بازدید 5471
۲

لیگ جهانی والیبال/دومین پیروزی شاگردان لوزانو در چهارمین مسابقه

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ جهانی 2016 به مصاف بلغارستان رفت.
کد خبر: ۶۰۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 23 June 2016

 تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ جهانی 2016 امروز پنج‌شنبه از ساعت 18:30 در صربستان به مصاف بلغارستان رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان لوزانو در حالی در نخستین بازی هفته دوم به مصاف بلغارستان رفتند که از سه مسابقه قبلی خود یک پیروزی برابر آرژانتین و دو شکست برابر برزیل و آمریکا در کارنامه دارند. بلغارها از سه مسابقه نخست خود سه شکست برابر تیم‌های ملی صربستان، لهستان و روسیه داشت.

شاگردان لوزانو موفق شدند با نتیجه 3 بر یک (18-25، 25-20، 25-23، 25-20) در اولین بازی خود در خاک صربستان مقابل بلغارستان پیروز شوند.

شرح بازی:

*ست اول؛ 25 بر 18 به سود بلغارستان

سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، محمدجواد معنوی‌نژاد، مهدی مرندی و عادل غلامی نفراتی بودند که رائول زوانو برای شروع مسابقه وارد زمین کرد. ملی‌پوشان ایران شروع خوبی نداشتند و بلغارها در امتیاز 5 بر 2 از ایران پیش افتادند تا لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز 8 بر 5 به سود شاگردان کنستانتینوف تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

ملی‌پوشان ایران کم کم خود را در زمین پیدا کردند و در امتیاز 11 توانستند بازی را به تساوی بکشانند. امتیاز سیزدهم برای بلغارها بعد از درخواست بازبینی مجدد توسط لوزانو حاصل شد و پس از آن بازهم شاگردان کنستانتینوف بودند که توانستند حاکم میدان باشند و در امتیاز 16 بر 12 به سود بلغارستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زمانی که نتیجه بازی 19 بر 14 به سود بلغارستان بود بازهم لوزانو درخواست وقت استراحت کرد و نکاتی را بیشتر از همه به مرندی تذکر داد. سوکولوف، ستاره بلغارها در ست اول عملکرد بسیار خوبی داشت و در حمله و دفاع به تیمش کمک بسیاری کرد.

در امتیاز 20 بر 16 به سود بلغارستان لوزانو تصمیم گرفت ظریف، بهبودی و میرزاجانپور را روانه میدان کند و پس از آن در امتیاز 20 بر 17 کنستانتینوف درخواست وقت استراحت کرد. این ست با نتیجه 25 بر 18 به سود بلغارستان خاتمه پیدا کرد.

 

*ست دوم؛ 25 بر 20 به سود ایران

اوضاع در ست دوم برای ایران کمی بهتر شد. پاسور تیم ملی در حملات بیشتر از پاس‌های سرعتی استفاده می‌کرد، اما ملی‌پوشان ایران در زدن سرویس بسیار بد عمل کردند. شاگردان لوزانو پس از یک رفت و برگشت طولانی توانستند امتیاز هفتم را به نام خود ثبت کنند تا نتیجه بازی 7 بر 5 به سود ایران شود. در امتیاز 9 بر 8 به سود ایران شهرام محمودی جای خود را به مجتبی میرزاجانپور داد تا وی در پست پشت خط زن قرار بگیرد. شاگردان لوزانو روند رو به رشدی داشتند و توانستند نتیجه بازی 14 بر 11 کنند و در امتیاز 16 بر 11 به سود ایران هم تیم‌های به وقت استراحت دوم در این ست رفتند.
شاگردان کنستانتینوف توانستند اختلاف امتیاز را کم کنند و نتیجه بازی 19 بر 17 به سود ایران شد. شاگردان لوزانو نمی‌خواستند که این ست را واگذار کنند و به همین دلیل با تمام توان به توپ ضربه می‌زدند. در امتیاز 21 بر 18 محمد فلاح جایگزین سید محمد موسوی شد و در خط سرویس قرار گرفت. سرویس عالی میلاد عبادی‌پور ایران را به امتیاز 24 رساند و این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

 

*ست سوم؛ 25 بر 23 به سود ایران
در ست سوم همه چیز مساوی پیش رفت و تیم‌ها در امتیاز 4 مساوی شدند. پس از یک رالی تماشایی بلغارها توانستند نتیجه بازی را با درخواست بازبینی مجدد به 6 بر 4 تغییر دهند، اما در ادامه میرزاجانپور توانست اختلاف را کم کند و نتیجه بازی 5 بر 4 شد. در امتیاز 8 بر 6 به سود بلغارستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ملی‌پوشان ایران در امتیاز هشتم توانستند بازی را به تساوی بکشانند.
در امتیاز 14 بر 12 به سود ایران پلامن کنستانتینوف درخواست وقت استراحت کرد تا مانع امتیازگیری ملی‌پوشان ایران شود، اما پس از این وقت استراحت موسوی در یک حرکت سرعتی نتیجه بازی 15 بر 12 کرد. ملی‌پوشان ایران توانستند با شناسایی نقاط ضعف تیم بلغارستان برتری خود را حفظ کنند تا در امتیاز 18 بر 15 به سود ایران بازهم پلامن احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند. بلغارها در حملات و دفاع تلاش زیادی برای کسب امتیاز می‌کردند، اما با بی دقتی در سرویس امتیازها را به ایران می‌دادند.
در امتیاز 21 بر 19 بازهم لوزانو دو تعویضه کرد و بهبودی و میرزاجانپور را جایگزین معروف و محمودی کرد. بلغارها در اواخر ست سوم اختلاف را کم کردند و تنیجه بازی 23 بر 22 شد، اما بازهم اشتباه در زدن سرویس اختلاف امتیاز را به عدد 2 رساند. این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

*ست چهارم؛ 25 بر 20 به سود ایران

بازی در این ست هم پایاپای آغاز شد و تیم‌ها در امتیاز 4 مساوی شدند. ملی‌پوشان ایران با زدن سرویس‌های خوبی توانستند کار را برای بلغارها در حملات سخت کنند تا جایی که حتی سوکولوف هم به سختی برای تیمش امتیاز کسب می‌کرد. سرویس ملی‌پوشان ایران به خوبی در زمین بلغارها دریافت نمی‌شد، اما آنها به سختی توپ‌ها را به اسپکرهای خود می‌رساندند. امتیاز هشتم برای ایران با اسپک میلاد عبادی‌پور کسب شد؛ اسپکی که وی به خوبی به دست دفاع زد و توپ به خارج از زمین رفت. به این ترتیب تیم‌ها در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران به وقت استراحت فنی اول رفتند.
شاید تماشایی‌ترین صحنه‌ای که تاکنون از ایران دیده باشیم در کسب امتیاز یازدهم بود؛ جایی که پس از یک رالی تماشایی و توپ‌گیری‌های خوب ظریف، معروف توپ را به معنی‌نژاد رساند تا وی نتیجه بازی را 11 بر 9 به سود ایران کند. معنوی‌نژاد از چهره‌های خوب و درخشان ایران در این مسابقه بود؛ وی با سرویس خوبی که زد موجب شد بلغارها نتوانند توپ را دفاع کنند و در ادامه نتیجه بازی 13 بر 10 به سود ایران شد. خوش‌شانسی هم با ایران یار بود و سرویس محمد موسوی با برخورد به لبه تور برای ایران تبدیل به امتیاز شد. کنستانتینوف، سرمربی بلغارستان برای فرار از شکست بارها تغییراتی را در ترکیب تیم خود ایجاد کرد، اما بی فایده بود و در امتیاز 16 بر 12 تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
روند رو به رشد شاگردان لوزانو تا آخر ست ادامه پیدا کرد و در طرف مقابل وقت‌های استراحت و تعویض‌های کادر فنی بلغارستان تاثیری در جریان مسابقه نداشت تا اینکه این ست هم با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کرد. به این ترتیب شاگردان لوزانو دومین پیروزی خود را در لیگ جهانی 2016 کسب کردند.

*****

بلغارستان 5 بار سابقه کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی را در کارنامه دارد. بلغارستان در سال‌های 1994، 2004، 2006، 2012 و 2013 در رده چهارم لیگ جهانی قرار گرفته است. نخستین حضور بلغارستان در لیگ جهانی به سال 1994 باز می‌گردد و از آن زمان تا کنون این تیم در 19 دوره مسابقات حضور داشته که در 10 دوره به مرحله نهایی صعود کرده است.

تیم ملی والیبال ایران در بازی پنجم خود از ساعت 18:30 به مصاف برزیل خواهد رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
پخش شایعاتی مبنی بر تغییر ترکیب اصلی تیم ملی والیبال به بهانه جوانگرایی بعد از المپیک. و امثال آن باعث تضعیف روحیه بازیکتان شده بوده
در سطر آخر این مطلب نوشته اید ایران در بازی پنجم از ساعت 18:30 به مصاف برزیل خواهد رفت ، چرا روز مسابقه ایران با برزیل را مشخص نکرده اید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر