بازدید 2706

طرح کاهش نظامیان آمریکایی از افغانستان لغو شود

تعدادی از مقامات و دیپلمات‌های آمریکایی در نامه‌ای از باراک اوباما خواسته‌اند تا طرح کاهش نظامیان این کشور از افغانستان را لغو کند.
کد خبر: ۶۰۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 26 June 2016

به گزارش تسنیم، «دن فیلدمن»، «جیمز دابینز» و «مارک گروسمن» نمایندگان ویژه سابق آمریکا در افغاستان و پاکستان به همراه 10 نفر از دیپلمات‌های آمریکایی از باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا طرح کاهش نیروهای آمریکایی از افغاستان را لغو کند.

فیلدمن اظهار داشت: اوباما باید هم اکنون لغو طرح کاهش نیروهای آمریکایی از افغانستان را اعلام کند تا این نیروها بتوانند در این کشور با طالبان بجنگند.

وی افزود: ادامه حضور 9800 سرباز آمریکایی در افغانستان تا پایان دوره کاری ریاست جمهوری اوباما نشان از تعهد کاری وی است.

فیلدمن خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور جدید آمریکا در ماه ژانویه سال 2017 میلادی باید در مورد شمار سربازان آمریکایی در افغانستان تصمیم‌گیری کند.

«جیمز دابینز» نیز در این باره گفت: تعداد فعلی نیروهای آمریکایی در افغانستان حداقل تعداد لازم برای ادامه حمایت از نیروهای افغان و مهار طالبان است.

کاخ سفید نیز اذعان داشت: این احتمال وجود دارد که رئیس‎جمهور آمریکا  پیشنهاد مقامات نظامی و مشاورین دولت را در این باره در نظر بگیرد.

این در حالی است که پیش از این آمریکا متعهد شده بود در چارچوب مأموریت جدید ناتو تحت عنوان حمایت قاطع تعداد سربازان خود را از 9800 نفر به 5500 نفر در سال 2017 میلادی کاهش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل