بازدید 29384
اصرار روسیه و انکار چین؛

سازمان شانگهای باز هم با عضویت دائم ایران مخالفت کرد

با گذشت هشت سال از ارائه درخواست رسمی ایران برای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای و در حالی که این بار گفته می‌شود، فضا برای این امر فراهم‌تر شده، سران کشورهای عضو این سازمان باز هم با درخواست ایران مخالفت کردند. گفته می‌شود، با وجود اصرار روسیه بر عضویت ایران، برخی از دیگر اعضا با این امر مخالفت کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹ 23 June 2016
سازمان شانگهای باز هم با عضویت دائم ایران مخالفت کردبا گذشت هشت سال از ارائه درخواست رسمی ایران برای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای و در حالی که این بار گفته می‌شد فضا برای این امر فراهم‌تر شده، سران کشورهای عضو این سازمان باز هم با درخواست ایران مخالفت کردند. گفته می‌شود، با وجود اصرار روسیه بر عضویت ایران، برخی از دیگر اعضا با این امر مخالفت کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از «یورو نیوز»، با وجود درخواست روسیه برای موافقت اعضای سازمان شانگهای با عضویت دائم ایران، این سازمان نتوانست بر سر موضوع ایران به توافق برسد. گفته می‌شود، اختلاف نظر چین و روسیه و عدم تمایل پکن به افزایش جنبه «ضد غربی» این سازمان، دلیل اصلی این موضوع بوده است.

ایران که هم اکنون عضو ناظر سازمان به شمار می‌رود، در سال ۲۰۰۸ رسماً درخواست خود را برای عضویت دائم ارائه کرد. در آن زمان، روسیه با این استدلال که ایران تحت تحریم‌های بین المللی است، از پذیرش درخواست ایران خودداری کرد. با این حال، از سال گذشته و در پی حصول توافق هسته‌ای، این موضع روسیه تغییر کرده است.

بختیار حکیم اف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای در حاشیه اجلاس جاری این سازمان در تاشکند ازبکستان، به خبرنگاران گفت: «موضع روسیه در حمایت از پروسه الحاق بدون تأخیر ایران به سازمان شانگهای، روشن است». وی افزود: «ما این بار نتوانستیم با همتایان خود به توافق برسیم، اما این کار همچنان ادامه دارد».


به گفته حکیم اف، هیچ مخالفت «اساسی» با ایده الحاق ایران وجود نداشته، اما برخی «اختلافات فنی» بر سر زمان این موضوع وجود داشته است. وی همچنین اشاره‌ای به اینکه مخالفت‌ها از جانب کدام کشور بوده، نکرد.

با وجود این، به نظر می‌رسد یکی از مخالفان اصلی این ایده، چین بوده باشد. یک دیپلمات چینی در تاشکند از پاسخ به پرسشی درباره این موضوع خودداری کرد، اما وانگ یی، وزیر خارجه چین که ماه گذشته برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازمان شانگهای به تاشکند رفته بود، گفت که پکن ابتدا خواستار پیشبرد روند الحاق هند و پاکستان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۵۰
اونوقت برید جنسهای چینی وارد کنید و ملت بخاک سیاه بنشونید
آقايان به خود آييد رژيم هاي كمونيستي هميشه مخالف ايران و ايراني هستند و فقط مارا مي دوشند
از ماست که بر ماست بهترین بازار را برای تولیدات زپرتی آنها مهیا کردیم باز هم دو قورت ونیمشان باقیست
حالا هی برو جنس چینی وارد کن هی وارد کن هی وارد کن.
حدودا 3ماه پیش تحلیلی در اسپوتنیک خوندم که تحلیلگر روس درباره ورود ایران به سازمان شانگهای نظر موافق روسیه را اعلام میکرد ولی اینم گفت که روال طولانی داره و فکر نمیکند این دوره اتفاق بیفته ولی اگه این حمایت روسیه و خاست ایران ادامه دار باشه ممکنه دوره بعد بتونیم عضوش بشیم،،،
چینی ها فقط مارا برای خرید پلاستیک های بازیافتی سرطان زایشان در اسباب بازی ها و انواع و اقسام محصولاتشان میخواهند ولا غیر
اگه کشور های اسلامی مثل ایران وترکیه و.. کمی عقل داشتند می شستند کنار هم دیگه مسخره اتحادیه ارو پا و شانگهای نمی شدن
عضویت در این سازمان چه مزیتی داره که این همه خفت داریم براش میکشیم , اگه از عضویت در سازمان اقتصادی اکو آبی برای این کشور گرم شد از عضویت در یه پیمان امنیتی هم میشه !!
چقدر شبیه عضویت ترکیه توی اتحادیه اروپاست
بیست میلیارد دلار رو ازشون بگیرید بعد آدم میشن این چینی ها
چین تا اخرین لحظه حکومت شاه با او بود.سالهاست به دلیل دشمنی بی موردبا دنیا بخصوص امریکا و اروپامجبوریم هر تولید بی کیفیتی رااز جین بخریم کافی است . از فردا محصولاتش را محدود کنیم ادم می شود
علیرغم اینکه موافق موضع ضد استکباری کشور هستم اما تندروی در جنبه های سیاسی بدون در نظر گرفتن منافع ملی و ایجاد زمینه برای نفوذ اقتصادی کشورهای دیگر چون روسیه و چین در زمان تحریمها شرایطی به وجود آورده که آنها به راحتی از شرایط انحصاری بازار برای خودشان چشم پوشی نمیکنند!!!!!!!!!
خوشم میاد یکی پیدا نمیشه طرف ایران باشه. از بس ما در میان کشورها محبوبیم. جالبه که کشورهایی مخالفند که ایران بهشون همیشه باج داده.
اینم نتیجه ی اتکا به کمونیستهای از خدا بیخبر! صدرحمت به اهل کتاب! وقتی سگ رو اونقد شکنجه میکنن که گوشتش خوشمزه تر بشه, دیگه چه توقعی از اونا دارین تو سیاست?!?! چقدر باج دادن و التماس?!?! لجبازی رو بس کنین لطفن ,این بود عزت?!?!
کشور بی کس یعنی همین. کشورهای "دوست" بیشترین سود را از منزوی بودن ایران میبرند.
برید با چین قرارداد های میلیارد دلاری ببندید و بازار کشور رو بروشون باز کنید تا سر بزنگاه ار پشت به ما خنجر بزنند!
ایران فقط یه گوشت قربونیه که سر هیچ میزی نیست. بازیگرای مختلف از آمریکا گرفته تا روسیه و اعراب و کشورهای شرق آسیا و آمریکای لاتین برای امتیاز گرفتن با برگ ایران بازی می کنن. این وسط، ایران اصلا حضور نداره و هیچ چیزی جز هزینه این رقابت ها گیرش نمی یاد.
یعنی این سیاست لعنتی ،یکی میاد تو گود ،یکی دیگه از گود خارج میشه،این هم از چین،مثل اینکه ناراحت شده که قراره صادراتشان به ایران تقلیل پیدا کنه.
خبر خیلی بد و در صورت عدم پذیرش شکست بزرگی برای ایران خواهد بود
چینی ها فقط فکر نفع خودشان هستند ، انوقت دولت مردان ما اینقدر به اقتصاد و اشتغال زایی انها کمک می کنند.
پیوستن به پیمان شانگهای در تضاد کامل با اصول انقلاب (نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی) است!!! و حتی در خواست عضویت و یا ناظر بودن در آن مایه ننگ است!!!
باید به جای منت کشی از کمونیست های شرقی به جای برسیم که شرق و غرب برای دوستی با ما رقابت و منت کشی کنند!!!
یعنی ایا ما حقیقتا فکر میکنیم روسیه و چین دوستان ما هستند
امیدوارم این تفکر در مسولین ما نباشد
هر روز خبر تحقیر و تحقیر. درس بگیریم و سیاستهامونو تغییر بدیم
تا وقتی کمی سولارتر و معمولی تر نشویم کسی ما را نخواهد خواست.
اینا همون گشایش های ناشی از برجامه ها...!
چین؟مرگ بر چین
برادرای چینیمون دیگه خیلی اذیت میکنن
نه غربی باشرقی شعارعوض شده
دم چینی ها گرم!!
احمدی نژاد به این خبر توجه کند!
ببینید چین هم که اینهمه به خوردش داده ایم هم ما را قبول ندارد
آقا جان سیاستهای ما را کسی قبول نمیکند باید روش را عوض کرد
البته نیدانم تابناک این نظر را نمایش نخواهد داد
عجب مارمولکی این چین ! تمام کشور ما و اقتصاد ما دربست دست ایناست اونوقت اینجوری برامون موش میدوونه !!!
مبارکه اقایون
چینی ها فقط از پول ایران خوششون میاد. یکی از کشورهایی که مایل به تداوم تحریمها بر علیه ایران بود همین چشم بامیها بودن.
تركيه عضو اروپا مي شود وايران عضوشانگهاي
برچام بی سرانجام
باز هم مردم بروند و آشغالهایی چینی بخرند..کی بیدار میشویم
باعث تاسف است
به چينيها هيچوقت رو نديد.
اینهم چین که اینقدر سنگش رو به سینه میزنید
متاسفم. این همه علیه عضویت ترکیه در اتحادیه ی اروپا و عدم موفقیتش شعار دادید الان بدبختی رو به ما آورده
نامردتر از چین و روسیه وجود ندارد
خب این دو کشور دشمن ایران هستند و فقط با کارت ایران از غرب امتیاز می گیرند. مرگ بر روسیه و چین مشتی مردم پست و کوچک و نژادپرست
ما هم شديم مثل تركيه كه التماس مي كنه به اتحاديه اروپا بپيونده . انقدر التماس نكنين تا خودشون بيان جلو ، از اين چين مفت خور هم انقدر جنس وارد نكنين تا آدم بشه
قابل توجه عزیزان چینی پرست
سران مملکت هم غیرت به خرج بدهند و در روابطشون با چین تجدید نظر کند از مردم نظر خواهی کنید و مثل انگلیس به نظر مردم اهمیت بدهید
با وضع داخلی و فرهنگی هیچ کسی از ما و عربستان خوشش نمیاد
چه بر سر ما امده که همه رفتارشات با ایران عوض شده است.
فقط حزب اله مانده که امروز رئس ان درد سر بزرگی ایجاد کرد و بی پروا ادعا کرد که تمام منابع مالی از سفره ایران بی کم و کاست پرداخت میشود
ذلت تا کجا؟؟؟؟
حالا مدام برید و اجناس بی کیفیت چینی را بخرید و بیارید به ایران!!
چقدرما تحلیل گر سیاسی داریم تو کشور!!!!همه عقل کل و اخر سیاستند. پیشنهاد میدم ازاین پتانسیل!!!! دولت تو هرکارجزئی حتی خاروندن سرش استفاده کنه.
ادمهای پرادعا و ......
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست