بازدید 4955

نیروگاه بوشهر بنا بر مطالعات آمریکا تاسیس شد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از انقلاب کشورهای غربی که خود پیشنهاد ساخت نیروگاه هسته ای را بیان کردند تغییر مسیر دادند و فعالیت صلح آمیزی که برای خدمت به توسعه است را به سیاست گره زدند.
کد خبر: ۶۰۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 24 June 2016
مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص همکاری های هسته ای بین ایران و روسیه در ساخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر، اظهار داشت: باید توجه داشت که روابط هسته ای ایران با روسیه در قالب فناوری های صلح آمیز حق ایران است  همچنین با همه کشورها نیز می توانیم در این زمینه همکاری کنیم.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل وجود تحریم ها موانعی در راه استفاده ایران از این حق به وجود آمده بود که در فرآیند اجرا با مشکلاتی مواجه می شدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط پسا برجام فرصتی فراهم شده است تا در فقدان تحریم ها همکاری های مناسب ایجاد شود.

گودرزی با اشاره به اینکه غرب همیشه کارشکنی های خود را انجام می دهد در حالی که اهداف ما در بحث هسته ای یک دانش صلح آمیز است، متذکر شد: نیروگاه هسته ای بوشهر پیش از انقلاب به پیشنهاد مطالعات کارشناسی شده از طرف آمریکا تاسیس شده است تا نیاز ایران به برق با این شیوه تامین شود.

وی افزود: پیمانکاران اولیه تاسیس نیروگاه هسته ای بوشهر آمریکا‌یی‌ها، فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها بوده اند که در برخی مواقع دچار نگرانی می شدند که چرا آن ها را در پروژه ها راه نمی دهند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس دهم بیان کرد: بعد از انقلاب این ها تغییر مسیر دادند و فعالیت صلح آمیزی که برای خدمت به توسعه است را به سیاست گره زده و مشکلاتی را به وجود آوردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از گذشت زمان حقانیت جمهوری اسلامی ایران مشخص شد، خاطرنشان کرد: پس از برجام فرصتی فراهم شده است تا قراردادهایی که بین ایران و روسیه در بحث هسته‌ای است، با سایر کشورهای جهان نیز قابل انجام باشد.

گودرزی گفت: تحریم ها سبب شد دانش در عرصه های مختلف بومی سازی شود و به برکت خود باوری ناشی از انقلاب راه پیشرفت را طی می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ساخت نیروگاه ها عمدتا فناوری ها بومی هستند و در بخش های محدودی از دانش خارجی استفاده می کنیم که امیدواریم آن نیز بومی سازی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار