بازدید 11840
۶
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

اسکاتلند، رأی انگلیسی‌ها را «وتو» می‌کند؟/ طالبان، آمریکا را تهدید کرد

تأکید آلمان و فرانسه بر هماهنگی در موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موضع اسکاتلند درباره همه‌پرسی انگلیس، طرح‌های بعدی ارتش عراق علیه داعش، تهدید طالبان علیه آمریکا، دشواری یافتن خریداران اروپایی نفت از سوی ایران و پیشتازی کلینتون بر ترامپ در نظرسنجی‌ها، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 27 June 2016
اسکاتلند، رأی انگلیسی‌ها را «وتو» می‌کند؟/ طالبان، آمریکا را تهدید کردتأکید آلمان و فرانسه بر هماهنگی در موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موضع اسکاتلند درباره همه‌پرسی انگلیس، طرح‌های بعدی ارتش عراق علیه داعش، تهدید طالبان علیه آمریکا، دشواری یافتن خریداران اروپایی نفت از سوی ایران و پیشتازی کلینتون بر ترامپ در نظرسنجی‌ها، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

اسکاتلند، رأی انگلیسی‌ها را «وتو» می‌کند؟/ طالبان، آمریکا را تهدید کرد

به گزارش «تابناک»، با گذشت سه روز از همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، همچنان بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی به این موضوع اختصاص دارد. خبرگزاری «رویترز» موضع فرانسه و آلمان را درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بازتاب داده که بر همسویی کامل با یکدیگر در این موضوع تأکید کرده‌اند. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز یکشنبه تأیید کردند که در مورد نحوه برخورد با وضعیت ناشی از زلزله همه پرسی در انگلیس توافق کامل دارند. منابع نزدیک به اولاند اعلام کردند که هر دو رئیس کشور که قرار است روز دوشنبه مذاکرات بیشتری در برلین انجام دهند، خواستار بیشترین شفافیت برای پرهیز از هر گونه عدم اعتماد به دنبال همه پرسی برگزیت هستند که شوک‌های تکان دهنده‌ای در سراسر قاره اروپا ایجاد کرد. این توافق به دنبال یک مکالمه تلفنی بین اولاند و مرکل حاصل شد که حدود نیم ساعت طول کشید.

اسکاتلند، رأی انگلیسی‌ها را «وتو» می‌کند؟/ طالبان، آمریکا را تهدید کرد

احتمال وتوی تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا از سوی اسکاتلند، موضوعی است که «بی بی سی» به آن پرداخته است. نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند در مصاحبه با بی‌بی سی اظهار داشت: «این احتمال وجود دارد که از پارلمان اسکاتلند بخواهم تا مانع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شود. البته من اعتقاد ندارم که در صورت استقلال اسکاتلند از انگلیس، نیازی به وجود مرز بین دو کشور باشد». وی افزود: «اگر پارلمان اسکاتلند این مسأله را بر مبنای آنچه برای اسکاتلند درست است، ارزیابی کند، آنگاه می‌توانیم این گزینه را مورد بررسی قرار دهیم که به چیزی که بر خلاف منافع اسکاتلند است، رأی نخواهیم داد و از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا جلوگیری خواهیم کرد». 

اسکاتلند، رأی انگلیسی‌ها را «وتو» می‌کند؟/ طالبان، آمریکا را تهدید کرد

آزادسازی کامل شهر فلوجه از تصرف داعش و طرح‌های ارتش عراق پس از پیروزی، موضوعی است که خبرگزاری فرانسه به آن پرداخته است. این خبرگزاری می‌نویسد، بدون شک هدف بعدی ارتش و نیروهای مردمی عراق، آزادسازی شهر موصل از دست تروریست‌هاست. اکنون با آزادسازی شهر فلوجه، می‌توان گفت که موصل به مقر اصلی تروریست‌های داعش تبدیل شده است. بسیاری از کار‌شناسان و تحلیلگران نظامی معتقدند که در صورت تسلط ارتش عراق بر شهر موصل، می‌توان گفت که ضربه نهایی بر پیکره گروه داعش در عراق زده خواهد شد؛ گروهی که از ژوئن سال ۲۰۱۴ کنترل این شهر را در دست دارند. اما نبرد موصل به مراتب مشکل‌تر از نبرد فلوجه، الرمادی و تکریت خواهد بود.

اسکاتلند، رأی انگلیسی‌ها را «وتو» می‌کند؟/ طالبان، آمریکا را تهدید کرد

تهدید آمریکا از سوی طالبان افغانستان، موضوعی است که مورد توجه «آسوشیتدپرس» قرار گرفته است. به نوشته این خبرگزاری، طالبان افغانستان اعلام کرد حملات هوایی به نیروهای طالبان که جنگنده‌های آمریکایی اخیراً انجام داده‌اند را تلافی خواهد کرد. طی چند روز گذشته نیروهای آمریکایی عملیات هوایی علیه طالبان را در افغانستان از سر گرفته‌اند؛ اما سخنگوی پنتاگون روز جمعه حاضر نشد، درباره جزئیات این عملیات توضیحات بیشتری بدهد. این عملیات چند روز پس از دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر گسترش اختیارات نظامیان آمریکایی در افغانستان در جنگ با شورشیان انجام گرفت. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرد: «حملات جنگنده‌های آمریکا علیه مردم افغانستان ادامه داشته است».

اسکاتلند، رأی انگلیسی‌ها را «وتو» می‌کند؟/ طالبان، آمریکا را تهدید کرد

در مطلبی درباره ایران، «بلومبرگ» از دشواری پیش روی ایران برای یافتن مشتری اروپایی برای نفت خود سخن گفته است. این سایت می‌نویسد،  پنج ماه بعد از رفع تحریم‌های ایران، همان طور که تولید نفت این کشور با افزایش سریعی آغاز شد، به نظر می‌رسد به‌‌ همان سرعت نیز پایان یابد. هر گونه کاهش در تولید نفت ایران تعادل در عرضه و تقاضای نفت را تسریع می‌نماید و به سخنان خالد الفالح، وزیر نفت عربستان که مدعی شده بود، عرضه بیش از حد نفت از بین رفته است، اعتبار می‌بخشد. مشاهده روند صادرات نفت خام ایران نشان می‌دهد که در ماه‌های آوریل و ماه می سال جاری عرصه این محصول متجاوز از روزانه ۲ میلیون بشکه شده بود اما اینک این مقدار در سه هفته نخست ماه ژوئن ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

اسکاتلند، رأی انگلیسی‌ها را «وتو» می‌کند؟/ طالبان، آمریکا را تهدید کرد

در نهایت، در مطلبی درباره رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «وال استریت ژورنال» از پیشتازی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها بر دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود خبر داده است. بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان آمریکا در رقابت‌های انتخاب ریاست جمهوری این کشور از هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش ۵ درصد عقب افتاده است. نظرسنجی مذکور که با مشارکت ۱۰۰۰ رأی دهنده آمریکایی صورت گرفته، نشان داد که کلینتون با برتری ۴۶ درصدی نسبت به ترامپ که ۴۱ درصد رأی آورد، در رقابت شانه به شانه پیش افتاده است. درصد مقبولیت کلینتون در این نظر سنجی با ماه قبل برابر بوده؛ در حالی که جایگاه ترامپ از ماه می به این سو ۲ درصد افت داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
طالبان مزه بمب اتم رو نچشیده که وراجی کردن یادش بره.
فقط 1000 رای؟!
درود بر ترامپ-امیدوارم این انسان مغرور یعنی کلینتون برنده انتخابات ماه نوامبر نباشد و ترامپ پیروز انتخابات لقب بگیرد-درود بر ترامپ
همه باید به پرچم دار حقوق بشر تعظیم کنند، اطمینان کامل داشته باشن دولت امریکا خود حقوق بشر است و دشمن داعشی ها و القاعده و...
ترامپ بهتره
بزرگترين اشتباه تاریخی افراد سالخورده انگلیسی در خروج از اتحادیه اروپا میباشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار