بازدید 5188

قوانین مرتبط با موادمخدر باید بازنگری شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس از پیگیری این کمیسیون برای حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 29 June 2016
یحیی کمالی‌پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری هفته مبارزه با موادمخدر، افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر برخوردی که تا به امروز در دستور کار قرار دادیم نتیجه مثبتی برای کشور به ارمغان نیاورد بنابراین باید برای مبارزه با موادمخدر راه‌های دیگری را انتخاب کنیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بحث مدیریت مبارزه با موادمخدر به دغدغه مهمی برای صاحب نظران تبدیل شده و باید قانون جامعی در این زمینه تدوین شود تا بسیاری از نگرانی‌های موجود را برطرف کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه تاکنون قوانین مرتبط با موادمخدر کارساز نبوده و باید بازنگری شود، تصریح کرد: امروزه برخوردمان درحوزه موادمخدر برخورد با معلول ها بوده است درحالی که باید با علت ها برخورد کنیم؛ ما زمانی می توانیم به مجازات اعدام در قانون مبارزه با موادمخدر افتخار کنیم که این قانون بتواند ریشه های مافیایی موادمخدر را بخشکاند.

وی یادآور شد: تاکنون برخوردهایی که با موادمخدر داشتیم برخورد با افرادی بوده که از بد حادثه و فقر فرهنگی و اقتصادی خدمتگزار یکسری افرادی شدند که نه تنها قانون با آنها برخورد نداشته بلکه هیچ برخورد جدی با آنها صورت نگرفته است به گونه ای که عملا سرشاخه ها را زدیم و ریشه ها را قوی کرده ایم لذا باید به سمت و سویی حرکت کرد که مافیای قاچاق مواد مخدر را از بین ببریم.

کمالی پور با بیان اینکه ستاد مبارزه با موادمخدر نیز نتوانسته به رسالت خود به درستی عمل کند، تاکید کرد: این عدم موفقیت ستاد مبارزه با مواد مخدر برای آن است که تنها برخورد فیزیکی نمی تواند اثرگذار باشد بلکه باید در کنار برخورد فیزیکی از اهرم های دیگر نیز استفاده کنیم، زمانی که سرپرست خانواده زندانی را از آنها می‌گیریم توجهی به این موضوع نمی‌کنیم که ممکن است چه تبعات منفی برای این خانواده و جامعه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بررسی طرحی در کمیسیون قضایی مجلس نهم، برای حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: بدون شک این کمیسیون در مجلس دهم، طرح مذکور را پیگیری کرده و درکوتاه‌ترین زمان آن را در دستور کار قرار خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار