بازدید 3029

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بازارها را آشفته کرد

رئیس صندوق بین المللی پول با اشاره به اثرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: بازارها تاثیر قیمتی بدی از نتیجه رفراندوم انگلیس پذیرفتند و موجب آشفتگی شدند.
کد خبر: ۶۰۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 27 June 2016
رئیس صندوق بین المللی پول با اشاره به اثرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: بازارها تاثیر قیمتی بدی از نتیجه رفراندوم انگلیس پذیرفتند و موجب آشفتگی شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول گفت، تبعات رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بستگی به این دارد که سیاستگذاران در روزهای آینده چه عملکردی را از خود نشان دهند.

لاگارد روز یکشنبه در جشنواره ایده ها در کلرادو گفت، بخش عمده ای از نتیجه این امر «بستگی به شفافیت یا ابهام، پیش بینی پذیری یا نبود پیش بینی پذیری و تمایل مردم به عدم ریسک پذیری با توجه به اینکه وضعیت قرار است مجددا آرام شود، خواهد داشت.»

وی افزود: «در این مقطع زمانی، سیاستگذاران هم در انگلیس و هم در اروپا این سطح از ابهام را در دستان خود نگه داشته اند. اینکه آنها چگونه در چند روز اخیر عمل می کنند، واقعا تاثیر مهمی در مسیری که به جلو می رود خواهد داشت.»

بعد از مشخص شدن نتیجه رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در روز جمعه، ارزش پوند سقوط کرد، شاخص های بورس در سطح جهانی افت کرد و ارزش اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافت.  دیوید کامرون اعلام کرد که در طی 3 ماه آینده از سمت نخست وزیری استعفا خواهد کرد. ارزش پوند در معاملات آسیایی صبح دوشنبه کاهش بیشتری را تجربه کرد.

لاگارد گفت، بازارها تاثیر قیمتی بدی از نتیجه رفراندوم انگلیس پذیرفتند و موجب آشفتگی شدند.

افزود: «علیرغم اینکه هیچ وحشت و اضطرابی وجود نداشت ارزش پوند تا  10 درصد افت کرد. هیچ وحشت و اضطرابی نبود و بانک های مرکزی همان کاری را که  برای آن آماده شده بودند انجام دادند.»

لاگارد گفت، اگر پروسه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به طور کامل دنبال شود، «شکی نیست که» این امر تاثیرات اقتصادی بر انگلیس خواهد داشت و در موقع خود بر اروپا نیز تاثیر خواهد گذاشت.»

وی افزود: «ما همچنان دو طرف را تشویق خواهیم کرد تا این فرآیند گذار را به موثرترین و پیش بینی پذیرترین نحو ممکن انجام دهند تا سطح ابهام موجود در بازار را که خود تعیین کننده سطح ریسکی است که ما با آن مواجه هستیم، کاهش دهند.»

لاگارد گفت، این رفراندوم از نظر حقوقی دارای ارزش توصیه ای است و بنابراین می تواند زمینه برای تغییر تصمیم درباره خروج از اتحادیه وجود داشته باشد، اما من تصور نمی کنم این اتفاق رخ دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار