بازدید 2907

تاثیر برکسیت بر اقتصاد ژاپن

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اقتصاد ژاپن را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر: ۶۰۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 29 June 2016
خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اقتصاد ژاپن را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وبسایت گاردین؛ شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، بانک مرکزی این کشور را خواست از فراهم بودن منابع مالی کافی برای شرکت های ژاپنی فعال در انگلیس اطمینان حاصل کند و تجارت را در ژاپن تقویت کند.

نخست وزیر ژاپن در جلسه دولت و بانک ژاپن، پس از رای مثبت مردم انگلیس به برکسیت، اظهار کرد: "یک احساس نگرانی در بازار وجود دارد." این دومین جلسه میان دولت ژاپن و بانک های این کشور پس از همه پرسی انگلیس است. انتظار می رود در آینده نزدیک جلسات بیشتری در این زمینه برگزار شود و حفاظ های مالی دیگری در مقابل بی ثباتی های احتمالی ایجاد شود.

آبه نگران است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بتواند افزایشی ناگهانی در بهای ین به همراه داشته باشد. افزایش بهای این ارز می تواند به اقتصاد صادراتی ژاپن آسیبی جدی وارد کند.  شرکت های ژاپنی روز سه شنبه از بانک مرکزی 1.47 میلیارد دلار ارز تجاری درخواست کردند. رقمی بالاتر از میزان معمول درخواستی؛ اما بسیار کمتر از چندین میلیارد دلار درخواست شده در بحران مالی سال 2008.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، در جلسه ای به خبرنگاران گفت که برنامه های ارائه دلار، کمکی به شرکت های این کشور است و این بانک آماده است تا در صورت نیاز، دلار مورد نیاز آن ها را تامین کند.

انتقال پول به ارزهای امن، همانند ین، با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تقویت شده است. این امر می تواند به رشد ضعیف اتحادیه اروپا آسیب وارد کند و در سطح تجارت جهان نیز اختلال ایجاد کند. بهای طلا روز چهارشنبه، به عنوان پناهگاهی امن، با افزایش بها مواجه شد. 
ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا اظهار کرده است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند باعث کاهش رشد اقتصاد این اتحادیه از 0.8 درصد به 0.5 درصد شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار