بازدید 12434

مسجدالحرام بدون زائران ایرانی

خبرگزاری رسمی عربستان درحالی تصاویری از مسجدالحرام در روز ۲۱ ماه رمضان را منتشر کرده که دولت آل سعود امسال مانع‌ حضور زائران ایرانی در عمره و حج تمتع شده است.
کد خبر: ۶۰۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 28 June 2016
خبرگزاری رسمی عربستان درحالی تصاویری از مسجدالحرام در روز ۲۱ ماه رمضان را منتشر کرده که دولت آل سعود امسال مانع‌ حضور زائران ایرانی در عمره و حج تمتع شده است.

به گزارش ایسنا، تصاویری از حضور عمره‌گذاران در مسجدالحرام توسط خبرگزاری «واس»، همزمان با شهادت حضرت علی (ع) در شرایطی منتشر شده که زائران ایرانی عمره‌ی امسال را به خاطر بی‌عدالتی عربستان در اجرای حکم دو مامور متعرض فرودگاه جده، از دست داده‌اند.

زائران ایرانی از حج تمتع امسال نیز محروم شدند، آن‌چنان‌ که رییس سازمان حج و زیارت کشور گفته، «شکی نیست، رفتار سعودی‌ها برای محروم کردن زائران ایرانی از سفر حج، تنها یک تسویه حساب سیاسی با نظام جمهوری اسلامی و انتقام از زائران کشورمان است.»

عربستان در تازه‌ترین ادعا نیز مطرح کرده، متن قرارداد یکسانی را در اختیار ایران و سایر کشورها قرار داده، اما این ایرانی‌ها بودند که قراردادشان را امضا نکردند.

دولت آل سعود پیشتر نیز همزمان با دور دوم مذاکرات مقامات حج دو کشور ادعاهای مشابهی را مطرح کرده بود و کارشکنی خود را به خودداری ایرانی‌ها از امضاء قرارداد "معمولی" و "همیشگی" حج نسبت داد. این درحالی است که رییس سازمان حج و زیارت ایران از اختلاف نظرهای سیاسی آل سعود با دولت ایران خبر داده که همین مساله نیز مانع پیشروی مذاکرات دو کشور شده است.

برگزار نکردن مراسم دعای کمیل و برائت از مشرکین، توزیع نکردن نشریات آموزشی بعثه بین حجاج ایرانی، ممنوعیت نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران در ساختمان‌های مورد استفاده زائران ایرانی و همچنین در مسیر حرکت آن‌ها، اعمال محدودیت در تعداد درمانگاه‌های ایران در عربستان هنگام موسم حج، اعمال محدودیت در انتقال دارو برای استفاده‌ زائران ایرانی در عربستان، اعلام جزئیات اطلاعات پزشکان ایرانی اعزامی به حج و همچنین تعیین ظرفیت برای پزشکان، ممنوعیت استقرار چادرهای امداد و نجات ایرانی‌ها در مسیر جمرات و مشعر و ارائه اطلاعات جزیی اعضای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به حج اعزام می‌شوند، از جمله محدودیت های دولت عربستان برای ایران بود که همین بندها در متن قرارداد "دستوری" عربستان، محل اختلاف دو کشور در مذاکرات حج ۹۵  شد.

صرف نظر از این اختلافات، دولت عربستان تا آخرین لحظه‌ی مذاکرات حاضر نشد نسبت به تأمین امنیت و مهم‌تر از آن حفظ شأن زائران ایرانی تعهدی بدهد و خدمات درخواستی دولت ایران در بخش کنسولی را تأمین کند.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت، در حال حاضر ۶ میلیون زائر از سفر عمره به دلیل بداخلاقی عربستان باز مانده‌اند و یک و نیم میلیون نفر دیگر  برای ۱۵ در نوبت حج تمتع هستند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۰
خدا لعنت کنه آل سعود رو
بنام خداوند عالمیان
انشاءاله حج ما ایرانیان به همراه آقا امام زمان(عج) انجام خواهد شد هم با دعای کمیل، دعای عرفه، زیارت عاشورا و ...
اي بابا ما نرفتيم فكر كرديم مسجدالحرام خالي ميشه و وهابي ها بدبخت ميشن ولي اينكه مثل هميشه پر پره !!
اگر مردن عکس بازاراشون رو بدون ایرانی ها منتشر کنند.البته من از این قضیه بی نهایت خرسندم
آخ آخ آخ چقد بد شد اونایی که و مسئولینی که نتونستن برای صدمین بار برن مکه و دلهاشونو آزاد کنن . خدا پدر این سعودی هارو بیامرزه. حداقل یه امسال بودجه موند تو جیب خودمون البته مسئولین عزیز. رفت تو فیش های پاداششون
دم عربستان گرم
لعنة الله علی آل سعود
بهتر
بهتر
این همون اسلام ال سعود هستش--بی دغدغه -بی دردسر-خدا لعنت کند ال سعود ملعون را
دارم نیبینم . از عکس ها کاملا معلومه
امسال همه چی آرام خواهد بود
کعبه یک سنگ نشانیست که ره گم نشود
.... حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست
چقدر خوب شد دیگه کسی نمیره حج!
نه بخاطر اینکه نرن حج! بخاطر اینکه این ملت پولشونو به عربها نمیدن :)
بهتر! حیف نیست برید قاطی این وهابیها بشید؟
خوش به سعادت کسانی که امسال در حج هستند و بدون هیاهو و مشاهده رفتارهای ریاکارانه فقط و فقط به عبادت خدا مشغواند
آل سعود یک روز به آخر میرسه.اما کعبه و مسجدالحرام همیشه باقی میمونه.با تحریم حج عذت خودمون رو حفظ کردیم.افسوس نخورید.خوشحال باشید.این ضربه اقتصادی هم به بازار اونها میزنه.
بهتر. پول بدیم به عربها که خرج داعش کنند و فرودگاه آتاتورک را مورد حمله قرار دهند.
خدایا خودت خونه ات رو از دست این وهابی ها نجات بده.
جالبه نظرات رو گزینه ای چاپ میکنی به این میگن استراتژیه مخصوص بقا
ترجیحا باید یه سایت بهتر واسه خواندن اخبار پیدا کنم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار