بازدید 3508
۱

رشد ۸۴۵ واحدی شاخص کل بورس/ علامت مثبت کاهش نرخ سود بانکی به بازار سهام مخابره شد

بازار سهام امروز همپای حضور حقوقی‌ها در طرف تقاضا شاهد پررنگ‌تر شدن خریداران حقیقی برای جمع‌آوری سهام ارزان بود بازاری که از کاهش نرخ سود بانکی، این روزها کمی به وجود آمده است.
کد خبر: ۵۹۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 22 June 2016
بازار سهام امروز همپای حضور حقوقی‌ها در طرف تقاضا شاهد پررنگ‌تر شدن خریداران حقیقی برای جمع‌آوری سهام ارزان بود بازاری که از کاهش نرخ سود بانکی، این روزها کمی به وجود آمده است.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران، در پایان معاملات امروز چهارشنبه 2 تیرماه 95 با افزایش 845 واحدی به رقم 73 هزار و 644 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 198 واحدی به رقم 13 هزار و 599 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 1217 واحدی عدد 82 هزار و 340 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 667 واحدی به عدد 51 هزار و 314 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 1399 واحد افزایش روی رقم 162 هزار و 333 واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 13 واحدی عدد 777 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 83 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 54 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 53 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نهاد معاملاتی سه شرکت توسعه صنایع بهشهر با 12 واحد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 8 واحد و داروسازی فارابی با 4 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 177 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 761 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 818 نوبت داد و ستد، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع کاغذسازی کاوه، لبنیات پاستوریزه پاک، تولیدی گرانیت بهسرام، داروسازی تهران شیمی، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، تولید برق عسلویه مپنا اتز سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بانک کارآفرین، کاشی و سرامیک حافظ، ایران مرینوس، زغال سنگ نگین طبس، صنعتی نیرومحرکه، صنایع کاشی سرامیک سینا، فولاد هرمزگان جنوب و تسه تیرماه 93 متوقف شدند.

امروز 159 میلیون حق تقدم استفاده نشده بانک آینده به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان در بازار پایه توافقی میان کدهای درون‌گروهی صنایع عمده منتقل شد.

امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات اما 50 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم به کدهای درون‌گروهی منتقل شد. در بانک گردشگری نیز امروز 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی روبه‌رو بود.

در نماد مؤسسه اعتباری توسعه نیز به دنبال معاملات درون‌گروهی این شرکت، امروز اندکی بیش از 17 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان در کدهای درون‌گروهی سهام عمده جابجا شد.

همچنین امروز در نماد فولاد هرمزگان جنوب، کمتر از 14 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

در نماد معاملاتی پاکسان، اما امروز اندکی بیش از 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

شرکت اعتباری کوثر مرکزی نیز امروز با معاملات انتقالی 11 میلیون سهمی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان میان کدهای درون‌گروهی این شرکت امروز معاملات کد به کد در نماد گسترش صنایع انرژی آذراب به جابجایی 8 میلیون سهمی به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان در این نماد منتهی شد.

همچنین بیمه دی با معاملات انتقالی 6 میلیون سهمی به ارزش 600 میلیون تومان روبه‌رو بود.

داده‌پردازی ایران اما امروز معاملات انتقالی 5 میلیون سهمی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان را به ثبت رساند.

امروز بازار سهام اگرچه با تقویت تقاضا از سوی سهامداران حقیقی همپای حقوقی‌های خریدار سهام روبه‌رو بود، اما حجم معاملات سهام چندان چنگی به دل نمی‌زد.

امروز بازار سهام اصلی‌ترین رخدادی که با آن روبرو بود، اینکه پس از سیگنال مثبت کاهش نرخ سود بانکی، هم‌اکنون علائمی مثبت از رویدادهای سیاسی کشور در تعامل با غرب پدید آمده که می‌تواند برای معامله‌گران بازار سهام قابل تأمل باشد، با این همه بازار هم‌چنان منتظر پدید آمدن نتایج اتفاق‌ها و رویدادهایی است که به نظر می‌رسد، از نیمه مردادماه امسال از پشت ابرها بیرون بزند.

امروز بازار سهام بازاری سبزپوش همراه با حضور پررنگ خریداران سهام بود که بروز برخی علائم مثبت در خبرهای سیاسی، در کنار کاهش نرخ سود بانکی باعث شد، تا گروه‌های پیشرو از جمله خودرویی‌ها و بانکها با صف خرید روبه‌رو شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
واقعا برای چی باید بورس رشد کنه !!!! اوضاع شرکت های بورسی مگه به میزان تولیداتشان وابسته نیست !!! وقتی تولید کم هست و صادرات کم تر چه دلیلی برای رشد وجود داره !!!

چرا اینقدر اصرار دارید که حباب قیمت بسازید و شاخص رو بالا ببرید ؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان