بازدید 5012

سرقت سلاح‌های ارسالی سیا برای تروریست‌ها

مقامات اف بی آی پس از ماه ها تحقیق در مورد یک حمله، دریافته اند که برخی از سلاح های به سرقت رفته در تیراندازی ماه نوامبر که به کشته شدن دو امریکایی و زخمی شدن سه نفر دیگر در تاسیسات آموزش پلیس در امان انجامید ، مورد استفاده قرار گرفته اند.
کد خبر: ۶۰۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 27 June 2016
 سلاح هایی که سیا و عربستان سعودی به اردن می فرستادند تا در اختیار تروریست های سوریه قرار گیرد، به گفته یکی از مقامات آمریکا به طور نظام یافته توسط ماموران مخفی سازمان اطلاعات اردن دزدیده و در بازار سیاه فروخته شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از امان، مقامات اف بی آی پس از ماه ها تحقیق در مورد یک حمله، دریافته اند که برخی از سلاح های به سرقت رفته در تیراندازی ماه نوامبر که به کشته شدن دو امریکایی و زخمی شدن سه نفر دیگر در تاسیسات آموزش پلیس در امان انجامید ، مورد استفاده قرار گرفته اند.

دزدی اسلحه که تنها چند ماه پیش به دنبال شکایت های دولت های امریکا و عربستان متوقف شد برای نخستین بار پس از تحقیقات مشترک اولیه نیویورک تایمز و تلویزیون الحزیره گزارش شده است.

افسران اطلاعاتی اردن که بخشی از این طرح بودند در آمد زیادی از محل فروش سلاح به دست اوردند و کالاهای لوکس گران قیمت خریدند.

این دزدی و فروش مجدد سلاح از جمله مسلسل کلاشنیکف، نارنجک انداز و خمپاره به سیلی از سلاح های جدید قابل دسترس در بازار سیاه منجر شده است.

ماموران تحقیق نمی دانند که این سلاح ها چه شده است ولی مجموعه ای از گروه های مختلف از حمله شبکه تبهکار و قبایل محلی اردن از بازارهای تسلیحاتی برای تقویت زرادخانه هایشان استفاده می کنند.

قاچاقچیان اسلحه نیز این سلاح ها را در بازارها می خرند تا به خارج از کشور حمل کنند.
نمایندگان سیا و اف بی آی از اظهار نظر در این زمینه خودداری کردند.

وزارت خارجه امریکا به طور مستقیم به این موضوع نپرداخته ولی یک سخنگو اظهار کرد: رابطه امریکا و اردن قوی و محکم باقی مانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار