بازدید 3339

مذاکره لاوروف با رییس گروه اپوزیسیون سوری

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در چارچوب برنامه این کشور برای از سرگیری مذاکرات متوقف مانده حل سیاسی بحران سوریه با احمد جبرا رئیس حزب الغد السوری در مسکو دیدار و مذاکره کرد.
کد خبر: ۶۰۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 27 June 2016
به گزارش ایرنا، مذاکرات ژنو که تاکنون چند دور آن برگزار شده از چندی پیش با کارشکنی گروه موسوم به کمیته عالی مذاکرات مرکب از گروه های مسلح تحت حمایت ریاض و خودداری ترکیه از پذیرش احزاب کرد سوریه به عنوان طرف مذاکرات متوقف شده است.

پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در باره مذاکرات مسکو اعلام کرد: لاوروف در این دیدار رویکردهای اصولی و تلاش های مسکو برای حل و فصل هر چه زودتر بحران سوریه را تشریح کرد و خواستار جدیت بیشتر طرف های مختلف برای همکاری بیشتر شد.

وزیر خارجه روسیه، تقویت آتش بس، بهبود وضعیت انسانی و تسریع در از سرگیری مذاکرات سوری سوری را از راهبردهای اصلی مسکو در سوریه خواند.

جبرا رییس حزب الغد سوری (فردای سوری) نیز در این دیدار، حل و فصل صلح آمیز مناقشه کنونی در چارچوب قطعنامه های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل و تصمیم های گروه بین المللی حامیان سوریه را تنها راه ممکن خواند.

بنا به گزارش وزارت خارجه روسیه، در این مذاکرات دورنمای تماس های سوری زیر نظر سازمان ملل در ژنو نیز بررسی شد.

جبرا همچنین با میخاییل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزارت امور خارجه این کشور در باره اوضاع سوریه و راهکاری حل بحران سوریه بویژه آغاز هر چه زودتر مذاکرات متوقف مانده سوری مذاکره کردند.

گروه موسوم به کمیته عالی مذاکرات بر خلاف قطعنامه های سازمان ملل، حضور در نشست ژنو را به عملی شدن پیش شرط تعیین زمان حذف بشار اسد از قدرت و معرفی این گروه به عنوان تنها طرف مذاکره کننده اپوزیسیون منوط کرده که توسط روسیه رد شده است.

مسکو اعلام کرده، آینده حکومت کنونی سوریه در چارچوب مصوبه های شورای امنیت و مقررات بین المللی فقط در اختیار مردم سوریه است تا از طریق برگزاری همه پرسی آشکار شود.

با توجه به زمین گیر شدن گروه های تروریستی ضد سوری بویژه داعش و جبهه النصره از ماه های پایانی سال 94 بر اثر پیشروی نظامیان سوری، مقاومت مردمی و بمباران های نیروی هوای فضای روسیه، آمریکا و گروه کشورهای ضد سوری پیشنهاد مسکو را برای برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات سوری سوری برای حل بحران سوریه پذیرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس