بازدید 8274
گامی مهم در درمان بیماری زوال عقل؛

کشف عامل بروز بیماری پارکینسون

محققان علوم پزشکی در انگلیس به کشف تازه ای رسیده اند که بر اساس آن، راهبرد درمانی بیماری پارکینسون تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۶۰۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰ 26 June 2016
محققان علوم پزشکی در انگلیس به کشف تازه ای رسیده اند که بر اساس آن، راهبرد درمانی بیماری پارکینسون تغییر خواهد کرد.

به گزارش صداو سیما، به نقل از  پایگاه خبری یورک الرت، محققان علوم پزشکی در دانشگاه لستر انگلیس دریافتند چیزی که در سطح مولکولی به ایجاد بیماری پارکینسون منجر می شود، نقص عملکرد میتوکندری نیست بلکه استرس در بخش آندوپلاسم سلول ها است.تاکنون تصور می شد که نقص کاری در میتوکندری که بخشی مهم از سلول است و به آن موتور سلول نیز می گویند، به بروز بیماری پارکینسون منجر می شود ولی اکنون محققان دانشگاه لستر می گویند استرس شیمیایی در بخش رتیکولوم آندوپلاسمیک،‌ به تغییراتی منجر می شود که در نهایت به بروز بیماری پارکینسون می انجامد.

دانشمندان می گویند با جلوگیری از ایجاد استرس یاد شده، می توان روش درمانی جدیدی برای بیماری پارکینسون ابداع کرد.به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، بیماری پارکینسون،  اولین بار توسط دانشمند بریتانیایی دکترجیمز پارکینسون  توصیف شد او نام این بیماری را "فلج‌لرزان" نامید که امروزه آن را تحت عنوان بیماری پارکینسون می‌شناسند.
بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن تر که مشخصه آن سفتی عضلانی پیشرونده تدریجی ، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی است .
کشف عامل بروز بیماری پارکینسون

این اختلال هنگام رخ می دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلین عصبی در مغز) را از دست می دهند.

بعد از آلزایمر، پارکینسون شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب به حساب می‌آید پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلولهای ترشح‌کننده دوپامین در جسم سیاه در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم می شود.پارکینسون بر اساس دو علامت یا بیشتر از چهار علامت اصلی بیماری مشخص می شود. ارتعاش و لرزش دست و پا در حالت استراحت ، کندی حرکات ، سختی و خشک شدن دست و پا و بدن و نداشتن تعادل این چهار علامت اصلی را تشکیل می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان