بازدید 23456
۱
گزارش

پرسپولیس در پلی‌آف، استقلال در مقدماتی پلی‌آف آسیا

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان اسیا به ۲+۲ کاهش یافته به این ترتیب دو تیم استقلال خوزستان و ذوب آهن قهرمانان لیگ و جام حذفی به طور مستقیم راهی مرحله گروهی این مسابقات شده و پرسپولیس به عنوان تیم دوم لیگ راهی پلی آف و البته استقلال به عنوان تیم سوم لیگ راهی مرحله دوم مقدماتی پلی آف لیگ قهرمانان فصل آتی شوند.
کد خبر: ۶۰۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۲ 26 June 2016
با قطعی شدن کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس هم باید مانند استقلال در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان به میدان برود. 

به گزارش تابناک ورزشی، عملکرد ضعیف تیم های ایرانی در چهار سال اخیر لیگ قهرمانان تاوانی همچون سقوط فوتبال باشگاهی ایران در رنکینگ فنی AFC به رده سوم را در پی داشت تا پشت سر عربستان و امارات قرار بگیریم.

اتفاقی که سهمیه ۳+۱ ایران را به سهمیه ۲+۲ کاهش داد تا به این ترتیب دو تیم استقلال خوزستان و ذوب آهن قهرمانان لیگ و جام حذفی به طور مستقیم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان شده و پرسپولیس به عنوان تیم دوم لیگ راهی پلی آف لیگ قهرمانان و استقلال به عنوان تیم سوم لیگ راهی مرحله دوم مقدماتی پلی آف شوند.

پرسپولیس در پلی‌آف، استقلال در مقدماتی پلی‌آف آسیا
 
به این ترتیب پرسپولیس با تک دیدار دیدار خانگی و کسب پیروزی در تهران می تواند از پلی آف صعود کرده و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود، اما استقلال در مرحله دوم مقدماتی پلی آف کار سخت تری پیش رو دارد، آبی پوشان ابتدا در دیدار خانگی میزبان یکی از تیم های صعود کننده از مرحله اول مقدماتی هستند و تازه در صورت پیروزی راهی پلی آف خواهند شد، اما استقلال در مرحله پلی آف در دیداری خارج از خانه مهمان حریف خواهد بود و باید برای صعود در خانه حریف پیروز شود، به عنوان مثال ممکن است استقلال در پلی آف مهمان الجیش قطر، التعاون عربستان یا الوحده امارات باشد.

مرحله اول پلی آف
در مرحله اول پلی آف شش تیم الزورا عراق، الوحدات اردن، الحدید بحرین، الفنجا عمان، الصفا لبنان و قهرمان سوریه به مصاف هم خواهند رفت و سه تیم پیروز راهی مرحله دوم پلی آف خواهند شد.

مرحله دوم پلی آف
در این مرحله پنج تیم استقلال ایران، السد قطر، الکویت کویت و دو نماینده ازبکستان حضور دارند که سه تیم صعود کننده از مرحله اول به آنها اضافه شده و این هشت تیم در تک دیدار رودررو به مصاف هم رفته و چهار تیم پیروز راهی پلی آف خواهند شد. در این مرحله استقلال به قید قرعه به مصاف یکی از تیم های صعود کننده از مرحله اول یا الکویت خواهد رفت.

مرحله پلی آف
در پلی آف غرب قاره چهار تیم التعاون عربستان، الوحده امارات، پرسپولیس ایران و الجیش قطر میزبان چهار تیم صعود کننده از مرحله مقدماتی بوده و چهار تیم پیروز راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد. به این ترتیب پرسپولیس در پلی آف میزبان است و استقلال در صورت حضور در پلی آف در این مرحله مهمان است.
 
گفتنی است مطابق قوانین لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس و استقلال در مرحله پلی‌آف به مصاف هم نمی‌روند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با تشکر از زحمات شما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان