بازدید 5236

عقب‌نشینی ارتش سوریه از روستای «الرملیه» استان حماه

عناصر چهار گروه تروریستی در جنوب استان «حماه» به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که نیروهای سوری حاضر در روستای «الرملیه» نتوانستند مقاومت کنند و عقب‌نشینی کردند.
کد خبر: ۶۰۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 25 June 2016

به گزارش فارس،  نیمه شب گذشته صدها تن از عناصر گروه‌های تروریستی«فیلق حمص، انصار الشریعه، سربازان بدر 313 و جیش التوحید» عملیاتی را علیه نیروهای دفاع ملی سوری در روستای «الرملیه» واقع در جنوب استان حماه و در نزدیکی استان حمص آغاز کردند.

عناصر تروریستی بعد از چند ساعت درگیری شدید بخش وسیعی از این روستا را اشغال کردند.

نیروهای سوری در آغاز موفق شدند تعداد زیادی از تروریست‌ها را از پای درآورند اما به دلیل تعداد بالای آنها نتوانستند مقاومت کنند و از روستا عقب‌نشینی کردند.

موقعیت استان حماة در سوریه

 

به گزارش بین‌الملل فارس، روستای الرملیه بعنوان دروازه ورود به مقر گردان «زور السوس» که در مسیر اصلی«سلمیه_حمص» واقع است از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حال حاضر  ارتش سوریه چند گروه از نیروهای خود را برای بازپسگیری روستا به منطقه اعزام کرده‌ است.

این روستا که در جنوب گردان زور السوس قرار دارد مشرف بر روستاهای «الکافات، تل الدره و القنطره» است که الکافات و الدره در دست نیروهای سوری و القنطره تحت اشغال تروریست‌هاست.

در صورتی که گردان زور السوس سقوط کند زیر آتش تروریست‌ها قرار گرفته و باعث خواهد شد که ارتباط بین الکافات و تل الدره قطع شود و تیپ 47 توپخانه ارتش در غرب روستا نیز در خطر قرار خواهد گرفت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار