بازدید 20787
۱
لیگ جهانی والیبال 2016 بالاخره به شاگردان لوزانو لبخند زد؛

اولین پیروزی ایران با عبور از ولاسکو در ماراتن پنج گیمه +ویدیو

تیم ملی ایران در سومین مصاف در فصل جدید لیگ جهانی والیبال با عبور دشوار از سد آرژانتین و سرمربی سابق و نامدار خود خولیو ولاسکو، به نخستین پیروزی اش دست یافت؛ هر چند این برد حیثیتی می توانست با نتیجه بهتری رقم بخورد. در این مسابقه که هر دو طرف نسبت به تیم مقابل شناخت دقیق و کاملی داشتند، بلندقامتان ایران با بازی خوب معروف و معنوی در ست پنجم با انگیزه و قدرت بالا به برتری رسیدند.
کد خبر: ۵۹۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹ 19 June 2016
تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های فصل جدید لیگ جهانی برابر آرژانتین، نخستین پیروزی خود را کسب کرد؛ هر چند یک امتیاز این بازی را به مربی سابق خود تقدیم کرد.

به گزارش «تابناک ورزشی»، تیم ملی والیبال ایران که از دو بازی گذشته خود در رقابت های لیگ جهانی 2016 دو شکست برابر تیم های ملی برزیل و آمریکا در کارنامه داشت، از ساعت 4 بامداد امروز در سومین مسابقه خود برابر آرژانتین قرار گرفت و با رشادت این مصاف ماراتن گونه و حیثیتی را برد.

شاگردان خولیو ولاسکو هم مانند تیم ایران از دو بازی گذشته خود دو باخت در کارنامه داشتند و حضور دو مربی آرژانتینی در دو سوی میدان و سابقه حضور سرمربی حریف در راس تیم ملی ایران طی سال های گذشته باعث شده بود تا هر دو طرف مسابقه نسبت به تیم رقیب شناسایی و آشنایی کامل داشته باشند.

اولین پیروزی ایران با عبور از ولاسکو در ماراتن پنج گیمه

آرژانتین پیش از این در 17 دوره لیگ جهانی تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده و بهترین نتیجه آنها کسب مقام چهارمی در سال 2011 است. این تیم با قهرمانی در گزینشی آمریکای جنوبی جواز حضور در المپیک را کسب کرده و همگروه ایران در المپیک ریو محسوب می‌شود و همین نکته بازی را حساس تر کرد.

رائول لوزانو برای شروع مقابل تیم کشور خودش، از ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، مهدی مرندی، میلاد عبادی پور و محمد جواد معنوی نژاد استفاده کرد.

ست اول/ ایران 25 - 22 آرژانتین

تیم ایران وقت استراحت فنی اول را با یک درخواست بازبینی مجدد 8 بر 7 برد. بچه های ایران که برای پیروزی بر سرمربی سابق خود انگیزه داشتند، در امتیاز 12 بر 10 توانستند اختلاف را به عدد 2 برساند تا سرانجام در امتیاز 16 بر 13 ایران وقت استراحت فنی دوم را هم برنده شد.

تداوم این اختلاف سه امتیازی به سود ایران تا پوئن 19 باعث درخواست وقت استراحت فنی از سوی ولاسکو شد اما جای خالی های معروف سعید معروف نتیجه بازی را 20 بر 17 به سود ایران کرد. شاگردان لوزانو که در اغلب حملات سرعتی موفق بودند، در امتیاز 22 بر 18 جلو افتادند اما بازهم وقت استراحت ولاسکو مانع اوج گیری ایران در امتیازات حساس پایانی شد. آرژانتین جان گرفت و اختلاف را کم کرد و خودش را به امتیاز 20 رساند. اما سرانجام پوگلاخن سرویسش را به تور زد تا این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست دوم/ ایران 25 - 20 آرزانتین

شاگردان لوزانو از همان آغاز ست دوم سعی در ایجاد فاصله با حریف کردند و با درخشش جواد معنوی نژاد که رفته رفته به ستاره ای جوان در ترکیب ایران تبدیل می شود، توانست با یک امتیاز سرویس مستقیم در امتیاز 7 بر 5 شاگردان لوزانو را پیش انداخت. سپس آرژانتینی ها در امتیاز 7 مسابقه را به تساوی کشیدند هرچند ایران زودتر به امتیاز هشت رسید.

اولین پیروزی ایران با عبور از ولاسکو در ماراتن پنج گیمه

با چند سرویس کم نقص از جمله سرویس جهشی عبادی پور و ناتوانی گونزالس، لیبروی آرژانتین در دریافت توپ نتیجه بازی را 11 بر 7 به سود ایران کرد.شاگردان لوزانو فاصله دو امتیازی را حفظ کردند تا وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران اعلام شد اما پس از ورد دو تیم به میدان، آرژانتینی ها با درخشش در توپ گیری نتیجه را در امتیاز 17 مساوی کردند. موسوی با یک اسپک و یک دفاع روی تور دو امتیاز پیاپی برای ایران کسب کرد تا ولاسکو در امتیاز 19 بر 17 به سود ایران وقت استراحت درخواست کند.آمار خطای سرویس در تیم آرژانتین بسیار بالا بود.

معنوی نژاد هم در ادامه بازی درخشان خود با یک اسپک زیبا ایران را 22 بر 18 پیش انداخت تا ولاسکو دومین وقت استراحت خود را درخواست کند. در امتیاز 23 بر 20 مباشری یک بار دیگر به جای معنوی نژاد وارد میدان شد تا دریافت تیم ایران تقویت شود. در نهایت نیز سرویس خوب موسوی و خطای اسپک آرژانتینی ها این ست را هم 25 بر 20 به سود ایران به پایان برد.

ست سوم/ ایران 21 - 25 آرزانتین

ست دیدنی و مهیج سوم با رالی های تماشایی را آرژانتین برد. با آنکه دو تیم در امتیاز 5 بر 5 مساوی بودند، اما انگیزه آرژانتین و تدابیر ولاسکو در برتری حریف مشهود بود و وقت استراحت نخست را هم آرژانتین برد. در این ست فرهاد ظریف جایگزین مهدی مرندی شد. برتری آرژانتینی ها به امتیاز 11 بر 8 هم رسید تا لوزانو احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند. 

اولین پیروزی ایران با عبور از ولاسکو در ماراتن پنج گیمه

بازی در امتیاز 16 بر 13 به سود آرژانتین به تایم دوم فنی رسید؛ اما سرویس های خوب عادل غلامی و دفاع کم نقص موسوی و معنوی نژاد نتیجه بازی را در امتیاز 18 برابر کرد. ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کرد و باعث شد تیم کشورش زودتر از ایران به پوئن 23 برسد. هر دو امتیاز بعدی را هم شاگردان ولاسکو با استفاده از دقت در سرویس کسب کردند تا ما یک ست را به حریف آمریکای جنوبی بدهیم.

ست چهارم/ ایران 14- 25 آرژانتین

ایران مثل بازی قبلی یک ست بسیار بد را تکرار کرد و در ست چهارم با اختلاف عجیب بازی را به آرژانتین که اصلا شبیه دو ست قبلی بازی نمی کرد، باخت. شاگردان ولاسکو از همان ابتدای این ست در امتیاز 8 بر 4 فاصله چهار امتیازی ثبت کردند تا لوزانو تغییرات زیادی در ترکیب تیم ایجاد کند و مهدوی و میرزاجانپور و شریفات را وارد زمین کرد اما این تعویض ها که ایران را تا امتیاز 14 بر 10 با همان اختلاف پیش برده بود، ناگهان نتیجه معکوس داد و اشتباه پشت اشتباه از سوی ملی پوشان ایران موجب شد تا نتیجه بازی 19 بر 12 به سود حریف شود. تایم های فنی لوزانو هم اثر نداشت و تیم ایران به خواب طولانی خود در این ست ادامه داد تا سرانجام باخت سنگین و شگفت آور 25 بر 14 به سود آرژانتین رقم بخورد و یک امتیاز تقدیم حریف نه چندان پرافتخار شود. نقش تاکتیک ولاسکو در این نتیجه مشهود بود و از دست لوزانو کاری بر نیامد.

ست پنجم/ ایران 15- 11 آرژانتین

شاگردان لوزانو بالاخره در ست پنجم از خواب بیدار شدند و نگذاشتند سومین شکست ایران در لیگ جهانی ثبت شود. این ست پرتنش که موجب اخراج موسوی و سوله از دو طرف بخاطر کری های روی تور شد، با برتری قاطع ایران در دفاع روی تور و سرویس توام شد. وقت های استراحت پیاپی ولاسکو هم در این ست با هوش بالای معروف در بکارگیری سرعت و جاخالی های معروفش بی نتیجه بود.

آرژانتین که با دو دفاع پیاپی 3 بر یک از ایران پیش افتاده بود با دفاع پیاپی روی تور شاگردان لوزانو مواجه شد و عقب نشست. تعویض طلایی شریفات نقش مهمی در رقم خوردن این اتفاق شیرین داشت.

با توجه به شکست بدی که تیم ایران در جام جهانی 2015 مقابل آرژانتین داشت، می توان گفت که ملی پوشان ایران به نوعی از استاد سابق خود انتقام گرفتند. جدال دو مربی آرژانتینی همانند یک رقابت شطرنج بود که این مسابقه فکری را لوزانو به سود خود تمام کرد.

 آرژانتین در اولین بازی خود در لیگ جهانی 3 بر یک برابر آمریکا شکست خورد و در دومین بازی هم 3 بر صفر مغلوب برزیل شد. این تیم در سومین هفته مرحله مقدماتی لیگ جهانی نیز با ایران هم گروه است و باید برای برگزاری بازی با تیم های ایران، ایتالیا و صربستان به تهران بیاید.

تعداد بازدید : 36
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
با این تیم به جایی نمیرسیم تا وقتی موسوی و معروف هستن همین آش وهمین کاسه..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها