بازدید 3804
۱

تحریم‌ها کار دست داد، چشم عقاب به ایران نمی‌آید

با وجود رفع تحریم‌ها علیه ایران در نهادهای بین‌المللی، نماینده انحصاری سیستم چشم عقاب در دنیا اعلام کرد به علت وجود موضوع تحریم‌ها برای مسابقات لیگ جهانی به ایران نخواهند آمد.
کد خبر: ۵۹۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 22 June 2016

پس از جایگزینی سیستم چشم عقاب به جای ویدئو چک در مسابقات والیبال که از سوی فدراسیون جهانی والیبال در مسابقات جام‌جهانی انجام شد، مسئولان فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفتند با توجه به عملکرد موفقیت‌آمیز این سیستم، در مسابقات لیگ جهانی و المپیک نیز از این فناوری استفاده کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، بر این اساس شرکت هاک ای نماینده رسمی این فناوری از سوی فدراسیون جهانی والیبال در دنیا است با فرستادن تکنیسین‌ها و تجهیزات مورد نیاز به کشور میزبان مسابقات والیبال این سیستم را راه اندازی و در مسابقات لیگ جهانی مورد بهره‌بردای قرار می‌دهد و در پایان مسابقات بر اساس قرارداد فی مابین هزینه مربوطه را از میزبان دریافت می‌کند.

بر اساس توافقات حاصل شده و مقررات برگزاری لیگ جهانی، قرار بود این شرکت تجهیزات و تکنیسین‌های خود را برای برگزاری مسابقات لیگ جهانی در تهران نیز همانند دیگر کشور به ایران بفرستد تا در مدت این رقابت‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. تا اینکه مسئولان این شرکت که مالک اصلی آن شرکت سونی است از طریق فدراسیون جهانی رسماً اعلام کردند که به علت تحریم‌های موجود علیه ایران برای راه انداری و بهره‌برداری سیستم چشم عقاب به ایران نخواهند آمد و فدراسیون جهانی والیبال هم طی نامه‌ای اعلام کرد با توجه به عدم حضور شرکت هاک ای از سیستم ویدئو چک (ویدئو چلنج) که در دو سال پیش هم مورد استفاده قرار گرفته است در مسابقات لیگ جهانی در تهران استفاده شود.

با توجه به اینکه بر اساس مقررات این شرکت موظف به ارائه این سرویس به کشور میزبان در ازای دریافت هزینه مربوطه است، این نوع رفتار شرکت هاک ای و فدراسیون جهانی، از سوی مسئولان فدراسیون والیبال ایران مورد اعتراض شدید قرار گرفت و با ارسال نامه‌ای به کمیته مسابقات فدراسیون جهانی خواهان پیگیری و رفع این موضوع شدند، اما با توجه به زمان باقیمانده بعید به نظر می‌رسد تغییری در تصمیم گرفته حاصل گردد.

بر این اساس کمیته انفورماتیک فدراسیون والیبال در مذاکراتی که با شرکت دیتا پروجکت در ایتالیا (نماینده انحصاری ویدئو چلنج از سوی فدراسیون جهانی والیبال) انجام داد و مقرر شد که نماینده این شرکت با حضور در ایران سیستم موجود که سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت را جهت بهره‌برداری راه اندازی نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
چیلر
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قابل توجه اقای روحانی و دولت تدبیر و امید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار