بازدید 50590

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حکم رهبر انقلاب تغییر کرد

رهبر انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند.همچنين ايشان سرلشكر سیدحسن فیروزآبادی را به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب کردند.
کد خبر: ۶۰۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ 28 June 2016

 رهبر انقلاب  اسلامی در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند. همچنين ايشان سرلشكر سیدحسن فیروزآبادی را به عنوان مشاور عالی  نظامی فرماندهی کل قوا منصوب کردند.

به گزارش «تابناک»، فرمانده کل قوا سردار سرلشکر محمدحسین باقری را به سمت ریاست ستادکل نیروهای مسلح منصوب کردند.همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی را به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب کردند.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  با حکم رهبر انقلاب تغییر کرد

متن حکم رهبر انقلاب برای انتصاب رییس جدید ستاد کل نیروهای مسلح

با توجه به انتقال سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیّد حسن فیروزآبادی به جایگاه مشاورت عالی فرماندهی کلّ نیروهای مسلح، و نظر به خدمات شایسته و تجارب ارزنده جناب‌عالی در دوران دفاع مقدس و پس از آن به‌ویژه در مسئولیت‌های ستاد کل و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، شما را به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌کنم.

با تمسک و امید به عنایات الهی، ارتقاء توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی امنیتی نیروهای مسلح و بسیج مردمی و امکان پاسخگویی به‌موقع و مؤثر به هر سطح و نوع از تهدیدات متوجّه به نظام جمهوری اسلامی ایران با عمل انقلابی مورد انتظار است.

از تلاشهای مخلصانه و مدبّرانه سردار سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی از ابتدا تا کنون در این مسئولیت مهم قدردانی و تشکر می‌کنم.

دوام توفیقات همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سیّد علی خامنه‌ای

۸/ تیر ماه/ ۹۵


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  با حکم رهبر انقلاب تغییر کرد

انتصاب سرلشکر فیروزآبادی به مشاورت عالی نظامی فرماندهی کل قوا

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی را به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب کردند.

متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی

حمد و سپاس بی‌پایان به درگاه ایزد منّان که توفیق خدمت و مجاهدت طولانی به شما و همکارانتان عنایت فرمود.

اکنون که ستاد کل نیروهای مسلح از قابلیت‌ها و توانائیهای خوبی به فضل الهی برخوردار گردیده، لازم است از تجارب ارزنده جناب‌عالی در مشاورت به اینجانب بویژه امور نیروهای مسلح، استفاده شود.

بر این اساس، شما را به عنوان «مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا» منصوب می‌کنم.

دوام توفیقات جناب‌عالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای

۸/ تیر ماه/ ۹۵


ستاد كل نيروهاي مسلح

ستاد کل نیروهای مسلح نهادی نظامی است که مسئولیت هماهنگی میان همه قوای نظامی را در نظام جمهوری اسلامی ایران به عهده دارد. رئیس این نهاد توسط حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا تعیین و منصوب می‌شود.ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بالاترین مرجع نظامی نیروهای مسلح در ایران است و وظیفه سیاست‌گذاری و فرماندهی همه نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را برعهده دارد. این ستاد به‌طور مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود.به علت وجود برخي اختلاف نظرها میان ستاد مشترک ارتش و فرماندهی سپاه که در جریان عملیات‌های نظامی به وجود می‌آمد مسئولان ارشد کشور در اواخر جنگ تحميلي، تصميم به تشکیل ستاد کل نيروهاي مسلح گرفتند تا اين ستاد به عنوان مرجع عالی‌تر، مسائل موجود را حل و فصل کند.در ابتداي شکل‌گيري ستاد کل نيروهاي مسلح، شخص نخست‌وزیر مسئولیت آن را بر عهده داشت. در سال ۱۳۶۸ "سرلشکر سيدحسن فیروزآبادی" به ریاست اين ستاد منصوب شد و از آن زمان تاکنون اين سمت را عهده‌داربود.

سرلشگر «محمد حسین باقری» کیست؟

سرلشکر محمد باقری برادر شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) است که اولین مسئول اطلاعات و عملیات سپاه بوده است. وی نیز از تبحر بالایی در امور اطلاعاتی و عملیاتی برخوردار بوده و اکنون نیز در همین مسئولیت در ستادکل نیروهای مسلح فعالیت می کند. باقری همزمان با سردار سرلشگر مصطفی ایزدی، درجه سرلشکری را دریافت کرده است. باقری در ماه اول جنگ به اهواز رفت و در جبهه خوزستان حاضر شد. برادر شهید وی در جبهه به او تذکر داده بود که نامش در جبهه برای عدم شناسایی به حسن باقری تغییر کرده است، او سعی کرد با اسم واقعی خود حرکت کند ولی به اندازه‌ای شباهت چهره اش زیاد بود که همه متوجه می شدند آنها برادر هستند؛ در نتیجه وی نیز تغییر نام داد و شد «محمد باقری» و به احترام برادر، این اسم برایش باقی ماند.سرلشگر باقری را که تاکنون رئیس اداره ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح بوده است، در محل دانشگاه، خانواده و... به نام «افشردی» می شناسند، ولی در مجموعه کاری به نام «باقری» شناخته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر