بازدید 6281

برخورد پلیس با تخلفات فروشگاه‌های مارک و برند

برخی از فروشگاه‌ها یا ارتباطی با برند اصلی ندارند و یا اقداماتی انجام می‌دهند که خارج از ضوابط و چهارچوب است
کد خبر: ۶۰۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 25 June 2016
فروشگاه‌های مارک این‌روزها بسیاری از مراکز خرید در تهران را پر کرده‌اند، اجناسشان را با چند برابر قیمت به فروش می‌رسانند و به نمادی برای مصرف‌گرایی و تجمل در تهران بدل شده‌اند، در این میان برخی از فروشگاه‌ها یا ارتباطی با برند اصلی ندارند و یا اقداماتی انجام می‌دهند که خارج از ضوابط و چهارچوب است، سخنگوی و معاون اجتماعی ناجا از برخورد با این تخلفات خبر داده است.

به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در این باره اظهارکرد: این برندها برای فعالیت در کشور باید از وزارت ارشاد و وزارت صنعت و معدن مجوزهای لازم را اخذ کنند و بدیهی است در صورتی که فاقد مجوزهای لازم باشند، پلیس اماکن به موضوع ورود و با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به ضوابطی که برای نام و لوگوی این فروشگاه‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: یکسری آیین‌نامه هم درباره استفاده از لوگو و نام فارسی و  لاتین فروشگاه‌ها وجود دارد که پلیس اماکن در صورت مشاهده عدم رعایت این موارد، تذکرات لازم را به متصدیان داده و درصورت بی‌توجهی برخوردهای لازم  انجام خواهد شد.

سخنگوی ناجا با تاکید بر اینکه اگر فروشگاهی مجوزهای لازم را برای فعالیت داشته باشد، پلیس کاری با آنها نخواهد داشت، ادامه داد: اما گاهی ممکن است که این فروشگاه‌ها مجوزهم داشته باشند اما داخل آن یا تحت عنوان آنان ،اقدامات غیرقانونی برگزار شود که پلیس در این زمینه‌ هم وارد عمل شده و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد.

منتظر المهدی با بیان اینکه در گذشته مواردی از این دست وجود داشته که پلیس با آنها برخورد کرده است، به ایسنا گفت: در آن بخش که وظایف بر عهده پلیس یا پلیس اماکن است که وظایف انجام می‌شود، اما بخشی از وظایف هم مربوط به دستگاه‌های دیگر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل