بازدید 2507

تاثیر برکسیت بر امنیت بازار فلز زرد چه خواهد بود؟

پایگاه تحلیلی اینترنشنال بیزینس تایمز در گزارشی به تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازار جهانی طلا پرداخت.
کد خبر: ۶۰۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 25 June 2016
پایگاه تحلیلی اینترنشنال بیزینس تایمز در گزارشی به تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازار جهانی طلا پرداخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی اینترنشنال بیزینس تایمز در گزارشی به قلم "ماریا گالوچی" نوشت: بهای جهانی طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین سطح از بحران مالی سال 2008 رسید. این افزایش ناگهانی بها پس از رای مثبت شهروندان انگلیسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا بوجود آمد.

این گزارش در ادامه افزود: بهای هر اونس طلا در معاملات صبح روز جمعه با 8.1 درصد رشد به هزار و 359 دلار رسید و با گذشت چند ساعت در رقم هزار و 317 دلار ثابت ماند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 5.9 درصد افزایش یافت و به هزار و 329 دلار و 29 سنت رسید در حالیکه اوایل معاملات تا سطح هزار و 358 دلار و 20 سنت صعود کرده بود.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 65 دلار و 40 سنت یا 5.1 درصد افزایش، در هزار و 328 دلار و 50 سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه 6 دلار و 90 سنت یا نیم درصد کاهش داشت و در هزار و 263 دلار و 20  سنت بسته شد.

نتایج همه پرسی روز پنجشنبه انگلیس نشان داد مردم این کشور به خروج از عضویت اتحادیه اروپا رای داده‌اند. این رای انگلیس را در مسیر نامطمئن و پرابهامی قرار می‌دهد در حالیکه بزرگترین ضربه را بر تلاش‌های اروپایی برای اتحاد بیشتر از زمان جنگ جهانی دوم وارد می‌کند.

انگلیس نخستین کشوری است که اتحادیه اروپا را ترک می‌کند و بزرگترین ضربه بر این بلوک از زمان شکل گیری آن محسوب می‌شود. بعضی از تحلیلگران معتقدند این اقدام اروپا را به رکود بازخواهد گرداند و فشار بیشتری بر اقتصاد جهانی وارد می‌کند؛ اما در عوض تقاضا برای طلا را تقویت کرده و از بهای این فلز پشتیبانی می‌کند.


در چین بهای معاملات طلا در بازار بورس شانگهای بیش از سه درصد صعود کرد و حجم معاملات این بازار سه برابر حد معمول شد.

در نظرسنجی هفته جاری از کارشناسان بازار، 22 تحلیلگر و معامله گر شرکت کردند که 16 نفر یا 73 درصد آنها نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کردند در حالیکه سه نفر یا 14 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و به همین تعداد هم نظری نداشتند.

در این بین در نظرسنجی آنلاین کیتکو برای هفته جاری 470 نفر رای دادند که از میان آنها 290 نفر یا 62 درصد افزایش و 126 نفر یا 27 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه 54 نفر یا 11 درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته قبل 65 درصد از کارشناسان بازار و 80 درصد از سرمایه گذاران خرد به افزایش بهای طلا خوش بین بودند. به این ترتیب برای سومین هفته متوالی هر دو گروه صعود طلا به بهای بالاتر را پیش بینی کردند و برای سومین هفته متوالی پیش بینی درستی داشتند.

طبق آمار بلومبرگ، ذخایر صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس که تحت پشتیبانی طلا قرار دارند در آستانه همه پرسی انگلیس حتی با وجود کاهش بهای طلا در چهار روز اول هفته به روند صعودی ادامه داد با این همه روز پنج شنبه چندان تغییری نداشت و به 1904.6 تن رسید. میزان ذخایر این صندوقها پس از کاهش در سه سال گذشته، امسال 443 تن افزایش داشته که منعکس کننده خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به این فلز زرد است.

این فلز ارزشمند از ابتدای سال ۲۰۱۶ تحت تاثیر نگرانیها نسبت به رشد اقتصاد جهانی و تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای به تاخیر انداختن روند عادی سازی نرخهای بهره کوتاه مدت، بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی