بازدید 2935

باغ وحش شیراز حکم مفر برای رهایی از ریزگردها

کد خبر: ۶۰۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 26 June 2016
 سازمان حفاظت محیط زیست، سوپاپ اطمینانی به نام دفتر مشارکت‌های مردمی برای خود اختیار کرده است تا در بحران‌ها چاره ساز شود.

به گزارش تسنیم، هجوم دوباره ریزگردها به بسیاری از نقاط کشور در هفته گذشته، که اعتراضات گسترده ای را در سطح جامعه به همراه داشت، سازمان حفاظت محیط زیست را با چالشی عظیم مواجه کرد به طوری که معصومه ابتکار با بازنشر یادداشتی به نقل از پایگاه خبری گُلوَنی، تحت عنوان "اشک ابتکار را در بیاورید" در پورتال سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین صفحات شخصی خود در دنیای مجازی، اعتراضات کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به تدبیری سازمان حفاظت محیط زیست در مبارزه با معضل ریزگزدها را مورد انتقاد قرارداد و معترضان را فاقد آگاهی لازم در زمینه مسئولیت های محول شده به نهادها قلمداد کرد.

از دیگر حاشیه‌های اعتراضات نسبت به عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در مبارزه با ریزگردها می‌توان به واکنش پرویز کردوانی جغرافیدان و کارشناس پیشکسوت محیط زیست نسبت به اظهارات سعید متصدی زرندی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد. اظهاراتی که به هر جهت سبب شد کردوانی چهره ماندگار جغرافیا در اقدامی دور از انتظار در استودیو، با عصبانیت میکروفون یقه‌ای خود را کنده و در میان اصرارهای پی در پی مجری برای ماندن در برنامه، از مقابل دوربین اصلی پخش زنده، برنامه را ترک کند.

اما گره کار زمانی برای سازمان حفاظت محیط زیست کور شد که معصومه ابتکار در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیمای یکشنبه شب گذشته احیای تالاب هورالعظیم را که از مهمترین کانون‌های ایجاد ریزگرد به شمار می‌رود از اقدامات مهم دولت دانست و ریزگردها را دارای منشاء خارجی از جمله شرایط ناپایدار دولت عراق، حمله تکفیری‌ها و داعش عنوان کرد. ادعایی که به سرعت با تکذیب احیای تالاب هورالعظیم از سوی مخاطبان در هم شکست و مُهر بی‌صداقتی و فرافکنی را هم بر کارنامه عملکرد ضعیف این سازمان در مهار ریزگردها کوبید تا مسئولان این سازمان به ناچار بار دیگر مهارت خود را در سیاسی کاری، با انحراف افکار عمومی از معضل ریزگردها به نمایش بگذارند و موج اعتراضات کاربران مجازی را که شاید می‌رفت تا "اشک معصومه ابتکار را در بیاورد" با انتشار گسترده تصاویری از حیوانات باغ وحش شیراز در شبکه‌های مجازی به سوی این باغ وحش معطوف دارند.

موجی از انتقادات نسبت به شرایط نگهداری از حیوانات در باغ وحش شیراز که توانست ریزگردها را از چهره سازمان حفاظت محیط زیست بزداید و کاربران را با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در راستای مقابله با آنچه به گفته این مسئولان "سیاهچاله حیوانات شیراز" لقب گرفته بود همراه سازد و حتی جمعی از دوستداران حیوانات را برای اعتراض به نحوه نگهداری از حیوانات در باغ وحش شیراز، به این باغ وحش بکشاند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل