بازدید 3812

۲۱ درصد آب تولیدی هدر می رود و ۱۱ درصد ثبت نمی شود

کد خبر: ۶۰۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 29 June 2016
در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار گردید مهندس عبدالرضا خلیلی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به افزایش میزان مصرف آب در تابستان اظهار داشت: با شروع فصل گرما و افزایش میزان مصرف و توليد آب ، مدیریت مصرف آب نیاز به یک مدیریت جدی دارد چرا که محدودیت منابع آبی با یک سال بارش باران و برف از بین نمی‌رود، پس باید در مصرف بهینه آب دقت کرده و طرح‌ها و برنامه‌هایی جهت کاهش مصرف آب لحاظ نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مدیر عامل شرکت با بیان اینکه 40 درصد از آب مصرفي شهرهاي استان از منابع آب هاي سطحی و 60 درصدنيز  از منابع آب هاي زیرزمینی تامين می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان مرکزی 313 میلیون متر مکعب آب در سال برای 440 هزار مشترک توزیع می‌شود که پیک مصرف در زمستان سه هزار و 600 لیتر در ثانیه و در تابستان پنج هزار و 600 لیتر در ثانیه است.

مهندس عبدالرضا خلیلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه آب و منابع آبی تنها چیزی است که نمی‌توان دوباره ساخت و تجديد پذيري محدودي دارد افزود: با توجه به محدوديت منابع آبي در كشور و همچنين استان، بايستي فرهنگسازي مصرف بهينه آب در حد وسيعي انجام شود و اين مقدور نيست مگر با همكاري رسانه هاي ارتباط جمعي همچون صدا و سيما، خبرگزاري ها و جرايد و استفاده از روش هاي گوناگون آگاهي بخشي  همچون تبليغات محيطي ، برگزاري همايش ها ، نشست ها ،كارگاه هاي آموزشي و جشنواره ها و توزيع اقلام انتشاراتي و تبليغي،، ارتباط چهره به چهره و...

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه  با بیان اینکه 21 درصد آب تولیدی استان به هدر می‌رود، اظهار کرد: از مجموع این 21 درصد 11 درصد به دلیل انشعابات غیرمجاز و یا کنتور‌های کم شمار ثبت نشده و مابقی نیز بر اثر اتفاقاتی چون وقوع شکستی ها در شبكه توزيع آب  هدر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه 65 درصد از مردم استان از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب  برخوردار هستند، گفت: در حال حاضر یک هزار و 600 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان ایجاد شده که از این میزان 900 کیلومتر آن در شهر اراک است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها حدود 75 درصد از جمعیت استان را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: در حال حاضر 11 تصفیه‌خانه در استان در حال بهره‌برداری و 4 تصفیه‌خانه در شهرهای خمین، تفرش، آشتیان و شازند در حال احداث است .

مهندس خلیلی تصریح کرد: سالانه 40 میلیون متر‌مکعب پساب تصفیه شده در بخش‌های مختلفی از قبیل کشاورزی، فضای سبز، صنعت و بخشی هم در تالاب میقان در سطح استان مورد استفاده قرار می‌گیرد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس