بازدید 4070
نامه تاجگردون به روحانی:

درخصوص فیشهای حقوقی با قربانی کردن یکنفر صورت مسئله پاک نشود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، با تاکید بر لزوم برخورد با عاملان اصلی پرداخت‌های نامتعارف، خواستار برخورد با مقصرترین وزیر در این زمینه، رئیس سازمان بازرسی و رئیس دیوان محاسبات شد.
کد خبر: ۶۰۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۶ 29 June 2016
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، با تاکید بر لزوم برخورد با عاملان اصلی پرداخت‌های نامتعارف، خواستار برخورد با مقصرترین وزیر در این زمینه، رئیس سازمان بازرسی و رئیس دیوان محاسبات شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نامه غلامرضا تاجگردون به آقای روحانی آمده است:

عادت بد مسئولین در برخورد با موضوع حقوق‌های خارج از عرف در حال تکرار است. قربانی کردن یک نَفَر برای عبور از تخلف و پوشش آمرین تخلف.

آقای رئیس‌جمهور، به عنوان یک نماینده در تابستان سال گذشته به وزیر جنابعالی یادآور شدم مواردی خارج از عرف و قانون در حال انجام است جلو آن را بگیرید اما اقدامی بایسته نکردید.

با شیوع موضوع، نهضت لو دادن فیش‌ها شکل گرفت و مقصرین در پشت این نهضت پنهان شدند. درست است شما می‌خواهید به افکار عمومی پاسخ داده و خود را از این طوفان نجات دهید ولی به چه قیمتی و به چه بهانه‌ای.

پرداخت خارج از قانون و عرف مذموم است و اینجانب جزو اولین نفراتی بودم که به این موضوع اعتراض کرده و تذکر دادم.

جنابعالی به عنوان یک حقوقدان و مجری قانون می‌دانید پرداخت یک وجه مراحلی دارد که اگر تخلفی صورت بگیرید تمامی اقدام کنندگان در این مراحل متناسب با اختیارات‌شان می‌بایستی پاسخگو باشند و تنبیه شوند.

(همچنانکه بارها جنابعالی در ارتباط با پرونده بابک زنجانی فرمودید تمامی عاملین پرونده باید محاکمه شوند).

جناب رئیس‌جمهور، در یک پرداخت اگر خلاف قانونی صورت گرفته باشد تجویزکننده، پرداخت‌کننده، تأییدکننده و حتی اعضای مجامع، شرکت‌ها و هیات امناها هم مقصرند و کمترین تخلف متوجه دریافت‌کننده است. قانونگذار بالاترین ارکان نظارتی کشور را ناظر مالی صندوق توسعه ملی قرار داده و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گزارش رسمی حساب‌ها و پرداخت‌های این صندوق را تأیید و به مجلس گزارش می‌دهد.

قانونگذار، وزیر یا وزرا را بالاترین مرجع رعایت قانون و ضوابط معین کرده است و آنها گزارش می‌دهند همه‌چیز بر وفق مراد است.

اگر تخلفی صورت گرفته، لطفا برای فرار از غبار موجود سعی نکنید آن‌که کمترین گناه را داشته گردن زنید.

جنابعالی به عنوان رئیس قوه مجریه با مقصرترین وزیرتان، رئیس قوه قضاییه با رئیس سازمان بازرسی به دلیل بی‌توجهی در اجرای وظیفه نظارتی و رئیس قوه مقننه با رئیس دیوان محاسبات به دلیل عدم نظارت در فرایند حسابرسی برخورد کنید و ما هم به عنوان نماینده مجلس یک نمره منفی به خود دهیم تا این عادت بد قربانی کردن یک نَفَر برای فرار از فضای موجود را کنار بگذاریم. 

جناب رئیس جمهور شما در برابر قرآن قسم یاد کردید مجری قانون باشید و ما هم همچنین. اگر چه می‌دانم وظیفه شما اجرای دقیق قانون است ولی رعایت جوانب ضروری است. اگر چنین شود گویا رفتاری صورت گرفته که برخی می‌خواستند زنجانی اعدام شود تا صورت مسئله پاک شود.

یقینا نمایندگان مجلس از تخلفات انجام شده چشم پوشی نکرده و با متخلفین در هر رده‌ای که باشند برخورد خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر