بازدید 3116

کاهش تنش آبی از ۵۴۷ به ۳۰۱ شهر

کد خبر: ۶۰۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 28 June 2016
نشست خبری مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اصحاب رسانه به مناسبت هفته صرفه جویی صبح روز ۳۱ خردادماه در محل این شرکت برگزار شد. ۴ پروژه مهم این شرکت در سال جاری، اصلاح الگوی مصرف مشترکین پرمصرف، مسئله تنش آبی، قانون بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی و ... از مسائل مطروحه از سوی مهندس جانباز در این جلسه بود.        

مهندس جانباز در ابتدای این نشست توضیحاتی کلی پیرامون طرحها و برنامه های این شرکت در سال جاری به خبرنگاران ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در این رابطه به تکمیل ۲۶ تصفیه خانه فاضلاب در سطح کشور اشاره داشت و از ۳ تصفیه خانه شهریار، التیمور مشهد و سریش آباد کرمانشاه به عنوان نزدیکترین پروژه ها به بهره برداری نام برد.

اصلاح الگوی مصرف بیش از ۲۴% مشترکین پر مصرف از پروژه های گسترده دیگری است که به گفته جانباز در دست اقدام بوده و نیازمند کارهای فرهنگی، اقدامات تعرفه ای و سلبی است. این پروژه یکی از طرحهایی است که در راستای ابلاغیه اقتصاد مقاومتی و اهداف آن تعریف شده است.

مهندس جانباز در ادامه صحبتهای خویش به مسئله حساس تنش آبی اشاراتی مفصل داشت؛ وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته با همکاری رسانه ها و اقدامات فرهنگی آگاهی بخشیهای خوبی صورت گرفته گفت: در سال ۹۴ از ۱۱۳۶ شهر تحت پوشش ۵۴۷ شهر با جمعیت ۵۰ میلیون نفر در تنش آب و درصد کمبود منابع نسبت به مصرف ۲۳% بود اما با تعمهیدات مختلف در سال ۹۵ این عدد به ۳۰۱ شهر با جمعیت ۳۵ میلیون نفر و درصد کمبود منابع نسبت به مصرف به عدد ۶/۸% رسیده است.

وی در ادامه به شهرهایی که همچنان تنش در آنها دیده میشود اشاره کرد، از جمله شهر شیراز که برنامه هایی همچون افتتاح  خط دوم انتقال درودزن تا پایان سال ۹۶ و تکمیل رینگ شهر برای مقابله با این تنش در دست اقدام است. مهندس جانباز در ادامه به  دیگر شهرهای درگیر در این مسئله مثل  اصفهان، کرمان و بوشهر اشاره و راههای متعدد پیش بینی شده برای مهار این تنش را تشریح کرد. لازم به ذکر است شهرهای دیگری همچون تهران و همدان که در گذشته در شمار شهرهای تنش آب بودند امسال از این دسته خارج شده اند اما مصرف بهینه آب مسئله است که لازم است شهروندان همواره آن را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی در ادامه "قانون بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی" و برخی از بندهای آن همچون طراحی و تولید تجهیزات کاهنده، طراحی برچسبی همچون برچسب انرژی برای تجهیزات آب بر و آب پخش، بازچرخانی آب برای ساختمانهای عمومی و دولتی را تبیین کرد.

از اول تا هفتم تیرماه هرسال در آغاز فصل تابستان، هفته صرفه جویی نامیده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار