بازدید 9440

مردم تا ۵۰ سال آینده امیدی به حل مشکل ریزگردها نداشته باشند

کد خبر: ۵۹۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 19 June 2016
مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان محیط زیست گفت:‌ با توجه به اینکه منشأ گرد و غبار روزهای اخیر در کشور، خارج از مرزها قرار دارد و با توجه به شرایط امنیتی کشورهای منطقه، مردم امیدی به حل مشکل ریزگردها تا ۵۰ سال آینده نداشته باشند.

به گزارش فارس، ضیاءالدین شعاعی  گفت: در روزهای 17 و 18 خردادماه موجی از گرد و غبار وارد کشور شد که آثار آن به تهران نیز رسید. در روز 19 خرداد نیز گرد و غبار وجود داشت که زیاد در بین مردم احساس نشد و هم‌اکنون در روزهای 28 و 29 باز هم موج جدیدی از گرد و غبار وارد کشور شده است به گونه‌ای که می‌توان گفت جمعه گذشته مردم روز نسبتاً بدی را پشت سر گذاشتند به گونه‌ای که در برخی از استانها میزان غلظت آلاینده ها به 2600 و حتی 3000 هم رسید که حدود 20 برابر حد مجاز است.

وی ادامه داد: متأسفانه در خصوص موج گرد و غباری که از خارج از کشور، هوای برخی از استانها را تحت تأثیر قرار می‌دهد باید گفت که امید زیادی با همکاری با کشورهای منطقه نداریم، کشورهایی که می‌توانیم به نوعی با آنها مذاکره کنیم، اولویت‌های دیگری مانند امنیت و درگیری‌های داخلی دارند و متأسفانه دغدغه همکاری ندارند و کشور ما با چالش عدم همکاری کشورهای منطقه مواجه است.

شعاعی تصریح کرد: زمانی که در سال 92 و 93 هیچ پاسخ مثبتی از کشورهای منطقه دریافت نکردیم و حتی دعوت‌ها و مکاتبات ما را نیز بدون جواب گذاشتند، رویه خود را تغییر دادیم و به سراغ ساختارهای سازمان ملل رفتیم که توانستیم دو موفقیت خوب داشته باشیم.

مدیر ملی مبارزه با گرد و غبار ادامه داد: موفق شدیم قطعنامه ضرورت توجه به بحث گرد و غبار را در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب برسانیم که در آن قطعنامه اشاره شده است که گرد و غبار یک معضل فرامرزی است و کشورها باید با هم همکاری کنند. در هفته گذشته نیز در مجمع عمومی یونپ توانستیم با سماجت بخشنامه دیگری را به تصویب برسانیم که به نوعی در آن، الزامات بیشتر است و امیدواریم بتوانیم با حضور ساختارهای سازمان ملل، کشورها را ملزم به نشستن سر یک میز برای تهیه برنامه جامع منطقه‌ای کنیم.

شعاعی ادامه داد: در این شرایط و با توجه به عدم همکاری کشورهای منطقه، اگر دست روی دست نگذاریم، چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟! شرایط در داخل کشور در حال کنترل است و متناسب با اعتبارات دولت از سال 93 تصمیماتی گرفته شد که خوشبختانه توان اجرایی کشور به شرط تأمین اعتبار جواب می‌دهد و دولت قول داده است که امسال اولویت بیشتری قائل شود.

وی خاطرنشان کرد: آبگیری تالاب‌های هورالعظیم و شادگان از جمله اقداماتی بود که در داخل کشور صورت گرفته است، اما وقتی منشأ گرد و غبار در خارج از مرزهاست، پاسخ به این سؤال که مردم چه زمانی امیدوار باشند که این مشکل حل خواهد شد، باید گفت با این شرایط ممکن است حل مشکل ریز گردها 50 سال طول بکشد تا کشورها بخواهند برای میلیون‌ها هکتار طرح جامع تهیه کنند.

مدیر ملی مبارزه با گرد و غبار افزود: توصیه ما به مردم این است که خیلی امیدی به کنترل گرد و غبار از منشأ خارجی در کوتاه‌مدت نداشته باشند و باید به این سمت برویم که کمک کنیم به مردم که سلامتی آنها به خطر نیفتد و بتوانند حداقل محیط‌های زندگی خود را در هنگام ورود گرد و غبار سالم نگه دارند.

شعاعی ادامه داد: کنترل میزان آب دجله و فرات و پایین آمدن آب این رودخانه‌ها باعث شده است 90 درصد تالاب‌های بین‌النهرین خشک شود و متأسفانه تغییر کاربری دادند و امروز به دلیل شرایط امنیتی، رها شده هستند.

وی ادامه داد: گرد و غبار توده دوم از سمت سوریه و عراق بود که البته نمی‌خواهم بگویم تمام گرد و غبار مربوط به مناطقی است که درگیر کارهای نظامی هستند، بلکه می‌خواهم بگویم وقتی امنیت نبود، تمام اراضی کشاورزی مرکز عراق رها شده است که به منشأ گرد و غبار تبدیل شده و این موضوع به وضوح در عکس‌های ماهواره‌ای قابل رؤیت است.

شعاعی ادامه داد: اگر قرار است میلیون‌ها هکتار را هدفگذاری کنیم، به ده‌ها سال زمان نیاز داریم، مثلاً کشور موفقی مانند چین که 2 میلیون هکتار را زیر کشت برد و مالچ‌پاشی کرد 23 سال طول کشید. ما یک عرصه 10 میلیون هکتاری در عربستان داریم، 30 میلیون هکتار در عراق و در خصوص سوریه و اردن برآورد دقیقی نداریم. با اعتبارات و وضعیت اعتباراتی دولتی، انتظار طبیعی چند ده سال است و کشورها باید بپذیرند ذیل برنامه‌های سازمان ملل، برنامه عمل خود را تهیه کنند.

مدیر ملی مبارزه با گرد و غبار افزود: بحث دیگر این است که طبیعتا هم‌اکنون در شرایطی هستیم که چندین سال در کشور بارندگی متوسط دریافت نکرده است و یکی از امیدواری‌هایی که ما داریم این است که الگوی بارشی کشور به مرور به حالت گذشته بازگردد. طبیعتاً بارش باران زیاد یعنی منبع آب بیشتر و آب بیشتر یعنی پر شدن تالاب‌ها و این موضوعات به صورت زنجیروار کمک می‌کنند تا به سمت کاهش گرد و غبار حرکت کنیم.

شعاعی افزود: ما بعد از برگزاری مجمع عمومی اجلاس، به دفتر نمایندگی پیشنهاد دادیم که اولین اجلاس بین‌المللی پیگیری مصوبات و قطعنامه‌های سازمان ملل در ایران برگزار شود و ما آمادگی داریم اولین نشست را در ایران مدیریت کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا ایران این توانایی را دارد که به کشوری مانند عراق پیشنهاد دهد منشأ گرد و غبارهای آنجا را تثبیت کند، گفت: یک هکتار مالچ‌پاشی 30 میلیون تومان هزینه دارد، اگر بخواهیم 100 میلیون هکتار را مالچ‌پاشی کنیم، با وضع اعتبارات دولت و تحریمی که وجود دارد و عدم تحقق برجام که خیانت آمریکا در عدم اجرای تعهدات پشت این قضیه است، وضعیت بودجه دولت مشخص است و محدودیت اعتبارات زیاد است.

وی ادامه داد: اگر روزی در شرایط ایده‌آل باشیم، کشور در شرایطی است که 70 سال تجربه بیابان‌زدایی دارد و این توان علمی، فنی و اجرایی را دارد که در کشورهای عراق، سوریه و اردن بتوانیم وارد عمل شویم و این طرح‌ها را با همکاری پیمانکار‌های ایرانی، اجرایی کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۹
ایشون خودشون در این شهرهای گردوغباری که یه وقت زندگی نمی‌کنند؟ درسته؟ اگه زندگی می‌کرد برنامه پانصد ساله نمی‌چیدین آقای مسئول...خسته نباشید با این همه سماجت که میرین سازمان ملل...پنجاه سال یعنی سه نسل...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
من از کسی طرفداری نمیکنم ولی خب شما هم داری زور میگی .. خب مسوولین در این مورد باید چیکار کنن؟؟؟؟ وقتی درهای آسمون بسته شده و بارندگی نمیشه ، چیکار باید کرد؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
چرا در مورد سد سازی های بی رویه چیزیی نمی گویید !! یا در مورد اینکه چرا آب دجله و فرات کم شده آیا به خاطر این نیست که ترکیه طرح عظیم سد سازی خود را بر روی رودها آغاز کرده و شما هیچ کاری انجام نداده اید. مسائل دیپلماتیک فقط در مورد مناقشات هسته ای و جنگ نیست بیشتر به فکر این مردم باشید ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
جواب ناشناس 22:36 دقیقه :
خواهرم حجابت را رعایت کن!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
تا امثال شماها و این مسئولین مسئولیت ها رو به عهده دارند مردم دلشون رو به هیچ چیز خوبی تو این کشور خوش نمیکنند ... دل ملت دیگه به خیلی چیزا الکی خوشه
ناشناس
| - |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
تا وقتی ریزگردها به تهران نرسه مسئولین حتی در موردش حرف هم نمیزنن. توو ایران فقط 1شهر داریم اون هم تهرانه! الان اهواز و خطه جنوب که هیچ ، آلودگی در اراک هم در حالت هشدار قرار گرفته ولی اصلا و دریغ از حتی یک خبر... حتی تمام نهادهای دولتی رو تعطیل میکنن ولی بقیه نه... این نشون میده که حتی در درنظر گرفتن سلامتی مردم هم تاوت قائل هستن و میگن کارمندهای ما ریه هاشون خراب میشه ولی نهاد های خصوصی و کارخانه جات نه...
در ضمن آقای امیر شما هستین که داری ... رو به ... ربط میدی
آخه چکار دارین به کنسرتها. مردم یه جای تفریح دارن اون هم همین جاهاست مثلا چه اتفاقی افتاده توو کنسرت که همش خودم دیدم خودم دیدم راه انداختی؟
این جوون هایی که تا هرکاری میکنن یکی میزنین توو سرشون، این انرژی رو کجا ببرن؟
هوای پاک داریم ورزش کنن؟ حمایتشون میکنین تا درس بخونن؟ پشتشون وای میستین تا ازدواج کنن؟ آخه چی میگی برای خودت؟؟!!! وضع کنسرت ها خوبه. شما باید عینک بدبینیت رو از چشماب برداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
علت بسته شدن درهای آسمون بی حجابی زنها نیست. دزدی از بیت الماله. چون در جوامع دیگه علیرغم حجاب یا چیزهای دیگه نعمت های آسمونی دارند ولی ما نداریم. غارتگران بیت المال را پیدا کنید.
بلاخره یکی حرف راستی زد هر چند ما خوشمون میاد وعده دروغ و سرکاری بشنویم اما رک و راست بودن خیلی خوبه حداقلش اینه که مردم دیگه تکلیفشون با خودشون روشن میشه اینکه بمونیم یا مهاجرت کنیم
سرتون سلامت ! همین که به موقع کنسرت ها لغو می گردد و تار موی خانم ها کنترل می شود ، ما راضی هستیم .
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
اینقدر بدم میاد وقتی همه چی رو بهم گره میزنید ... لغو کنسرت وظیفه قوه قضاس ، و داره به وظیفه اش عمل می کنه ... مبارزه با فساد و یا مبارزه با ریز گرد ها به عهده دولته ... چه ربطی به لغو کنسرت داره ؟؟؟؟؟؟
چون ریزگرد ها هستند پس کنسرت ها نباید لغو شن ؟ یه سر بزنید به کنسرت ها ببینید چه وضعیه بعدا بیاید بگید چرا لغو میشه

اینقدرم موضوعات رو هم گره نزنید تا بهونه جور کنید واسه گیر دادن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
امیر جان مگر شما کنسرت هم می روید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
آقا امیر شما نظر ندی کسی نمیگه مرده .... برو بابا داره حق میگه دیگه . الان مشکل جامعه ما هزار تا مسئله است یکیش همین ریزگردها و آلودگی هوا بعد مسئولین بی تدبیر گیر دادن به موی سر ناموس ملت و لغو کنسرت ها .
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
ناشناس جان ، مگه من میگم مشکل ریزگرد رو حل نکنید ؟
مشکل ریزگرد رو هم کنید ، مشکل کنسرت و فساد مالی رو هم حل کنید
، چرا وقتی یه مشکل مثل ریزگرد حل نمیشه ، گیر میدید به مشکلات دیگه تا اونها هم حل نشه ، چرا وقتی ما می تونیم 50% مشکلات رو حل کنیم ، 50% رو نتونیم ، چرا گیر میدید که همون 50% رو هم حل نکنیم ؟ بالاخره توانایی قوه قضا در همین حد بوده که کنسرت هایی که توشون مشکل اخلاقی داره ( خودم دیدم ) رو لغو کنه ، حالا نتونسته مثلا جلوی فساد مالی رو بگیره ، باید بیایم بهش بگیم بهتر عمل کن ، یا بیایم بگیم کنسرت هارو ول کن ؟

چرا وقتی بحث مبارزه با بدحجابی و اجرای قانون حجاب میشه ، میگید چون فساد مالی حل نشده ، نباید حجاب هم حل بشه ؟
خب عزیز من ، داداش من ، الهی قربونت برم ، مشکل مبارزه با فساد رو عرضه نداریم حل کنیم ، حداقل مشکل ، مبارزه با بدحجابی رو بذار حل کنیم چرا بین بد و بدتر ، بدتر رو انتخاب می کنید ؟

خوبه ، اینکه همه مشکلات حل بشه خیلی خوبه ، ولی وقتی نمی تونن ، لااقل بذارید همون 50% مشکل رو حل کنن
لااقل بذارید اون جوانی که توی روز روشن مشروب می خوره و حکم خدارو نقض می کنه و قانون شکنی می کنه رو مجازات کنن ...

به جای اینکه گیر بدید و بگید ، مشکلات قبلی رو رها کنید ، بیاید از دولت و مسئولین بخواین ، همه مشکلات رو حل کنن ، نه که بعضی چیزا رو بی خیال بشن ، مثلا نظارت بر کنسرت رو بی خیال بشن ، بچسبن به ریزگرد ...

در ضمن خیلی جاها اصلا حرف ها بی ربطه ، مثلا الان کنسرت لغو کردن چ ربطی به ریز گرد داره ؟
ریزگرد رو محیط زیست باید پیگیری کنه ، کنسرت رو قوه قضا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
آقا امیر منطق مسئولین این مملکت اینه که گناه نکنید تا درست شه. به نظر من هم درست میگن. از بیت المال دزدی نکن تا همه چیز درست شه.
یعنی فکر میکنید مردم ما اصولا برای حل مشکلاتشان در ایران برای همیشه امیدی دارند؟ مگر اینجا ضاحیه لبنان است؟ چه غلطها!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
چه مقایسه بی ربط و مسخره ای! یعنی عادت کردیم هر کمبود و نقصی رو سریع به مسائل دیگه ربط بدیم! اگر امنیت شما توی ضاحیه بیروت (ضاحیه لبنان جدیده!) تامین نشه باید منتظر داعش تو کیانپارس و تهرانپارس بشینی. ضمنا من خودم بچه اهوازم که دارم این حرف رو میزنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
مرغ همسایه همیشه غاز است . ما همیشه برای غریبه جان می دهیم
و بعد از 50سال باز امیدی هست یا 50 سال بعد از اونم باز امیدی نیست
واین مدیر محترم قرارا است مدیر حفظ ریز گدا بشن؟!!!
فعلا منشاء داخلی گردوغبار درست شود منشاء خارجی بعدها
روحانی مچکریم ابتکار بیشتر مچکریم
لطفآ مبلغی از هزینه های ساختن شهرهای مختلف عراق را صرف جلوگیری ازهجوم ریزگردها ازعراق به ایران بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
آفرین
با ادامه و تشدید این وضعیت مردم این مناطق در آینده بتدریج کوچ خواهند کرد و معضلات بزرگی در راه خواهد بود .
در زمان شکسته شدن دیوار برلین بین آلمان شرقی و غربی یک جمله از مصاحبه با یک پیر زن در مصاحبه نظرات مردمی تیتر روزنامه های آن روز آلمان شد: ما تنها ملتی هستیم که از برگشتن به وضعیت 40 سال پیش خودمون خوشحال می شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
هزاران احسنت ما هم و میلونها نفر هم
یاد جمله زندگی فقط 100 سال اولش سخته افتادم...البته فکر می کنم بعد از مرگ سخت تره
قطعا اگه مسئولین کاربلد بر سر پست های مهم قرار گرفته باشند ، مشکل حل خواهد شد. شک نکنید.
برای حل این معضل تنها یک راه وجود داره او هم ای هستش که خانه تمام نمایندگان رو منتقل کنن به شهرهای مرزی غرب کشور تا ببینیم ظرف یک هفته این معضل حل شدنی هست یا نه... یکم زن و بچه های اونها هم در تنگنا باشن فوری راه حل اساسی پیدا میشه قول میدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
باید بگویند از خارج بیایند احتمالا اینم طول می کشه؟
مگه مدیر ملی مبارزه با گرد و غبار هم داريم؟!
گرد غبار چی نی
و بعد از 50 سال البته مشکل خود بخود حل میشود چون مردمی دیگر باقی نمیماند!!! همه در خاک ارمیده اند!!!
از خدا میخوام این جریان به تهران هم برسه بعدا ببینیم همین حرفو میزنی...خدا ازتون نگذره....
جالبه. ميگه با سماجت در مجامع بين المللي قطعنامه تصويب كرديم! بابا اين بين الملل رو ول كنيد. شما داريد منابع دروني مملكت رو ويران مي كنيد. دارن با طبيعت بازي ميكنن. آب كارون رو ميبرن فلات مركزي. آب خزر رو ميبرن نميدونم كجا و.... هزاران طرح جالب.
بله نیازی نیست راه دور بروند با مدیریت صحیح اول منشا داخلی را حل کنند منشا خارجی پیش کش! وقتی باغات شهریار، جهان شهر و هشتگرد و سایر نقاط استان البرز و کشور نابوده شده و یا در حال انقراض هست انتظار دارید هوای پاک وبدون غبار داشته باشیم؟!!
هرکی ندونه فکر میکنه این موضوع ریز گرد مال دیروز و پریروزه. وقتی احمدی نژاد عمدا قرارداد مالچ پاشی با عراق رو کنسل کرد مگه هنوز داعش و نا امنی و اینها بودش اونجا؟ کلا جناب آقای شعاعی، میدونی چیه؟! مدیران با کفایت کشور ما تو دو مسئله بسیار کارکشته هستند: 1. پاسکاری و 2. پاک کردن صورت مسئله ها.
اون موقعی که آقای دکتر به خاطر کسب محبوبیت بیشتر و کارهای پوپولیستی ستور ساخت سد های غیر کارشناسی رو دادن و به مافیای پیمانکارای آب در ایران کمکهای گسترده ای کردند، چی؟ باز هم بگم؟ یا بسه؟!!!!1
عربستان و اردن انقدری مارو اذیت نمیکنن که عراق و سوریه می کنن.
تا حالا تو این هوا رفتی کرمانشاه، ایلام، همدان، خوزستان، بوشهر و سیستان و کرمان و ...........
خسته نباشی واقعا....
همون شلاقمونو بخوریم بهتره بجای پول و کار...
البطه اگر پنجاه سال اینده زنده باشند .پس دیگه لازم نیست این قدر خودتون رو خسته کنید سازمان محیط زیست ایران دقیقا چه خاصیتی دارد ؟ جلوی نابودی جنگل هارو گرفته یا اتقراض حیوانات کم یاب یا خشک شدن دریاچه ارومیه و............ پس چرا پول مفت می خورند سازمان را تعطیل کنید تا لااقل پول مالیات مردم بیهوده هدر نرود
پس این پست "مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان محیط زیست" رو لطفا حذفش کنید. شما که تا 50سال دیگه کاری نداری چرا حقوق مفت بگیری.
اتفاقا همین مسئولین هستن که طببیعت را دستکاری میکنند و اینگونه گرد و خاک روی سر مردم فرود میاد . همه این مسئله ها صحت داره .سد سازی بدون منطق و بدون علم این بلاها را سر ما خوزستانیها آورده . از طرفی هنوز مسئولین درس عبرت نگرفتند؟ که حالا نگاهی حریصانه به آب کارون میکنند و میخواهند مناطق خشک و بی آب یزد و اصفهان را از آب کارون تامین کنند .
کافیه تمام کانون های رزگرد ها طی یک سال نهای های گز و اوکالیپتوس کاشته بشه کمتر از سه سال بعد این پدیده ریشه کن میشه اونکه میگه 50 سال معلوم خیلی مطالعه داره..!!!!11
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
دوست عزیر میلیون ها هکتار با کدام بودجه و امکانات می توان گز کاشت . التماس فکر
همیشه مردم فدا میشوند
با توجه به شرایط عراق همین تخمین 50 سال تقریبا صحیح است
خداروشکر به زودی من و خونوادم از اینجا کوچ خواهیم کرد احتمالا به تهران
بعدش با عرض معذرت خیلی غلط اضافه میکنید بگید چرا
چون تا پایتخت نشین نباشی کسی به حرفت اهمیت نمیده
اینجا امکانات در حد صفره دلمون به هواش خوش بود که اونم تبدیل شده به رویا
مردم تا ۵۰ سال آینده امیدی به حل مشکل ریزگردها نداشته باشند
لطفا شما بذار برو ببین چطوری اهلش مشکل رو حل میکنن.
50 سال بعد ما که نیستیم میخوام خراب بشه...
واقعا که
بی کفایت ها مردم در صدد تسخیر مریخ هستن شما روی زمین عرضه انجام یه عملیات مالش پاشی و احیای تالاب ندارین .. این نشونه اینه که محیط زیست دلسوزی توی این مملکت نداره
اگر بجاي كلمات اين همه سخنراني در اين 37سال گذشته يك گندم مي كاشتيم امروز خاك ايران گلستان بود
یه سر به قم بزنید می فهمید ریز گرد یعنی چی
غروب هاش تافاصله 100متری خودتم نمیبینی
بالاخره نمرديم و نظر كارشناسي كارشناسان محترم ذيربط در محيط زيست را كه حاصل سالها زحمت، تحقيق و جمع آوري مدارك و برگزاري سمينارها بود را شنيديم!
نظراتمو چاپ نکردید الان که صفحه رو بستم دیگه هرگز از سایتتون بازدید نمیکنم...
جناب حضرت عاقا. اگه از دست شما کاری ساخته نیست استعفا داده اینقدر از بیت المال استفاده نکنید.
میلیاردها دلاری تو مملکت و خارج از اون حیف و میل میشه رو خودمون تو نقاط مشکل دار کشورای همسایه صرف بیابون زدایی کنیم. نصف مناطقی که کانون گردوخاک هستن الان دست داعش نیست تو عراق و عربستان خودمون وارد عمل بشیم فقط از دولتهاشون مجوز بگیریم.
تا 50 سال که هیچ و برای ریز گرد تنها که نه بلکه برای هیچ چیزی و تا 500 سال دیگه مردم ایران هیچ امیدی به آرامش و آسایش ندارند
مطئنا در 50سال اینده هیچ یک از مشکلات مملکت حل نخواهد شد...
اين دولت بيشتر به مردم نااميدي ميده تا اميد!كلا خيليها در خيلي پستهاي مملكت ناكارآمد هستن و فقط پول مفت ميخورن ومديراشونم كه الي ماشاله حقوقهاي نجومي ميگيرند! اين هم ابتكارات خانم ابتكار و دولت تدبيرو اميد! البته ميدونم كه نظر بنده را منتشر نمي كنيد !
چ مسخره؟؟؟؟یعنی بیابان زدایی تا این حد براتون سخته ؟؟؟یا نه کلا مساله چیز دیگست، شما برای این مردم ارزش قایل نیستین، چطوریه که پول بی زبون صرف مسایل کلیشه ای و بی خود میکنید ؟چطوریه دریاچه ارومیه و زاینده رود سرمایه ملی هستن ولی جان مردم خوزستان برای شما بی ارزشه تا حدی که جان دادن این مردم بدبخت رو در این گردوخاک شاهدین اما دریغ از یک ذره وجدان و مسولیت ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی