بازدید 8006

چرا مسئولان به‌جان هم افتاده‌اند؟

کد خبر: ۶۰۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 29 June 2016
حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی با اشاره به اهمیت و جایگاه منبرهای ماه رمضان، گفت: همیشه در هر منبری وظیفه گوینده این است که در مسیر آگاه سازی مردم و توجه دادن قلب و روح آنها به خود و روز جزا سخنرانی کند. در کنار اینها باید تذکرات و هشدارهای اخلاقی و رفتارهای درست انسانی و اجتماعی را هم برای مردم تشریح کند.

به گزارش خبرآنلاین وی تصریح کرد: یک اصل مهم برای سخنرانی که از جایگاه روحانیت بر منبر می نشیند این است که بداند روشنگری یک امر همیشگی است اما تهمت، توهین و افترا هرگز. کسی حق ندارد از تریبون مذهبی به کسی توهین کند با برای اشخاصی ایجاد مشکل کند.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه هر سخنرانی به شیوه خود به مباحث سیاسی ورود می کند، گفت: خاطرم هست قبل از انقلاب یک نفر روی منبر هویدا را مسخره می کرد و او را سگ خطاب می کرد. این باعث خنده و تفریح مردم شده بود. جالب است که ساواک هم چندان مخالفتی با این موضوع نداشت یعنی ترجیح می داد مردم با همین خنده‌ها از پای منبر بلند شوند تا اینکه روشنگری صورت گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه متاسفانه برخی منبرهای امروز هم در همان مسیر حرکت می کنند، خاطرنشان ساخت: برخی تریبون‌داران توهین و جسارت می‌کنند تا عده‌ای را بخندانند یا خوشحال کنند. این روش ها به زیان دین و روحانیت است. اینکه همه چیز را زیر سوال ببری مشی روحانیت نیست. لذا بر همه گوینده‌ها و سخنران ها در این شبهای ماه رمضان واجب است که با دقت و وسواس بیشتر به موضوعات سیاسی و اجتماعی ورود کنند.

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی با تاکید براینکه در ابتدای ماه رمضان به برخی دوستان تذکر دادم، اظهار داشت: خداراشکر بیشتر روحانیت در مسیر درست گام بر میدارند ولی در گوشه و کنار افرادی هستند که گویی در دایره فرهنگ عمومی جامعه زندگی نمی کنند، استثناهای شخصی برای خود قائلند، تک روی می کنند.

وی گفت: اینجا نقش مردم بسیار اهمیت پیدا می کند، مردم نباید به این سخنرانان توجه کنند، وقتی به آنها توجه شود در بیان برخی مسائل جری تر می شوند و جسارت پیدا می کنند که تندتر سخن بگویند. اما اگر مردم این افراد را نادیده بگیرند بدون شک آنها مجبور به تغییر مسیرشان هستند.

این چهره روحانی و استاد اخلاق با تاکید براینکه ورود به سیاست از تریبونهای مذهبی باید با دقت صورت گیرد، تصریح کرد: گوینده باید بتواند خوب مطالب علمی، دینی و عقیدتی را برای مردم بیان کنند، البته می‌تواند گریزی هم به مسائل سیاسی روز داشته باشد این بد نیست و مثل زعفرانی بر روی بحث هایش باشد.ولی هر نوع تندروی سیاسی از تریبون‌های مذهبی به شدت خطرناک است.

نماینده ادوار مجلس گفت: رهبری انقلاب بارها درباره ملزومات و قواعد منبر رفتن سخن گفته اند و به اخلاق دعوت کردند، مردم از اینکه دائم کلمات شرارت بار و خصمانه را از تریبون های مذهبی بشنوند خسته می شوند، نباید با برخی کلمات برای مردم ایجاد ابهام کرد. برخی فکر می کنند این روش انقلابی است در حالیکه همین مسائل به انقلاب و نظام ضربه می‌زند.

وی خطاب به سخنران های و تریبون دارهای ماه رمضان گفت: نباید دیکته شده سخن بگویند، اول بفهمند چه میخواهند بگویند و به آن اعتقاد داشته باشند و بعد برای شنونده بازگو کنند تا او هم لذت ببرد.

طباطبایی با تاکید براینکه منبرهای ماه رمضان محل مناسبی برای ورود به مباحثی چون عملکرد دولت و دیگر نهادها نیست، اظهار داشت: اگر هم قرار است سیاسی صحبت شود باید کلی باشد، مردم یکبار در سال پای منبرها می نشینند تا از خدا و ائمه بشنوند و قلب و روح شان را به خدا نزدیک کنند. گاهی ممکن است مثال هایی معنوی زده شود مثلا دعا کنند که در این شب دولت بهتر کار کند و موفق تر باشد ولی بیش ازاین حتما مضر است.

این عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز در ادامه با تاکید براینکه برخی در مسائل سیاسی به جای روشنگری عقده‌گشایی می‌کنند، گفت: این افراد به جای بیان کارهای انجام شده نگرانی‌های عجیبی دارند، تهمت می‌زنند، افترا می‌زنند. اتفاقا یکی از مسائلی که من را به شخصه بسیارنگران کرده است همین مشی‌ای است که برخی افراد دنبال می کنند.

وی گفت: نگرانم که چرا مسئولان به جان هم افتادند و آبروی هم را می‌ریزند، این روش ها بسیار خطرناک است و بدترین ضربه را به اسلام و نظام می زند. باید مراقبت کرد تا با این نوع رفتارها بنیان های نظام و انقلاب را آسیب پذیر نکرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی