بازدید 3636

دیپلماسی عاملی برای رونق صادرات محصولات کشاورزی

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه منع صادرات برخی محصولات کشاورزی به عراق از منظر اقتصادی به نفع مانیست،گفت: دیپلماسی سیاسی ،رایزنی و فعال کردن بخش خصوصی نیاز امروز صادرات بهنیه محصولات کشاورزی است .
کد خبر: ۶۰۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 29 June 2016
محمدحسین قربانی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره  ممنوع اعلام کردن واردات پنج محصول کشاورزی از ایران  توسط عراق،گفت:بدیهی است که ازدست دادن بازار کشاورزی عراق  امر مناسب اقتصادی  برای ما تلقی نمی شود؛بنابراین  وزارت کشاورزی برای صادرات محصولات کشاورزی باید استراتژی  مدونی درنظر بگیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس با بیان اینکه افق صادرات محصولات کشاورزی باید به کشورهای دوردست ترسیم شود، یادآورشد:دیپلماسی سیاسی،رایزنی و فعال کردن بخش خصوصی سه مولفه ای است که باید برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی  درنظرگرفته شود.

قربانی،افزود:برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای خواهان  باید برنامه ریزی جامع داشته باشیم تا زمانی که کشوری همچون عراق منع وارداتی برای محصولات کشاورزی ما وضع می کند؛ما محصولات کشاورزی کشورمان  را به دیگر نقاط جهان صادرکنیم.

وی ادامه داد:جوایز و مشوق های  صادراتی می تواند صادرات بهینه محصولات کشاورزی را رقم بزند و ازهمین وزاراتخانه هایی  همچون صنعت ومعدن و تجارت،امور خارجه  و کشاورزی در راستای  توسعه چرخه صادرات محصولات کشاورزی باید یک استراتژی  مدون  طراحی کنند.

قربانی،افزود: ما برای بسیاری از محصولات کشاورزی راهی جز صادرات نداریم  و  به همین علت عدم صادرات برای ما نگران کننده  است  و اگر فرصت های صادرات محصولات کشاورزی از  کشاورز گرفته شود؛بطور حتم برای کشاورز مقرون به صرفه نیست.

عضو کمیسیون  بهداشت ودرمان مجلس،یادآورشد:عدم توجه به تولیدات کشاورز ی،عاملی برای افزایش واردات محصولات کشاورزی  به شمار می آید.

 

عراق واردات ۵ محصول کشاورزی از ایران را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛وزارت بازرگانی کشور عراق واردات پنج محصول کشاورزی را به دلیل بهبود وضعیت تولید داخل و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی این کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

وزارت بازرگانی کشورعراق واردات پنج محصول کشاورزی هندوانه، گوجه فرنگی، سیب زمینی و طالبی و خربزه را تا اطلاع ثانوی و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممنوع کرد.

بنابراین گزارش؛ در اطلاعیه سازمان توسعه تجارت ایران اشاره شده است که این کشور دیگر اجازه واردات ۵ محصول هندوانه،گوجه فرنگی، سیب زمینی و طالبی و خربزه را را به کشور خود نمی‌دهد.

 شرح کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

«عطف به نامه شماره ۱۸۶۷۶/۳۱۱/۹۵ مورخ ۲۷/۳ /۹۵ در خصوص تماس تلفنی رایزن محترم ج.ا.ایران در عراق با معاون وزیر کشاورزی، مدیر ثبت سفارش وزارت بازرگانی و مسئولین مرزهای جنوبی عراق مشخص گردید ورود هندوانه،گوجه فرنگی، سیب زمینی و طالبی و خربزه بدلیل کفایت تولید داخل و مازاد بر نیاز و برای حمایت از کشاورزان عراقی، تا اطلاع ثانوی واردات به عراق ممنوع بوده وپیش از این نیز ورود کلم، چغندر، کاهو و شلغم ممنوع اعلام گردیده است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان