بازدید 3782

تهران اجازه دخالت در امور خود را نمی‌دهد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور مستقل تشخیص می دهد که با چه کشوری و در چه سطحی روابط داشته باشد و قطعا اجازه دخالت های آمریکا را نمی دهیم.
کد خبر: ۶۰۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 28 June 2016
محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به درخواست آمریکا برای قطع روابط جمهوری اسلامی با کشور کره شمالی، گفت: به طور حتم این اظهارات و خواسته های نامشروع دخالت در امور داخلی کشورمان است و ما چنین اقداماتی را بر نمی‌تابیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمریکا علت درخواست خود از ایران را تصویب قطعنامه های ضد کره شمالی در شورای امنیت اعلام می کند، اما در شرایط کنونی بسیاری از کشورهای تأثیرگذار این شورا مانند چین و روسیه ارتباطات بسیار استراتژیکی با این کشور دارند.

وی افزود: از طرف دیگر قطعنامه های شورای امنیت مانند نابودی تسلیحات اتمی حتی از سوی کشورهایی بزرگ مانند آمریکا اجرایی نمی شود، از این رو نمی توان این قطعنامه ها را ملاک امور و اقدامات قرار داد.

جمالی با اشاره به روابط مثبت و گسترده ایران و کره شمالی در زمان جنگ تحمیلی، ادامه داد: دو کشور در آن دوران مبادلات نظامی بسیاری با هم داشتند و امروز نیز روابط تهران و پیونگ یانگ در سطح قابل قبولی و عادی قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور مستقل تشخیص می دهد که با چه کشوری و در چه سطحی روابط داشته باشد و قطعا اجازه دخالت های آمریکا را نمی دهیم.

کانتریمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که«درست همانطور که با دولت‌هایی همکاری می‌کنیم که به تعهدات بین‌المللی خود برای قطع رابطه نظامی با کره شمالی احترام می‌گذارند. یک اولویت است که ایران و سوریه را به قطع روابط ترغیب کنیم».

وی هشدار داد که کره شمالی «مقادیر چشمگیری ارز» از طریق صادرات فناوری نظامی به کشورهای سراسر جهان به دست می‌آورد و مدعی شد که «ایران و سوریه در میان مشتریان مهم این فناوری هستند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها