بازدید 3734
کوپاآمه ریکا

پایان حسرت 12 ساله کلمبیا با هنرنمایی اوسپینا

کریستین کوئه وا هافبآک طراح و مغر متفکر پرو که در هفته گذشته به کلمبیایی ها در فضای مجازی طعنه می زد، با خراب کردن آخرین پنالتی تیمش، موجب صعود کلمبیا و پایان دادن به حسرت 12 ساله مردان سرزمین قهوه برای حضور در نیمه نهایی کوپا آمریکا گردید تا حسرت لستر سیتی شدن برای نولبرتو سولانو و هواداران پرو باقی بماند.
کد خبر: ۵۹۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶ 19 June 2016
تیم ملی فوتبال کلمبیا پس از استراحت دادن به 10 بازیکن اصلی خود در بازی مقابل کاستاریکا و پذیرفتن یک شکست غیر منتظره، در مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا 2016 به مصاف پرو رفت و در ضیافت پنالتی برنده شد تا به نیمه نهایی برسد.

به گزارش تابناک ورزشی، پرو هم که در آخرین بازی خود توانست با حرف و حدیث های فراوان مقابل برزیل مدعی پیروز شده و علاوه بر حذف این حریف نامدار، خودش نیز به عنوان صدرنشین گروه B راهی مرحله یک چهارم نهایی گردد، در این مرحله فقط به صعود می اندیشید. 

دو تیم از مکتب فوتبال آمریکای لاتین از لحاظ سبقه فوتبالی با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. داور این بازی آقای پاتریسیو لوستائو برای مردم پرو همچون مازیچ برای ایرانی ها ( داور بازی ایران-آرژانتین) بود. او در سال 2013 و قضاوتی که به زعم پرویی ها، قضاوتی عادلانه نبود و جانب تیم حریف یعنی اروگوئه گرفته شد، با اسکورت پلیس از ورزشگاه خارج و از دست هواداران پرویی جان سالم به در برد. 

پایان حسرت 12 ساله کلمبیا با هنرنمایی اوسپینا

طی سال های اخیر، پرویی ها هرگز در مسابقات مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی را نگرفتند اما بر عکس، نتایج آنها در کوپا آمریکا به طور نسبی بهتر بوده است. پرو از کوپا آمریکا 1997 به بعد هرگز از مرحله گروهی حذف نشده و حداقل در مرحله یک چهارم حضور داشته است. همچنین آنها در 3 دوره از 6 دوره گذشته کوپا آمریکا، تا مرحله نیمه نهایی صعود کرده ولی هرگز به فینال نرسیدند.

در کوپا آمریکا 2016 هم پرو همچون دوره های اخیر این تورنمنت، از گروه خودش صعود کرد ولی در نیمه نهایی به مانع بزرگی همچون کلمبیای پر ستاره خورد و حذف شد تا از سومین حضور پیاپی در مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا محروم گردد. 

از طرف دیگر، «لوس کافه تروس-لقب کلمبیا» در دو دوره قبلی در همین مرحله یک چهارم نهایی حذف شده و عجیب تر اینکه آنها از سال 2004 به بعد هرگز به نیمه نهایی کوپا آمریکا نرسیده بودند. آخرین دیدار این دو تیم در یکچهارم نهایی کوپا آمریکا به سال 2011 بر می گردد که پرو با مربیگری سرخیو مارکاریان مقابل کلمبیا پیروز شد. از 16 رویارویی این دو تیم در کوپا آمریکا، 7 برد سهم پرو و فقط 2 برد سهم کلمبیا بوده است.
 
کلمبیا در این بازی دوباره به سراغ ستاره های خود رفت و خامس رودریگز، کارلوس باکا، ادوین کاردونا، خوان کوادرادو و کارلوس سانچز به ترکیب اصلی برگشتند. خوزه پکرمن ترجیح داد که با 3 مهاجم بازی کند. 

نقطه قوت پرو در خط هافبک این تیم است. با اینکه این تیم از ستاره های مشهور و لژیونرهای اروپایی مطرح محروم است، اما ریکاردو گارسا مربی آرژانتینی و با تجربه پرو توانسته هارمونی تیمی خوبی را پیاده نماید. تنها تغییر در ترکیب پرو، حضوررناتو تاپیا هافبک فاینورد به جای آدان بالبین مصدوم در ترکیب اصلی بود. 

اندی پولو پدیده 21 ساله پرو که عضو باشگاه اینتر میلان است، بالاخره در بازی مقابل برزیل به ترکیب اصلی راه یافت و از قضا آن قدر خوب بازی کرد که ریکاردو گارسا نتوانست او را در بازی با کلمبیا از ترکیب خارج نماید. این هافبک های نه چندان مشهور ولی پر تلاش در پشت سر یک مهاجم مشهور و با تجربه همچون پائولو گوئررو بازی می کردند.

پیش از شروع تورنمنت، کمتر کسی حتی به صعود پرو می اندیشید چون بر خلاف سال های قبل، فقط دو تیم از هر گروه صعود می کرد و به طور خودکار، شانس پرو کمتر بود. آنها تا آخرین دقایق بازی مقابل برزیل نیز حذف شده بودند که حتماً می دانید چه اتفاقاتی منجر به صعودشان شد. 

پرو از لحاظ فنی یکی از تیم های مقبول این تورنمنت بود و کیفیت و دیسیپلین تیمی بالایی داشت. پرو در بین 8 تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی، کمترین درصد مالکیت توپ (حدود 43 درصد) را داشت که بیانگر عدم اعتقاد گارسا به بازی مالکانه است. آنها در مقابل کلمبیا هم قدرت خود را بار دیگر به اثبات رساندند و کلمبیا را با آن همه ستاره در 90 دقیقه بازی مهار کرده و فقط در ضربات جبار پنالتی، مقهور هنرنمایی داوید اوسپینا دروازه بان پنالتی گیر حریف شدند.

پرو باز هم با تکیه بر خط هافبک جادویی اش، میانه زمین را از کلمبیا گرفت و باز هم مثل نیمه دوم مسابقه با برزیل، برای تک تک دقایق بازی برنامه داشت. پرو اگر کمی خوش شانس بود، حتی می توانست در دقایق آخر به گل برسد که یک بار تصمیم مشکوک داور برای نگرفتن پنالتی به سود پرو و حداقل دو بار دیگر، واکنش های عالی اوسپینا مانع از گلزنی پرو شد تا برای ششمین مرتبه از 8 تقابل دو تیم در کوپا آمریکا، نتیجه تساوی حاکم شود. همان طور که می دانید، در رقابت های کوپا آمریکا به طور سنتی پس از تساوی تیم ها در 90 دقیقه، به طور مستقیم به سراغ ضربات پنالتی می روند و خبری از 30 دقیقه وقت اضافی نیست.

پایان حسرت 12 ساله کلمبیا با هنرنمایی اوسپینا

در هر صورت، حضور یک دروازه بان پنالتی گیر همچون اوسپینا باعث حذف پرو شد اما همگان این تیم را تحسین کردند هر چند که آنها نتوانستند به قول نولبرتو سولانو کمک مربی خود، تبدیل به لستر سیتی کوپا آمریکا شوند. در مجموع پرو در جریان بازی یک برتری محسوس داشت به ویژه در نیمه دوم اما در نهایت بخت و اقبال با «لوس اینکاس-لقب پرو» همراه نبود.

ضمن اینکه درجه خشونت در این بازی بسیار بالا و در بسیاری از صحنه ها، نوع برخوردهای بازیکنان دو تیم با یکدیگر، مخصوص فوتبال فیزیکی از جنس آمریکای لاتین بود. 

در 20 دقیقه نخست بازی، 10 خطا توسط یاران دو تیم انجام شد. کریستین کوئه وا هافبآک طراح و مغر متفکر پرو که در هفته گذشته به کلمبیایی ها در فضای مجازی طعنه می زد، با خراب کردن آخرین پنالتی تیمش، موجب صعود کلمبیا و پایان دادن به حسرت 12 ساله مردان سرزمین قهوه برای حضور در نیمه نهایی کوپا آمریکا گردید تا حسرت لستر سیتی شدن برای نولبرتو سولانو و هواداران پرو باقی بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار