بازدید 3498

بازداشت عامل جنایت پارک تندرستی

کد خبر: ۶۰۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 25 June 2016
مردی که دو سال پیش در پارکی در تهران مرتکب قتل شده بود، در اراک به اتهام سرقت کابل برق دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش شرق، وقوع یک جنایت ساعت ٢٢ روز ١١ دی سال ٩٣ از طریق تماس پرسنل اورژانس بیمارستان پیامبران با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری جنت‌آباد اعلام و با حضور مأموران در بیمارستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد جوانی ٢٢ساله درحالی‌که همراه دختری جوان در پارک تندرستی دو حضور داشت، با فردی ناشناس درگیر شد و از سوی این شخص مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفت. سپس ضارب با رهاکردن چاقو – به‌گونه‌ای که چاقو داخل جمجمه مقتول باقی مانده بود - از پارک متواری شد.

این پرونده به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گرفت.

دختر جوانی که همراه مقتول بود پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٨ روز حادثه همراه مهدی در آلاچیق نشسته بودیم که ناگهان مهدی متوجه شد جوانی مدتی است ایستاده و پنهانی به ما نگاه می‌کند. مهدی درحالی‌که از این موضوع بسیار ناراحت شده بود به سراغ آن جوان ناشناس رفت تا او را از آلاچیق دور کند که ناگهان با یکدیگر درگیر شدند. در همین‌زمان ناگهان آن جوان مزاحم با چاقویی ضربه‌ای را به سمت مهدی پرتاب کرد به‌گونه‌ای که چاقو داخل سر مهدی‌ گیر کرد و پس از آن به‌سرعت از محل متواری شد. من با دیدن این صحنه، از افراد حاضر در پارک درخواست کمک کردم و مهدی را به بیمارستان رساندیم، اما او فوت شده بود».

تحقیقات درباره شناسایی متهم پرونده در حالی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره هویت قاتل وجود نداشت.  پس از گذشت این مدت اطلاعیه‌ای از سوی دادگاه عمومی بخش زایان (از توابع استان اراک) برای اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد مبنی‌بر اینکه متهمی ٣٠ساله به نام «مهرداد. ر» که به اتهام سرقت تأسیسات عمومی روز ١٠ اردیبهشت سال جاری دستگیر و روانه زندان شهرستان اراک شده است، در اعترافاتش بیان کرده سال ١٣٩٣ داخل پارکی واقع در محدوده غرب تهران و در یک درگیری، شخصی را با چاقو مجروح کرده و هیچ اطلاعی از زنده‌بودن این شخص ندارد. 

 کارآگاهان با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده درباره زندانی زندان اراک و سوابق موجود از جنایت پارک تندرستی دو و احتمال ارتکاب قتل از سوی این شخص، با اخذ نیابت قضائی به شهرستان اراک رفتند و «مهرداد. ر» را برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.  

با انتقال متهم به اداره دهم، مواجهه حضوری متهم و تنها شاهد صحنه جنایت انجام شد و متهم از سوی دختر جوان مورد شناسایی قرار گرفت.  متهم پرونده که بدون مکان بود و تا زمان دستگیری اعتیاد شدیدی به مصرف شیشه داشت، درباره شب جنایت به کارآگاهان گفت: «در پارک در حال پرسه‌زنی بودم که متوجه حضور دختروپسری جوان داخل یکی از آلاچیق‌های پارک شدم. مدتی در حال تماشاکردن آنها بودم که مقتول متوجه حضور من در نزدیکی آلاچیق شد و سراغم آمد تا مرا از آنجا دور کند. در آن زمان شیشه مصرف کرده بودم. با اعتراض مقتول به‌شدت عصبانی شدم و با چاقویی که از آن برای سرقت کابل‌های برق استفاده می‌کردم، ضربه‌ای را به سمت مقتول پرتاب کردم. چاقو وارد سر وی شد و من نیز با رهاکردن چاقو از پارک متواری شدم». 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند متهم در یک سال گذشته، با مسافرت به بیشتر شهرها اقدام به سرقت تأسیسات عمومی کرده است». 

سرهنگ مکرم اعلام کرد: «با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و همچنین شناسایی دقیق متهم از سوی تنها شاهد صحنه جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهم برای انجام ادامه تحقیقات و تکمیل پرونده، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل