بازدید 2512
قائم مقام وزیر نیرو :

کاهش یک چهارمی بارندگی در قیاس با سال پیش

کد خبر: ۶۰۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 29 June 2016
قائم مقام وزیر نیرو گفت: هم اینک طرحهایی به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل مشارکتهای مردمی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب کشور در دست اجراست.    

به گزارش  روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز،ستار محمودی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت تصفیه ‌خانه جدید شهر صدرا شیراز اظهار داشت: توان دولت در بخش احداث فاضلاب سالانه یک ‌هزار میلیارد تومان است از این رو بسته‌های اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش فاضلاب در نظر گرفته شده است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آب و فاضلاب روستاهای کشور اختصاص یافته است گفت: هر طرحی که در زمینه توسعه فاضلاب اجرا میشود کمک به حفظ محیط زیست است و اگر این هزینه ها انجام نشود بدون شک سلامت مردم و سلامت محیط زیست به خطر می افتد.

قائم مقام وزیر نیرو همچنین بر لزوم استفاده بهینه از منابع آب تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به کاهش ۲۵ درصدی بارش باران در سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، بحران آب در فارس و برخی مناطق دیگر تشدید میشود.

وی افزود: در سال ۹۴ میانیگین بارندگی در اکثر نقاط کشور ۲۰ درصد بیشتر از سال ماقبل آن و یک درصد کمتر از ۴۷ سال گذشته بوده لیکن در فارس ۲۵ درصد کمتر از سال قبل بوده است.

محمودی تصریح کرد: هم اینک ۹ استان کشور به نسبت بارش سال گذشته و حتی نسبت به میانگین بلند مدت ۴۷ سال گذشته، کمبود بارندگی دارند.

استاندار فارس هم در این آیین به پیگیریهای انجام شده برای ساخت تصفیه‌خانه شهر جدید صدرا اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو تامین ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این پروژه را پذیرفته و در سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار به حساب شرکت آب و فاضلاب شیراز واریز شد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها