بازدید 62018

سرلشکر "محمد باقری" کیست؟

سرلشکر محمد باقری جایگزین سرلشگر فیروزآبادی در ستاد کل نیروهای مسلح شد.
کد خبر: ۶۰۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 28 June 2016
سرلشکر محمد باقری جایگزین سرلشگر فیروزآبادی در ستاد کل نیروهای مسلح شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محمد باقری جایگزین سرلشگر فیروزآبادی در ستاد کل نیروهای مسلح شد.

متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری

با توجه به انتقال سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیّد حسن فیروزآبادی به جایگاه مشاورت عالی فرماندهی کلّ نیروهای مسلح، و نظر به خدمات شایسته و تجارب ارزنده جناب‌عالی در دوران دفاع مقدس و پس از آن به‌ویژه در مسئولیت‌های ستاد کل و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، شما را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌کنم.

با تمسک و امید به عنایات الهی، ارتقاء توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی امنیتی نیروهای مسلح و بسیج مردمی و امکان پاسخگویی به‌موقع و مؤثر به هر سطح و نوع از تهدیدات متوجّه به نظام جمهوری اسلامی ایران با عمل انقلابی مورد انتظار است.

از تلاشهای مخلصانه و مدبّرانه سردار سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی از ابتدا تا کنون در این مسئولیت مهم قدردانی و تشکر می‌کنم.

دوام توفیقات همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

8/ تیر ماه/ 95
 
 

محمد حسین افشردی معروف به محمد باقری ریاست ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. وی برادر سردار شهید حسن باقری، از فرماندهان ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس است. وی پیش از این در مسئولیت معاونت اطلاعات و عملیات در ستادکل نیروهای مسلح فعالیت می‌کرد. سردار سرلشکر محمد باقری از فرماندهان جنگ 8 ساله ایران و عراق است که به گفته خود از زمانی که حوادث کردستان شروع می‌شود به عضویت در سپاه پاسداران درآمده و از تابستان سال 59 رسما به عضویت سپاه پاسداران می‌رسد.

وی از تبحر بالایی در امور اطلاعاتی و عملیاتی برخوردار بوده و تا کنون نیز در همین مسئولیت در ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می‌کرد. باقری همزمان با ایزدی به درجه سرلشکری مفتخر شده است. محمد باقری در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیاری را در سازماندهی انقلابیون انجام داد و با آغاز فعالیت سپاه به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

پس از آغاز جنگ تحمیلی به عنوان اولین مسئول اطلاعات و عملیات سپاه منصوب شد و در کنار برادر شهید خود از هیچ ایثار و جوانمردی دریغ نکرد. وی هم اکنون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و از طرفی ریاست موسسه شهید حسن باقری را به عهده دارد که ضمن خدمت در عرصه دفاعی به حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس نیز مشغول است.

سردار سرلشکر محمد باقری از فرماندهان و یادگاران دوران 8 سال دفاع مقدس است که به گفته خود از زمانی که حوادث کردستان شروع می‌شود به عضویت در سپاه پاسداران درآمده و از تابستان سال 59 در این نهاد انقلابی مشغول به فعالیت می‌شود.

وی در این باره می‌گوید: یک ماه از جنگ گذشته بود که به جبهه رفتم. به دلیل نوع فعالیتی که داشتم و مسئولیت‌های اطلاعاتی – عملیاتی که بر عهده‌ام بود، تقریبا می‌توان گفت عملیاتی نبود که در آن نباشم. من در عملیات ثامن‌الائمه(ع) که شکست حصر آبادان بود، حضور نداشتم و در باقی عملیات‌های مطرح دفاع مقدس حضور داشتم.

سرلشکر باقری می‌گوید: در واقع لایه دوم لانه جاسوسی بودیم؛ چرا که سال اول دانشگاه و ناشناخته بودیم. سران دانشجویان خط امام (ره) سال آخری و دانشجویان فوق‌لیسانس بودند. از زمانی که دانشگاه ها در بهار 59 به سبب انقلاب فرهنگی تعطیل شد، حوادث کردستان شروع شد و ما به سمت عضویت در سپاه کشیده شدیم. از تابستان سال 59 در سپاه مشغول فعالیت شدیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی