بازدید 44581

نمایندگان مجلس دهم در کدام هتل ها مستقرند+هزینه اقامت

روز گذشته، خبری با عنوان «شبی یک و نیم میلیون تومان، هزینه اسکان هر نمایندگان در هتل استقلال!»در خروجی تابناک قرار گرفت که به گفته یکی از نمایندگان مجلس نهم مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان را با هزینه هنگفت در هتل های چند ستاره اسکان داده است. این خبر با واکنش مدیر روابط عمومی مجلس مواجهه شد که تابناک این واکنش را به همراه هزینه های هتل های محل اسکان نماینده های محترم را منتشر می کند.
کد خبر: ۵۹۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 19 June 2016
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شودروز گذشته، خبری با عنوان «شبی یک و نیم میلیون تومان، هزینه اسکان هر نمایندگان در هتل استقلال!»در خروجی تابناک قرار گرفت که به گفته یکی از نمایندگان مجلس نهم مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان را با هزینه هنگفت در هتل های چند ستاره اسکان داده است.

به گزارش «تابناک»، این خبر با واکنش روابط عمومی مجلس روبه رو شد، به گونه ای که مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر هزینه اقامت روزانه یک و نیم میلیون تومانی نمایندگان، ضمن تکذیب آن گفت: اقامت نمایندگان عمدتا در مهمانسرای خانه معلم و فرهنگیان و هتل‌های معمولی شهر بوده که هزینه روزانه آن، حدود ۱۵۰تا ۲۰۰هزار تومان است.

مهدی کیایی، مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در جمع خبرنگاران پارلمانی در واکنش به بازتاب خبری که روز گذشته از برخی رسانه‌های داخلی و خارجی، مبنی بر نحوه اقامت نمایندگان مجلس در تهران منتشر شد، گفت: در این خبر آمده بود، نمایندگان مجلس در هتل استقلال و سایر هتل های مجلل اقامت دارند که هزینه آن نیز به ازای هر شب، یک میلیون و 500 هزار تومان گفته شده بود.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تکذیب اصل خبر گفت: هیچ یک از نمایندگان مجلس تاکنون در این هتل و هیچ هتل مشابهی اقامت نداشته اند.

وی همچنین یادآور شد: از مدتها قبل، ستاد استقبال از نمایندگان و برگزاری مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس به ریاست معاون محترم اجرایی تشکیل و تمهیدات لازم برای برگزاری شکوهمند مراسم افتتاحیه و اسکان نمایندگان ملت و سایر موضوعات مرتبط با منتخبین مردم و آغاز به کار مجلس جدید به دقت و با استفاده از تجارب گذشته، بررسی و اقدام شد.

کیایی تصریح کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش، اغلب نمایندگان در مهمانسرای فرهنگیان و خانه معلم اسکان داده شدند و برای برخی دیگر نیز در هتل های متوسط و معمولی ـ که عمدتا در نقاط مرکزی شهر قرار دارد ـ شرایط اقامت تمهید شد؛ بنابراین، هزینه ها تقریبا یک دهم هزینه ای است که در رسانه ها آمده و حدود 150 تا حداکثر حدود 200 هزار تومان به ازای هر شب است.

در حالی این خبر از سوی روابط عمومی مجلس تکذیب می شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابایی از حضور نمایندگان در برخی از هتل ها ندارند. شهاب الدین بی مقدار، نماینده مردم تبریز در گفت و گو با تابناک عنوان داشت: بنده خودم در تهران منزل مسکونی دارم، ولی برخی نمایندگان در هتل مستقر هستند؛ البته بعضی ها هم در مجتمع فرهنگیان اسکان داده شده اند.

همچنین سیدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی هتل ها از جمله هتل هویزه، انقلاب، هتل حجاب، هتل آزادی سمیه هستند و شاید برخی نمایندگان از ما بهتر هم در هتل استقلال ساکن شده باشند.

این نماینده مجلس افزود: عمده نمایندگانی که به همراه خانواده در تهران نیستند، در باشگاه فرهنگیان اسکان داده شده اند اما عموم نمایندگان که با خانواده هایشان در تهران هستند، در هتل های مختلف که نام برده شده اسکان داده شده اند.

هرچند بنا به گفته نمایندگان و روابط عمومی مجلس، برخی از نمایندگان در باشگاه فرهنگیان اسکان داده شده اند، بیشتر نمایندگان به همراه خانواده هایشان در هتل های چهار ستاره ساکن شده اند.

هزینه اقامت در هتل های نام برده شده

مطالعات میدانی خبرنگار تابناک نشان می دهد که هزینه یک شب اقامت در هتل هویزه تهران بر اساس اعلام سازمان هتل ها و از روی سایت هتل هویزه به شرح زیر است: یک شب اقامت در اتقاق یک تخته با چهار درصد تخفیف 379000 تومان، اتاق دو تخته برای هر نفر 489000 تومان با شش در صد تخفیف و اجاره سویت با شش در صد تخیف 595000 تومان می باشد.

همچنین هزینه یک شب اقامت در هتل انقلاب تهران بر اساس اعلام سازمان هتل ها و از روی سایت هتل انقلاب به شرح زیر است: یک شب اقامت در اتقاق یک تخته با 30 درصد تخفیف 279000 تومان، اتاق دو تخته برای هر نفر 299000 تومان با 25 در صد تخفیف و اجاره سویت دو نفره با 25 در صد تخیف 339000 تومان می باشد.

هزینه هر شب اقامت در هتل حجاب تهران بر اساس اعلام سازمان هتل ها و از روی سایت هتل حجاب به شرح زیر است: یک شب اقامت در اتقاق یک تخته با 3 درصد تخفیف 290000 تومان، اتاق دو تخته برای هر نفر 290000 تومان با 3 در صد تخفیف و اجاره اتقاق چهار نفره با 5 در صد تخیف 445000 تومان می باشد.

آنچه که در این میان قابل توجه است اینکه چرا اکنون باید نمایندگان مردم در شرایطی زندگی کنند که از بیت المال برای هزینه اقامت آنان مصرف گردد. آیا همانگونه که نماینده های محترم از ماه ها پیش در جلساتی در تهران فراکسیون های خود را تشکیل می دادند، نمی توانستند فکری برای اقامت خود در تهران بکنند؟ آیا هزینه اجاره واحد مسکونی از هزینه تبلیغات انتخاباتی آنان بیشتر است که آنان توانایی تهیه آن را نداشته اند و آن را بر پیکره نحیف و رنجور بیت المال تحمیل کرده اند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰۳
انتشار یافته: ۱۶
بندگان خدا منتظر وام مسکن هستند . اگه زودتر بگیرند میرن خونه اجاره می کنند . راستی مجلس چرا خونه سازمانی نداره ؟
با سلام
وقتی خود مجلس تکذیب می کند شما چه اصراری دارید ضمن اینکه بیشتر این هتل ها
کلاس می زارن و زیر قیمت می دن در ثانی نمی خواستین که برای نماینده ها چادر بزنن
آقا اون 800 میلیارد دلار چی شد؟
این مورد توی 2 دوره قبل مجلس هم بوده و با توجه به شناخت از مجلس دوره قبل احتمالا خیلی خیلی بیشتر هم بوده ولی توسط تابناک تا الان مطرح نشده بود.
این که نماینده ای از شهرستان میاد و در هتل در تهران اقامت داشته باشه و یا در آپارتمان کاملا مورد شخصی هست و وقتی نماینده ای مجبور هست برای کار به تهران بیاد، کارفرما باید هزینه سفر مطابق با شان ایشون رو فراهم کنه ولی بریز و بپاش قابل قبول نیست.
اگر امکان داره در مورد مجالس قبلی هم تحقیق کنید و مقایسه کنید و بعد اعلام کنید.
پاسخ ها
خیلی نزدیک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
آقای محترم!!!
متاسفم برای چنین طرز تفکرت
این هم از نمایندگان دلسوز مردم که از مردم به اینجا رسیدند
حرف حق جواب ندارد
هر دم از این باغ بری میرسد
اگر نماینده حقوق و مزایای متعارف نداشت حق داشت ولی وقتی مردم حق الزحمه وی را میدهند این عمل نماینده سو استفاده از حقوق مردم میباشد و حرام است . وای بر احوال ما با وجود وکیلی که صرفا به خود میاند یشد .
تابناک جان! اینقدر کوته بین نباش، یک نماینده که هنوز از نظر مسکن سامان نگرفته نمی تواند در هتل متوسط اقامت کند؟ حتی اگر قیمت هر شب آن 370 تومان باشد؟ سایر مردم هم اگر شبی در تهران اقامت کنند قیمت همین است. این خبر شما خیلی بی مورد است.
سالی که نکوست از بهارش پیداست.
اقامت داخلی این خدمتگزاران اینقدر باشد احتمالا اقامت خارجی آنها سر به فلک خواهد کشید.
لطفا تصویر و یا متنی هم در مورد اقامت مدافعان حرم در سوربه و عراق به نمایش بگذارید تا همه مردم بدانند و ببینند این بنده های پاک و از جان گذشته در چه شرایطی شب و روز را سر میکنند.(خدا پشت و پناهشان.)
شاید این نمایندگان محترم قدری مراعات کنند , البته شاید!
چرا همیشه اواخر یه دولت این بحثهارو می کنین/
به خدا من طرفدار گروه یا جناح خاصی نیستم/
مردم ایران گناه دارن/
نکنین/
به خدا گناهه
ما خیلی صبوریم/
تمدن کهن داریم/
با فرهنگیم/
نکنین/
اوضاع خیلی خرابه با 800 تومن چه طور میشه زندگی کرد/
این رسمش نیست/
مردم رو از نظام دور نکنین/
ماهی حدود یک میلیارد فقط برای اسکان!!!!!! بیت الماله دیگه!!!!
ما که سر در نمیاریم ، مردم عادی باید 2،3 هفته ای خونه پیدا کنند ولی نمایندگان 2 ،3 ماهه !
اگه قراره خودشون خونه پیدا کنند که این هتل رو هم از جیب خودشان بدهند
اگه قراره مجلس خونه بگیره که تا حالا کجا بودند ؟ اصلا خانه های نمایندگان قبلی چه شد ؟
نا گفته هم نماند، وقتی اتاق هتل رو برای مدت طولانی رزرو کنید ، تخفیف بیشتری می دهند.
مانند شرکت های تور که تخفیف کلی دارند
سلام ببینین یک سوزن بخود یک جوالدوز به دیگران.خبرنگار شما گویا هنوز هتل نرفته.وقتی قیمت اتاق دو تخته اعلام میشه یعنی برای دو نفر .بنابراین برای هر نفر 489/2 یعنی هر نفر تقریبا 245 تومن.وهتل انقلاب هر نفر 150 تومن هست.کمی دقت باعث میشه اعتماد مردم به اخبار شما بیشتر بشه.سپاس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل