بازدید 12216

رازهای مگوی بدنساز استقلال از دلایل ناکامی در فصل گذشته

مربی بدنساز فصل گذشته استقلال گفت: ما شانس قهرمانی در دو جام را داشتیم اما اتفاقاتی نظیر اعتصاب بازیکنان و سفر به سوئد قهرمانی‌ها را از ما گرفت.
کد خبر: ۵۹۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 21 June 2016
استقلال فصل گذشته تا آستانه کسب دو جام پیش رفت و در نهایت از کسب هر دو جام باز ماند. علی اصغرقربانعلی پور، بدنساز فصل پیش استقلال پس ازهفته ها قفل سکوت را شکست و درباره وضعیت آبی پوشان درفصل پیش حرف هایی به زبان آورد.

به گزارش تابناک ورزشی،در مورد ناکامی استقلال در فصل گذشته هنوز آن طور که باید و شاید موشکافی نشده است و هنوز اعضای سابق و فعلی آبی پوشان در مورد این ناکامی ها صحبت نکرده اند. بعد از مدت ها علی اصغر قربانعلی پور تصمیم گرفته گوشه ای از مشکلات فصل قبل را بازگو کند.
او در خصوص فصل گذشته گفت: ابتدا باید به همه همکارانم خسته نباشید بگویم و برای مربیان جدید استقلال درفصل آینده نیز آرزوی توفیق کنم. لازم است تاکید کنم که ما یک فصل خوب را با استقلال سپری کردیم که نوزده هفته صدرنشینی موید ادعای من است. بدون شک اگراستقلال به لحاظ فنی به خصوص بدنی که درحوزه اختیاراتم بود، مشکلی داشت هرگز هفته ها صدرجدول را دراختیار نمی گرفت اما یکسری مسائل که بیشتر روحی و روانی بود درنهایت قهرمانی را ازما گرفت و باعث شد هوادارن خوب استقلال نتوانند دوباره طعم شیرین قهرمانی درلیگ برتررا بچشند.

وی افزود: همیشه بزرگان فوتبال می گویند تیمی که به جزئیات توجه کند قطعا به نتیجه می رسد و اگر ما می توانستیم به این جزییات توجه بیشتری کنیم قهرمان لیگ می شدیم.

قربانعلی پور درباره اینکه منظورش از جزئیات چیست گفت:شاید گفتنش دیگر دیرباشد اما یکسری امکانات بود که اگربرآورده می شد، نتیجه بهتری به دست می آوردیم. برای مثال همان جی پی اس که آقای مظلومی به آن اشاره کرده است،یا وسایلی به نام بوسو و تی آر ایکس که ما بارها ازمسئولان باشگاه خواستیم این امکانات را برای مان فراهم کنند اما نشد. مسئله دیگری که تیم را با مشکل مواجه کرد تمرین درزمین شماره 2 ورزشگاه آزادی بود. آن زمین به دلیل تداخل تمرینات دوتیم استقلال و پرسپولیس همیشه سفت بود چون مسئولان به دلیل فشردگی تمرینات نمی توانستد به اندازه کافی زمین را آبیاری کنند که این وضعیت کار را برای ما مشکل می کرد. مجبور بودیم همیشه در زمین سفت تمرین کنیم. من به عنوان بدنساز استقلال در آن شرایط نمی توانستم به بازیکنان فشاربیاورم چون در آن زمین ممکن بود که بازیکنان مصدوم شوند. ازطرفی فشارنیاورن نیز باعث می شد که تیم با مشکل بدنی مواجه گردد. ما دراین شرایط تیم را تمرین می دادیم که بسیارسخت بود حتی خودم گاهی زودتربه محل تمرین می رفتم و زمین را آبیاری می کردم تا قدری نرم ترشود. بدنساز فصل پیش استقلال درباره خواسته هایی که بارها مطرح کرده بود گفت: ازنظر فیزیولوژی ورزشی یکی از مهم ترین فاکتورهای تمرینی بحث ریکاوری درحین تمرین و پس ازتمرین است اما درفوتبال ایران این مهم چندان جدی گرفته نمی شود و ریشه بسیاری از مصدومیت ها همین است. من بارها ازمسئولان باشگاه خواستم حوضچه آب سردی تهیه شود تا بتوانیم پس ازتمرین از آن استفاده کنیم اما به دلیل مشکلات مالی این امکان فراهم نشد. حوضچه ای که می خواستیم قیمت آنچنانی نداشت اما مسئولان ازخرید آن خودداری کردند. ریکاوری خیلی مهم است و 30 دقیقه پس ازتمرین یا بازی می شود 70درصد ازکارهای ریکاوری را انجام داد. در واقع این 30 دقیقه زمان طلایی بازگرداندن بدن ها به حالت اولیه است که ما گاهی وقت ها به دلیل نداشتن برخی امکانات نمی توانستیم به موقع ریکاوری کنیم.

قربانعلی پور در ادامه گفت و گو با فارس تاکید کرد:البته همان طورکه گفتم مشکلی که باعث شد استقلال صدرجدول را ازدست بدهد بیشتر روحی و روانی بود. خودتان شاهد بودید که تیم هفته ها تحت الشعاع اعتصاب بازیکنان قرارداشت. شاید به حوزه کاری من بی ارتباط به نظر برسد اما عمیق‌تر که فکر کنید متوجه می شود وقتی بازیکنان در مقاطعی ازفصل به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود نای تمرین کردن نداشتند نمی شد به آن ها فشار آورد چون در این شرایط درصد آسیب دیدگی آن ها بالا می رفت. بزرگان به خوبی می دانند که وقتی ذهن بازیکن در محیط تمرین نباشد مربی هرچه قدر هم که تلاش کند به نتیجه دلخواه نمی رسد. به همین دلیل بخشی از زمان را درخلال فصل به دلیل همین اعتصاب ها ازدست دادیم.

قربانعلی پور درباره اینکه چه مواردی باعث مصدومیت بازیکنان می شود گفت: من کلی حرف می زنم و منظورم فقط بازیکنان استقلال نیستند. مصدومیت دلایل بسیار زیادی دارد. شما می بینید که درهمین بازی های یورو بازیکنانی به دلیل مصدومیت نتوانستند تیم خود را همراهی کنند. اما این را قبول دارم که می شود درصد این مصدومیت ها را کاهش داد. اما خود بازیکن هم باید بخواهد. بازیکنی که تا نیمه شب بیدار است و باشگاه از حال و روزش خبرندارد قطعا خودش و باشگاه را با مشکل مواجه می کند. دراین فوتبال ایران نه فرهنگش جا افتاده و نه باشگاه ها امکاناتش را فراهم می کنند که بازیکن از 9 صبح تا 7 شب دراختیار باشگاه باشد. ما قراردادهای میلیاردی می بندیم درحالی که اصلا نمی توانیم به صورت حرفه ای ازآن ها استفاده کنیم. این ها درد فوتبال ما است و تا روزی که درست نشود، تیم های بزرگی مثل استقلال لطمه می خورند.

قربانعلی پور ادامه داد:ما سعی می کردیم در هر حال تمرینات منظم و بدنسازی های به روز را انجام بدهیم و با الگوبرداری از متدهای
جدید، بدنسازی با توپ را هم انجام دهیم.حتی در مقاطعی با پول خودم بازیکنان را به سالن بدنسازی می بردم تا آن ها بتوانند اضافه تر تمرین کنند اما مسائلی دیگری مثل  سفر به سوئد نیز به تیم لطمه زد. درآن سفرتعدادی از بازیکنان نبودند درحالی که می شد از فرصت به دست آمده در راستای همبستگی ذهنی بیشتر و بازسازی فیزیکی میان بازیکنان بهره گرفت. به هرحال همه این مواردجزییات است و اگر ما توجه بیشتری به آن ها می کردیم شاید ثمره هفته ها صدرنشینی مان را با قهرمان درلیگ برترمی گرفتیم.

قربانعلی پور در پایان صحبت‌هایش گفت: اگرانتقادی کردم نافی زحمات مسئولان باشگاه نیست. قطعا آن ها می خواستند که امکانات بهتری را فراهم کنند و اجازه ندهند که مشکلات مالی روح و روان بازیکنان را برهم بزند اما بودجه دراختیارشان قرارنگرفته است. به هرحال همه دراستقلال به اندازه خود زحمت کشیده اند و نتیجه کار مجموعه باشگاه درنهایت کسب رتبه سومی بود که جا دارد به همه همکاران فصل پیش به خصوص آقای مظلومی خسته نباشد بگویم. برای استقلال درفصل جدید آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم این فصل امکانات بهتری در اختیار کادرفنی قرار بگیرد. استقلال تیم بزرگی است و تیم بزرگ هم امکانات بزرگ می خواهد. تیمی که 30میلیون هوادار دارد باید دربهترین شرایط سخت افزاری و مالی به سرببرد تا مشکلات کوچک آزارش ندهد. فصل پیش حق هواداران استقلال بود که قهرمانی لیگ برتررا جشن بگیرند اما نشد. امیدوارم که استقلال این فصل هوادارانش را خوشحال کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر