بازدید 3747

راه‌های پیشگیری از گرما زدگی

یک پزشک عمومی با بیان اینکه مسمومیت‌ها یکی از بیشترین موارد بیماری در تابستان است، گفت: افرادی که در نقاط گرم کار می‌کنند به دلیل افزایش رشد میکروب در این نواحی، دچار گرمازدگی بیشتری می‌شوند.
کد خبر: ۶۰۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۰ 29 June 2016
یک پزشک عمومی با بیان اینکه مسمومیت‌ها یکی از بیشترین موارد بیماری در تابستان است، گفت: افرادی که در نقاط گرم کار می‌کنند به دلیل افزایش رشد میکروب در این نواحی، دچار گرمازدگی بیشتری می‌شوند.

به گزارش فارس؛ محمود شریفی میرابی، درباره شیوع بیماری‌های فصل گرما و مراقبت‌های بهداشتی مربوط به این فصل گفت: رعایت بهداشت فردی در فصول مختلف سال تفاوتی ندارد حتی در زمستان نیز مراقبت‌های خاص خود را باید داشته باشیم، اما بهترین مسئله‌ای که در حال حاضر و در فصل تابستان بسیار اهمیت دارد شستن دست‌ها به ویژه پیش از خوردن هر نوع مواد غذایی است که توسط هر فرد باید رعایت شود.
 
وی ادامه داد: شیوه شستن مواد غذایی و میوه‌ در فصل تابستان باید مورد توجه باشد به این شکل که میوه را در ظرفی پر از آب بگذارند، چند بار در آب بچرخانند و شست‌‌وشو دهند تا سمومی که بر روی میوه وجود دارد که ممکن است شیمیایی یا گیاهی باشد از روی پوست شسته شود.
 
این پزشک عمومی با انتقاد از به اینکه برخی معتقد هستند که بعضی از میوه‌ها مانند خربزه یا هندوانه نیاز به شست‌وشو ندارند، تاکید کرد: حتی میوه‌هایی از این نوع به دلیل اینکه بر روی زمین بوده و به آنان دست زده شده همچنین به دلیل کودهای حیوانی که در زمین استفاده شده بهتر است ابتدا خوب شسته شده سپس مورد استفاده قرار گیرند.
 
وی درباره شیوه شست‌وشوی سبزیجات نیز بیان کرد: برخی افراد صرفاً از مواد ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند اما در واقع آب یکی از بهترین شوینده‌ها  است که  باید استفاده شود.
 
شریفی میرابی، با اشاره به اینکه مسمومیت‌ها، موارد اسهال و استفراغ بیشترین موارد بیماری در فصل گرم سال است، گفت: افرادی که در نقاط گرم کار می‌کنند معمولا در این فصل دچار گرمازدگی می‌شوند به این دلیل که در هوای گرم رشد میکروب بیشتر است.
 
پزشک عمومی خاطرنشان کرد: موادی که پخته می‎‌شود، بخصوص مواد گوشتی پس از پخت باید در هوای آزاد قرار داده شوند، به این دلیل که خیلی زود فاسد می‌شوند و پس از مصرف باقی غذا باید در جای خنک مانند یخچال نگهداری شود، همچنین برای استفاده بعدی خوب حرارت داده شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان