بازدید 3424

بحران انگلیس فراتر از حد عادی است

ر پی همه پرسی در انگلیس، این کشور در بحران عمیقی فرو رفته و رهبران اروپا باید به انگلیس زمان لازم را برای آغاز فرایند جدایی بدهند.
کد خبر: ۶۰۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵ 27 June 2016
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که در تدارک اجلاس آتی سران این اتحادیه مشارکت دارد، گفت: در پی همه پرسی در انگلیس، این کشور در بحران عمیقی فرو رفته و رهبران اروپا باید به انگلیس زمان لازم را برای آغاز فرایند جدایی بدهند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از بروکسل، این مقام که خبرنگاران را پیش از اجلاس روز سه شنبه در بروکسل با حضور دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس توجیه می کرد، با اشاره به این مطلب افزود: انتظار اتحادیه اروپا این نیست که کامرون در این اجلاس اطلاعیه رسمی در مورد خروج از این بلوک را ارائه نکند و دریافته است که انگلیس برای سازماندهی خود در این زمینه به وقت نیاز دارد.

این مقام اتحادیه اروپا ادامه داد: ما به عنوان 27 کشور اتحادیه اروپا آماده ایم سریعا وارد این فرآیند شویم و انتظار داریم این اطلاعیه رسمی در اسرع وقت داده شود اما در عین حال همه می دانند که بحران قابل ملاحظه ای در انگلیس وجود دارد، بحرانی که ناشی از این همه پرسی است.

او اضافه کرد: این بحران تنها در رهبری حزب حاکم ایجاد نشده بلکه بحرانی به مراتب عمیق تر است. کامرون قصد کناره گیری دارد و خواهان آن است که وظیفه آغاز فرآیند جدایی از اتحادیه اروپا را از طریق اطلاع دادن رسمی دیگر کشورها براساس ماده 50 پیمان اتحادیه اروپا به جانشین خود محول کند.

این مقام در پاسخ به سوالی در مورد فشار بروکسل بر انگلیس بویژه از جانب قانونگذاران اتحادیه اروپا برای شروع فوری فرایند خروج، اظهارکرد: دیگر رهبران همتای کامرون درک بیشتری از موضع فعلی او دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل