بازدید 25276
۵

روی سرخ دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه روزهایی است که رنگ قرمز به خود گرفته است. مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص علت قرمز شدن آب این دریاچه و کم‌آبی گفت: آرتمیا و جلبک در دریاچه آغاز به رشد داشته و قرمز شدن دریاچه نیز می‌تواند به دلیل وجود آرتمیا در منطقه و دریاچه باشد. مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه، در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: بر اساس وضعیت اعلامی تراز امروز دریاچه 1270.95 بالاتر از سطح آزاد دریا بوده و این نشان‌دهنده این است که کمی تبخیر وجود دارد و باعث شده سطح دریاچه کاهش یابد.
کد خبر: ۶۰۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 29 June 2016
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵
با سلام
شنا در دریاچه ارومیه در حال حاضر که آب قرمز است مناسب نیست.قرمزی آب همان کشند قرمز است که مربوط به یک جلبک قرمز خطرناک است.این جلبک برای موجودات آبی هم زیان دارد.
پاسخ ها
آسو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
چرا بدون علم حرف میزنی هر گردی گردو نیست هر قرمزی هم کشند قرمز نیست
دریاچه اورمیه از کجا با کشند قرمز ارتباط پیدا کرده؟؟؟؟؟؟؟
این نتیجه فعال شدن دوباره آرتمیا است که اتفاقا نشان از زنده شدن دوباره دریاچه می دهد
دوست عزیز کشند قرمز در دریاب خلیج فارس و خزر دیده شده و ربطی به دریاچه ارومیه نداره. همونطور که در متن گفته مهم ترین دلیل سرخی آب وجود آرتمیاست (که یک سخت‌پوست ارزشمند و غذای اصلی میگوها است)
خوشحالم می بینم ارتفاع آی به حدی رسیده که امکان شنا میسر شده. در سفری که دو سال پیش داشتم دلم برای روستا نشینان که تنها درآمدشان از کرایه قایق است و آب دریا کیلومترها با روسایشان فاصله گرفته بود کباب شد.
آب دریاچه غنی از املاح معدنی است وبرای بیماریهای پوستی و روماتیسمی بهترین درمان است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس