بازدید 4679
یورو 2016

شب کابوس وار اسپانیا با طعم صعود

تیم ملی فوتبال کرواسی با نتیجه دو بر یک از سد اسپانیا گذشت و به عنوان تیم اول گروه خود راهی مرحله حذفی شد.
کد خبر: ۵۹۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۶ 22 June 2016
مردان دل‌بوسکه برابر کرواسی تن به شکست دو بر یک دادند تا به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرده و مقابل سد بزرگی به نام ایتالیا قرار بگیرند.
به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و کرواسی در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف یکدیگر رفتند. اسپانیا برای عدم رویارویی با ایتالیا نیاز به پیروزی داشت تا به عنوان تیم اول گروه خود راهی دور یک هشتم نهایی شود.

این دیدار به قضاوت بورن کویپرس از هلند در استادیوم بوردو کلید خورد.

کرواسی می‌توانست حتی با پیروزی در این دیدار به عنوان تیم اول راهی دور بعدی شود، اسپانیا با آغاز بازی چهره‌ای کاملا تهاجمی به خود گرفته بود و حملات زیاد این تیم در نهایت با پاسکاری فوق العاده موفق بازیکنان لاروخا در دقیقه 7 به گل تبدیل شد ضربه حساب شده سسک فابرگاس و کار تمام کننده موراتا این گل را ثبت کرد.

اسپانیا کرواسی را دست کم گرفته بود و حرکت زیبای یاران کرواسی در دقیقه 16 در پی اشتباه دخه‌آ نزدیک بود تابلوی نتایج را به تساوی یک بر یک بکشاند اما توپ گرد فوتبال تمایلی برای عبور از خط دروازه اسپانیا نداشت.

بازیکنان کرواسی بعد از دریافت گل تعداد حملات خود را افزایش دادند و اسپانیا تا حدود قابل توجهی عقب کشیدند. راکیتیچ چندین موقعیت مسلم را از دست داد و البته مشخص بود که تک گل موراتا برای اسپانیا هیچ حاشیه امنیتی ایجاد نکرده بود.

172 پاس سالم اسپانیا مقابل 71 پاس سالم کرواسی تا دقیقه 28 نشان از برتری اسپانیا در میانه میدان داشت و البته پیروزی ناپلئونی این برتری مطبق را ثابت نمی‌کرد.

مارک روگ در دقیقه 29 کارت زرد دریافت کرد. کرواسی در میانه میدان بدون خشونت و خطا توان اداره بازی را نداشت.

نولیتو در دقیقه 33 شوت سنگینی روانه دروازه کرواسی کرد که با هوشیاری دروازه‌بان کرواسی این موقعیت مهار شد، پرسیچ از کرواسی نیز مشابه همین صحنه را روی دروازه دخه‌آ خلق کرد اما مدافعان اسپانیا همچون پیکه و آلبا به راحتی توپ شلیک شده او را مهار و دور کردند.

اتفاق بدی که ویسنته دل بوسکه و مردانش هرگز منتظر وقوع آن نبودند در دقیقه 45 توسط نیکلا کالینیچ رخ داد و پس از جا ماندن خوانفران، گل تساوی بخش کرواسی ثبت شد و دخه‌آ رکورد 7 بازی پشت سر هم گل نخوردن خود را از بین برد.

 با آغاز نیمه دوم، اسپانیا سراسر حمله شد و برای تبدیل شدن به تیم اول گروه خود بمب انگیزه به نظر می‌رسید اما کرواسی دیگر هراسی از نام مدافع عنوان قهرمانی نداشت و راحت‌تر از نیمه اول به سمت دروازه آشنای دخه‌آ حمله می‌کرد.
برونو سوریانو به جای نولیتو برای اسپانیا به میدان آمد و البته بسیاری منتظر ورود آدوریس بودند تا شاید او برای خط حمله ناکارآمد اسپانیا راه حلی ارایه دهد.

کرواسی تشنه گلزنی بود و مطمئن شده بود که می‌تواند گل دوم را به اسپانیا بزند، حملات آنها لحظه به لحظه روی دروازه لرزان دخه‌آ افزایش پیدا می‌کرد اما این اسپانیا بود که از برگ برنده‌ای به نام تجربه و آرامش بهره می‌برد. این تساوی به درد مردان دل بوسکه نمی‌خورد.

 بالاخره تعویض قابل پیش بینی دل بوسکه هم رخ داد و آدوریس جای موراتا را در میدان گرفت. موراتا همچنان برای گلزنی آماده به نظر می‌رسید و مشخص بود که بعدها دل بوسکه به خاطر این تعویض عجیبش بازخواست خواهد شد.
 اسپانیا با حمله فشرده و برنامه ریزی شده خود در دقیقه 70 تا مرز دروازه کرواسی پیش رفت و مدافعین کرواسی را مجبور به خطا روی سیلوا کرد. داور نقطه پنالتی را نشان داد و سرخیو راموس پشت توپ ایستاد. کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیا این توپ را به دست‌های دروازه‌بان کرواسی کوبید و بهترین فرصت اسپانیا برای فرار از غولی به نام کرواسی را از دست داد.
 در جریان این پنالتی، ورسالیکو و سرنا کارت زرد دریافت کردند.
 راکیتیچ در دقیقه 75 موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد تا آه از نهاد هواداران خستگی ناپذیر کرواسی بلند شود. آنها پس از مهار پنالتی راموس، فقط به پیروزی تیمشان برابر اسپانیا فکر می‌کردند.تیاگو آلکانتارا به جای فابرگاس برای اسپانیا در دقیقه 84 وارد میدان شد.
 کواچیچ 82 به جای روگ و کوپ به جای پیاچا در دقیقه 91 و کراماریچ به جای پریشیچ در دقیقه 93 تعویض‌های دیگر کرواسی بودند که بیشتر جنبه اتلاف وقت داشتند.
شب کابوس‌وار اسپانیا در دقیقه 88 تکمیل شد و کرواسی روی هوشیاری پریسیچ به گل دوم رسید، به این ترتیب کرواسی به عنوان تیم اول گروه به یک هشتم نهایی صعود کرد و اسپانیا حریف ایتالیا شد.
در دیگر بازی همزمان این گروه ترکیه با غلبه بر جمهوری چک در دیداری پر حادثه بازگشت دوباره‌ای به جام داشت.
در چارچوب مرحله گروهی یورو 2016 و در گروه  D از ساعت 23 و 30 دقیقه ترکیه و جمهوری چک در ورزشگاه بولارت دللیس شهر لانس ترکیه به مصاف جمهوری چک رفت.قضاوت این بازی بر عهده کولوم از کشور اسکاتلند بود.

این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود ترکیه خاتمه یافت.

برای ترکیه بوراک یلماز در دقیقه 10 و اوزان طوفان در دقیقه 64 گلزنی کردند.بازی با پرس بازیکنان دو تیم در میانه میدان آغاز شد و هر دو تیم برای تصاحب میانه میدان می جنگیدند.

در ادامه پاس آردا توران از جناج راست روی زمین در دقیقه 10 به بوراک یلماز مهاجم نوک ‌ترک‌ها رسید و او با یک ضربه سر ضرب توپ را به کنج دروازه پتر چک فرستاد.

در ادامه جمهوری واکنش مناسبی به دریافت گل نشان داد و چند بار توپ را به محوطه جریمه ترکیه رساند و تا مرز رسیدن به گل پیش رفت.
در دقیقه 40 ضرب مهلک پلاسیل توسط باباجان از طاق دروازه بیرون کشیده شد تا همچنان بازی با برتری یک نیمه ای ترکیه خاتمه یابد.

 نیمه دوم با بازی کنترلی دو تیم آغاز شد و در ادامه جمهوری چک که همه چیز را از دست رفته می‌دید رو به حمله آورد و اما ترکیه که به دنبال ضد حمله بود در دقیقه 64 روی یک ضربه ایستگاهی توسط اوزان طوفان به گل رسیدند تا نتیجه 2 برابر شود وترکیه بازگشت دوباره‌ای به جام داشته باشد.

در ادامه چک که بی روحیه بازی می‌کرد کنترل چندانی بر بازی نداشت و ترکیه با بردن توپ به زمین حریف سعی در حفظ بازی در نیمه زمین حریف داشت.

در دقیقه 83 ترکیه یک موقعیت مناسب را توسط اولجان شاهین از دست داد.

در نهایت جمهوری چک نتوانست گلی به ثمر رساند و ترکیه با کسب 3 امتیاز تیم سوم گروه شد.

در جدول این گروه کرواسی با 7 امتیاز در صدر و اسپانیا با 6 امتیاز دوم و ترکیه با 3 امتیاز سوم و چک با یک امتیاز چهارم شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر