بازدید 3881

افزایش تولید آبمیوه های ارگانیک در دستورکار قرار گیرد

نماینده مردم خلخال و کوثر درمجلس با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس نیازمند یارانه است، گفت:آبمیوه های ارگانیک جایگزین آبمیوه های دارای افزودنی شود.
کد خبر: ۶۰۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 28 June 2016
بشیرخالقی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره توزیع شیر در مدارس،گفت: شیر،ماده غذایی اولیه برای سلامت  و تغذیه به شمارمی آید؛بنابراین باید دولت تمهیداتی برای افزایش مصرف شیر در مدارس را با یک برنامه ریزی مدون اجرایی کند تا کودکان ما از سنین کودکی این محصول مقوی را در زنجیره غذایی شان  بگنجانند.

لزوم فرهنگ سازی در زمینه مصرف شیر درکشور/آبمیوه های ارگانیک جایگزین آبمیوه های افزودنی دار شود

نماینده مردم خلخال و کوثر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میانگین مصرف شیر در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان  پایین است،  تصریح کرد: دولت برای افزایش مصرف شیر یارانه درنظرگرفته است؛اما این یارانه باید تقویت شود تا  شیر در دسترس  تمام دانش آموزان و کودکان برای مصرف قرار بگیرد؛بنابراین باید فرهنگ سازی در زمینه مصرف شیر درکشور عملیاتی شود؛زیرا متاسفانه سرانه  مصرف  شیر درکشور پایین است.

 وی ادامه داد:کاهش نرخ  نهاده های دامی،افزایش  تولیدات دامداری های را درپی خواهد داشت؛زیرا استفاده از شیر ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه  دارد،اما متاسفانه برخی افراد وعده های غذایی را جایگزین محصولی همچون شیر می کنندکه هیچ نوع خاصیتی برای بدنشان ندارد.

 خالقی، افزود:یکی از عوامل پوکی استخوان کمبود مصرف شیر در جامعه است و به همین علت دولت باید با یک یارانه ویژه  محصول شیر را درمدارس به نحو کاربردی توزیع کند و سپس با فرهنگ سازی از مردم بخواهد با مصرف غذایی صحیح شاخص سلامت تغذیه در  کشور را افزایش دهند.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه آبمیوه های ارگانیک،جایگزین آبمیوه های افزودنی دار شود،یادآورشد: برخی آبمیوه هایی که دارای افزودنی و شکر هستند؛بدیهی که برای سلامت ما مضرر هستند و این درحالی است که باید مصرف مواد غذایی مفید از جمله شیر و آبمیوه های ارگانیک  را جایگزین  مواد غذایی  غیر مفید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس