادثه خسارت وارد شد كه بيشتر آن به ساختمان اداري- تجاري مشرف به همان منطقه مربوط بود. در همين حال، تماس‌هاي خبرنگار تعادل با مجموعه شهري براي كسب اطلاعات بيشتر در اين باره بي‌نتيجه ماند. روابط‌عمومي سازمان مديريت بحران شهر تهران به «تعادل» اعلام كرد كه هنوز هيچ برآورد مالي به سازمان ارائه نشده است.
 روابط‌عمومي شركت مترو تهران نيز تنها به گفتن اين موضوع اكتفا كرد كه بر اساس تصميمات گرفته شده در اين باره قرار است، گزارش خسارت به تاسيسات شركت مترو شهر تهران از سوي روابط‌عمومي شهرداري تهران اعلام شود و ما نمي‌توانيم هيچ خبري در اين باره منتشر كنيم. داود زارعيان، مدير روابط‌عمومي و سخنگوي شركت مخابرات ايران هم در اين باره به «تعادل» گفت: هنوز رقمي اعلام نشده است. خسارت به شبكه مخابرات دو وجه دارد.
 اول بحث تاسيسات و دوم بحث عدم كاركرد ناشي از قطعي 56هزار مشترك. بر همين اساس، اولويت اول ما بازسازي شبكه و وصل شبكه 56هزار مشترك تهراني بود. اكنون نيز برآورد خسارت را به عنوان اولويت بعدي در دستور كار قرار داده‌ايم.
اما آن طور كه از گفته‌هاي مسوولان بر مي‌آيد، برآورد نهايي اين حادثه تا يك هفته كاري ديگر به طول خواهد انجاميد.
 روزگذشته احمد دنيامالي، رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران از محل خط ۶ مترو و محل حادثه شهران بازديد كرد و در جريان اقدامات مهندسي بعد از حادثه شهران و مستحكم‌سازي تونل مترو قرار گرفت. گويا در جريان اين بازديد قرار شده است كه شركت مترو در آينده‌يي نزديك گزارشي در خصوص اين حادثه در كميسيون عمران ارائه كند كه شامل بررسي خط ۶ مترو، وضعيت ايستگاه حادثه‌ديده و خساراتي كه به آن وارد شده، باشد.
اگر چه هنوز ارگان مقصر در اين حادثه مشخص نشده است، اما معصومه آباد، عضو شوراي شهر تهران درباره جبران خسارت‌هاي وارده به مردم گفته است: پس از كارشناسي مساله و مشخص شدن مسبب اصلي حادثه، خسارات وارد شده به اموال شهروندان جبران خواهد شد و هر ارگاني كه در اين زمينه مقصر باشد، مكلف به پرداخت خسارت به شهروندان خواهد بود. در اين حادثه جسد كارگر ايراني كه راننده بيل مكانيكي بود روز سه‌شنبه پس از گذشت بيش از 10 روز در محل پيدا شد همچنين جسد كارگر افغان نيز چهار روز پس از اين حادثه پيدا شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر