بازدید 6456
۱

چرا مسی با فوتبال ملی وداع کرد؟

رایان رازن‌بلات*
کد خبر: ۶۰۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 27 June 2016
فوتبال ملی برای لیونل مسی به پایان رسیده است چون خودش پس از شکست در فینال کوپا آمه‌ریکا مقابل شیلی در ضربات پنالتی گفت:« تیم ملی برای من تمام شده است.»
حالا پرسش جهانیان این است: چرا مسی از فوتبال ملی کناره گیری کرد؟

چرا مسی با فوتبال ملی وداع کرد؟

شاید هیچ کس قبل از این بازی فکرش را هم نمی‌کرد که در پایان آن چنین اتفاقی بیفتد. شاید مسی دیگر جوان نباشد ولی آنقدری جوان هست که بتواند نقشی کلیدی در جام جهانی 2018 به همراه آلبی سلسته ایفا کند. مثل همه یک دهه اخیر ، تیم خوبی در آرژانتین کنار او هستند که می‌توانند برای قهرمانی بجنگند و تعلق خاطر او به تیم ملی هیچگاه زیر سوال نرفته است. بنابراین چرا او از از فوتبال ملی کناره گیری کرد؟ چند احتمال وجود دارد:

ناراحتی بیش از حد از شکست در فینال‌ها

این چهارمین شکست مسی در فینال‌های ملی بود و این تعداد شکست در فینال برای کسی که هر بار پیراهن سفید و آبی آسمانی آرژانتین را به تن می‌کند، زیر فشار شدیدی است، بسیار زیاد است. آرژانتین از سال 1993 تا به جال جامی نبرده و این خیلی قبل تر از زمانی است که مسی برای تیم ملی آرژانتین شروع به بازی کردن کرد ولی انتظار اینکه بلاخره یک جام به ویترین افتخارات آنها اضافه شود، از مسی می‌رود. او باید این بار را به دوش کشیده و به عنوان کاپیتان، مرکز ثقل تیم باشد.تفاوت فینال 2007 با فینال امروز این بود که در آن موقع او ستاره تیم نبود و حالا هست. تیم حول محور او چیده نشده بود و به او بهترین بازیکن تاریخ گفته نمی‌شد. ولی کشیده شدن فینال جام جهانی به وقت اضافه بر دوش او بود. همچنین ضربات پنالتی فینال کوپا آمه‌ریکا 2015 و فینال شب گذشته.

 وقتی شیلی شب گذشته بر بازی مسلط شده بود، مسی تنها نظاره گر بازی بود. پیش از اینکه از ناراحتی پیراهنش را روی سرش بکشد، انگار از جریان بازی خارج شده بود. او توسط خودش نیمکت نشین شد و در نهایت با چشمانی اشکبار زمین بازی را ترک کرد.

چرا مسی با فوتبال ملی وداع کرد؟

 قلب مسی شکسته بود و شاید دوست ندارد دوباره چنین شرایطی را تجربه کند. شاید فکر می‌کند که نمی‌تواند برای آرژانتین جامی ببرد. این را بعد بازی نیز گفت:" این حسی است که در حال حاضر دارم. ناراحتی بسیاری بار دیگر برای من رخ داد و در واقع اینکه من پنالتی را از دست دادم برایم خیلی مهم است. خداحافظی من به نفع همه است. رسیدن به فینال و نبردن آن کافی نیست. پس از شکست در 4 فینال، کشش آن را ندارم."
 
پیراهن آرژانتین برایش عادی شده بود

تا وقتی که مسی جامی کسب نکند، هر کاری که در زمین انجام می‌دهد کار خاصی محسوب نمی‌شود. او تمام فشارها و انتقادات را به جان می‌خرد ولی بدون توجه به اینکه چقدر خوب بازی کرده، بحث ها همیشه بر سر این است که او جام نبرده است.
 

 اختلاف با فدراسیون آرژانتین

فدراسیون آرژانتین در حال حاضر تحت شدید ترین فشارهاست. مسی هفته گذشته از برخورد آنها با بازیکنان انتقاد کرد و فیفا کمی بعد از اینکه تحقیق و بررسی خود درباره این فدراسیون را آغاز کرده پرده برداشت. فدراسیون آرژانتین در حال حاضر رئیسی ندارد و بودجه خاصی نیز در اختیار ندارد و گزارش‌ها حاکی از آن است که فیفا آنها را جریمه کند یا به طور کلی از لیست تیم‌های عضو فیفا خارج کند. هر چند که چنین اقدامات تندی بعید به نظر می‌رسند، شکی نیست که فدراسیون آرژانتین به ضعیف ترین شکلی مدیریت می‌شود.

چرا مسی با فوتبال ملی وداع کرد؟

ساعاتی پس از شکست در فینال کوپا آمه‌ریکا، گزارش‌ها حاکی از خداحافظی چندین بازیکن دیگر شامل ماسکرانو،‌ دی‌ماریا،‌آگوئرو، هیگواین و بیلیا بود. صحبتی از اینکه چرا می‌خواهند چنین کاری انجام دهند مطرح نیست ولی شاید آنها از درگیری با فدراسیون آرژانتین خسته شده اند. شاید آنها فکر می‌کنند بازی کردن برای چنین فدراسیونی ارزش ندارد و یا شاید خداحافظی دسته جمعی آنها باعث تغییرات اساسی در فدراسیون خواهد شد.
 

مسی کناره گیری نمی‌کند

پس از اینکه مسی عنوان کرد که از فوتبال ملی خداحافظی خواهد کرد، سرجیو رومرو دروازه بان تیم ملی آرژانتین عنوان کرد که مسی در آن لحظه بیش از حد احساسی بوده و شاید این حرف ها را از روی احساسات مطرح کرده است که البته کاملا این احتمال مطرح است. پس از شکست در سومین فینال سه سال اخیر، مسی به شدت ناراحت بود که البته منطقی است. هر کسی که گریه او را در زمین می‌دیدی، متوجه درد و رنجی که او متحملش بود می‌شد و پس از یک دیدار با چنین نتیجه ای، طبیعی است که او بخواهد همه چیز را کنار بگذارد. این اولین باری نخواهد بود که یک بازیکن پس از بازی چیزی بگوید و بعدها آن را پس بگیرد.

چرا مسی با فوتبال ملی وداع کرد؟

 ***
 
گزینه هایی که بالا مطرح شد، همگی احتمالات هستند و تمام آنچه واقعیت است این است که مسی پس از چهارمین شکست در فینال‌های ملی قصد کناره گیری دارد. این موضوع جای تفسیر زیادی دارد زیرا او خیلی واضح و شفاف صحبت نکرد. کناره گیری مسی می‌تواند به چیزهای مختلفی بستگی داشته باشد. می‌تواند دلیلش فینال باشد و نباشد. چیزی دقیق مشخص نیست. در حال حاضر، سوال ها بیشتر از جواب هاست و این داستان در چند روز آینده، بزرگترین خبر فوتبالی خواهد بود یا شاید در طول هفته‌ها و ماه‌ها.
 
* فاکس اسپورت
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
آخیش دلم خنک شد !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر