بازدید 2847

حماس: سفر به آنکارا برای لغو محاصره غزه بود

جنبش حماس تاکید کرد که هیات این جنبش در جریان دیدارهای خود با مقامات ترک در استانبول بر لزوم تحقق خواسته ملت فلسطین؛ از جمله لغو محاصره غزه در جریان مذاکرات عادی سازی روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.
کد خبر: ۶۰۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 26 June 2016

به گزارش ایسنا، حماس با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش و تعدادی دیگر از رهبران آن طی دو روز گذشته دیدارهایی را با مقامات ترک انجام داده و بر لزوم تحقق خواسته‌های ملت فلسطین و در راس آنها لغو محاصره غزه تاکید کرده‌اند و حماس برای ترکیه آرزوی موفقیت در این مذاکرات را دارد.

هیات حماس در جریان سفر خود به ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر این کشور دیدار کرد تا درباره تحولات مساله فلسطین و منافع مشترک طرفین بحث و رایزنی کند و تشکیل دولت جدید ترکیه را به طرف ترک تبریک عرض کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هم چند روز قبل اعلام کرده بود که آنکارا با درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر قطع روابط آنکارا با حماس به عنوان منتخب ملت فلسطین، مخالف است.

وی طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که ترکیه همچنان بر لغو محاصره غزه به عنوان شرط اصلی عادی سازی روابط با تل‌آویو تاکید دارد.

چاووش‌اوغلو تصریح کرد که روابط ما با حماس مانعی بر سر راه عادی سازی روابط میان تل‌آویو و آنکارا نیست و ما در راستای تلاش برای تحقق صلح فراگیر در اراضی اشغالی فلسطین، به روابط خود با این جنبش ادامه می دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان