بازدید 3404

صندوق بین المللی پول : فقر و نابرابری اجتماعی در آمریکا رو به افزایش است

صندوق بین المللی پول امروز (چهارشنبه) افزایش فقر و نابرابری اجتماعی در آمریکا و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد این کشور را یادآور شد.
کد خبر: ۵۹۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ 22 June 2016
صندوق بین المللی پول امروز (چهارشنبه) افزایش فقر و نابرابری اجتماعی در آمریکا و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد این کشور را یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری را تنها 2.2 درصد پیش بینی کرده که دو دهم درصد کمتر از رقم پیش بینی شده برای سال گذشته میلادی است و علت، کاهش رشد اقتصاد بین المل و آشفتگی بازار حامل های انرژی در پی قیمت پایین نفت عنوان شده است.

با این حال هم اکنون افزایش فقر درجامعه آمریکا نیز خود یک عامل بازدارنده دیگر برای بزرگترین اقتصاد جهان است. صندوق بین المللی پول در گزارش روز چهارشنبه خود آورده است که اقتصاد آمریکا در مجموع در وضعیت خوبی قرار گرفته، سطح بیکاری به پایین ترین حد خود در 9 سال گذشته رسیده و تورم مهار شده است.

این گزارش می افزاید : اقتصاد آمریکا بارها انعطاف پذیری خود را در مقابل نوسانات بازار، افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضای جهانی نشان داده است. با این حال سطح بالای فقر و افزایش نابرابری اجتماعی آن را تهدید می کند.

رقابت های انتخاباتی و گزارش اخیر اداره آمار کار آمریکا درباره وضعیت اشتغال نیز بر چشم اندازه آینده اقتصاد این کشور بی تاثیر نبوده است. این اداره ماه گذشته اعلام کرد که تعداد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) تنها 38 هزار واحد افزایش یافته که پایین ترین میزان رشد آن در پنج و نیم سال اخیر بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار