بازدید 8947

چرا "کردوانی" صحنه را ترک کرد؟!

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 22 June 2016
محمد ماکویی: باقی ماندن مشکلات قدیمی یا بخاطر این است که راهکارهای قدیمی جواب نداده اند و یا به این سبب است که در راه حل و فصل مشکلات باقی مانده از قدیم کاری انجام نشده و تنها دست روی دست گذارده شده است!

با این وصف وقتی میز گرد و مناظره ای در باره یک مشکل قدیمی برگزار می شود یا باید اذعان کرد که تاکنون عمل درخور توجهی صورت نگرفته و یا باید گفت که برای حل و فصل مشکل می باید طرحی نو در انداخت!

با این حساب اگر کسی "کردوانی" و بی "تعارف" و "رودربایستی" باشد باید دلخور این شود که میهمان دیگر هم از "ما وظایف خود و آنچه می باید را به نحو احسن به انجام رسانیده ایم" سخن به میان می آورد و هم می پذیرد که مشکل کماکان بجاست و در زمینه ریزگردها انصافا آب از آب تکان نخورده است!

به عبارتی وقتی "کردوانی” متوجه می شود که بر خلاف انتظار در مناظره ای حضور به هم رسانیده که خروجی و دستاورد آن "مردم باید تحمل کنند" و "هیچ کاریش نمی شود کرد" است حق دارد بر خلاف معمول قاعده بازی را به هم بزند و با ادای "کار واجب دارم!" عطای حضور بیش از مقدار لازم در برابر دوربین صدا و سیما را به لقایش ببخشاید.

لذا شاید ایراد بزرگتر از "کردوانی" را باید از صدا و سیمایی گرفت که بی آنکه شان "استاد" را لحاظ نماید میز گرد و مناظره را به شیوه احمدی نژادی به پیش می برد و برایش اصلا مهم نیست که از ابتدا تا انتهای برنامه میهمانان حرف خودشان را زده و نه کاری به گوش سپاری به سخنان طرف مقابل داشته باشند و نه بخواهند کاری کنند که ماحصل مذاکرات دردی از آلام مردم رنجدیده از گرد و غبار را فرو نشاند!

وقتی میهمان برنامه از کارهایی که برای مبارزه با ریزگردها انجام شده سخن می گوید "استاد" حق دارد که خود را به جای مردم و بینندگان تلویزیونی نشانیده و ایشان را متعجب اینکه "همه کار کرده اند و هیچ کاری هم نشده" و منبعد هم "همه کار خواهند کرد و هیچ کاری هم صورت نخواهد گرفت" به تصور آورده و به تصویر بکشد.

جالب است که خرده گیران بر "کردوانی "سر سوزنی به این موضوع فکر نمی کنند که مناظره دو نفر که یکی مدام از گذشته و اینکه چه کرده اند سخن می گوید و دیگری دیدی آینده نگر دارد و می خواهد برای آینده راهکار دهد می تواند آینده خوشی را برای انتهای برنامه رقم بزند؟!

شکی نیست که یک برنامه زنده تلویزیونی وقتی خوب اداره می شود که میهمانان برنامه بر سر اینکه خروجی برنامه قرار است چه چیزی باشد اتفاق نظر داشته باشند و این اتفاق نظر هر گز در هنگامه ای که یکی از میهمانان دایم سنگ خودش را به سینه می زند و دیگری مدام از جامعه می گوید رقم نخواهد خورد!

از این ها گذشته شاید "کردوانی" بهتر از دیگران بداند که جهت جلب همکاری و مساعدت مسئو لین و دست اندرکار محیط زیست کشور ما دوکلمه حرف حساب زدن آنقدر جواب نمی دهد که کسی با کمال دلخوری یک برنامه زنده را نصف و نیمه رها کند و با نشان دادن اینکه از اوضاع و احوال واقعا دلخور است, چند نفری را حساس موضوع نموده و ایشان را مجاب نماید که برای از دل استاد در آوردن هم شده بد نیست سخندانی و سخنرانی را رها ساخته و در عوض کاری صورت دهند و دستی به سر و گوش شهرهای مرزی پر گرد و غبار کشور عزیزمان بکشند!به ویژه اینکه گرد و غبارها در شهرهای مرزی جا خوش نکرده اند و بد جوری هوای "پایتخت نشینی" به سرشان زده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر