بازدید 31257

شبی یک و نیم میلیون تومان، هزینه اسکان هر نمایندگان در هتل استقلال!

در شرايطى كه مردم در شرايط سخت اقتصادى هستند و كمتر از ده روز از فرمايش رهبرى در باب خود نظارتى و رعايت نمايندگان مجلس نگذشته است، هزينه هاى اقامت نمايندگان در هتل استقلال تهران و ساير هتل هاى مجلل شبى بيش از يك و نیم ميليون تومان به بيت المال تحميل كردن، پاسخ مناسبى به فرمايشات رهبری و شرايط اقتصادى كشور و مردم نبود.
کد خبر: ۵۹۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 18 June 2016
با این طرح، یک نفر هم صاحب خانه نمی شود  این روزها موضوع پرداختی های دولت در قالب فیش های حقوقی، یکی از جنجالی ترین بحث های روز میان مردم تبدیل شده است؛ موضوعی که مردم را نگران کرده شاید پرداخت حقوق بالا به مدیران نباشد و شاید دلیل دغدغه ایجاد شده در جامعه، موضوع بی عدالتی هایی است که از سوی مدیران بر مردم تحمیل می شود.

به گزارش «تابناک»، تبعیض در میزان پرداختی ها موضوعی نیست که مربوط به روزهای اخیر بوده باشد. در سال های گذشته نیز هر از گاهی زمزمه هایی از میزان دریافتی های برخی مدیران یا ریخت و پاش های اضافی در بعضی از ارگان های دولتی در گوشه و کنار به گوش می رسد، ولی در چند روز گذشته، با علنی شدن فیش های حقوقی، این موضوع بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان ها افتاد.

هر چند نهادهای مختلف از جمله ریاست جمهوری و شخص خود روحانی، دستور توقف این میزان پرداختی ها را صادر کرده است، گویا اراده قوی برای انجام این کار نیست و از سوی دیگر، راه های گریز از این مسأله آنقدر زیاد است که هر مدیری به راحتی می تواند از زیر آن خارج شود.

شاید یکی از دلایلی که باعث شد، مردم در انتخابات مجلس دهم این گونه وارد صحنه شوند و رأی به تغییر 75 درصدی نمایندگان مجلس دهند، پاسخی به این تبعیضات بود، به طوری که تکانه‌های رأی مردم در انتخابات مجلس زلزله‌وار باعث شد، 217 کرسی سبز پارلمان با نمایندگان سابق خداحافظی کنند، تا مجلس دهم نمایندگانی جدید را به خود ببینید.

البته باید گفت که این مجلس یکی از اولین نهادهایی بود که به این موضوع ورود کرد و موضوع فیش های حقوقی و برخی ریخت و پاش های دولتی را پیگیری می کند، ولی در این میان باید گفت، خود نمایندگان مجلس نیز سابقه خوبی در محافظت از بیت المال ندارند.

مردمی که در انتخابات شرکت کردند، انتظار داشتند تا نمایندهای آنها متمایز از نمایندگان مجلس نهم بوده و بیشتر به فکر حل مشکلات معیشتی موکلان خود باشند؛ اما اکنون با شروع مجلس به نظر می رسد که بسیاری از این آرزوها به سراب تبدیل شده است و با اینکه نماینده ها در زبان، قول رفع تبعیض می دهند، خود به خیل جمعیت پولدارها و پردرآمد ها پیوسته اند.

در حالی که برخی، نمایندگان در مجلس به فکر ارائه طرح یک فوریتی برای تعیین سقف دریافتی هستند، شنیده ها نشان می دهد که مجلس شوای اسلامی برخی از نمایندگان تازه وارد را به همراه خانواده آنها در بعضی از هتل های مجلل تهران با هزینه ای حدود شبی یک و نیم میلیون تومان اقامت داده است.

یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: هنوز تکلیف اسکان نمایندگان تازه وارد به مجلس را مشخص نکرده است. به همین منظور، نمایندگان در برخی از هتل های پنج ستاره از جمله هتل استقلال اسکان داده شده اند. به گفته این نماینده، هزینه هر شب اقامت برای این افراد به همراه خانواده، بیش از یک و نیم میلون تومان هزینه روی دست مجلس می گذارد.

در شرايطى كه مردم در شرايط سخت اقتصادى زندگی می کنند و كمتر از ده روز از فرمايش رهبرى در باب خود نظارتى و رعايت نمايندگان مجلس نگذشته است، هزينه هاى اقامت نمايندگان در هتل استقلال تهران و ساير هتل هاى مجلل، شبى بيش از يك و نیم ميليون تومان به بيت المال تحميل كردن پاسخ مناسبى به فرمايش های رهبری و شرايط اقتصادى كشور و مردم نبود.

به نظر می رسد، نماينده اى كه از هم اکنون از صرفه جويى و منش مردمى فاصله مي گيرد، برگشت وى از این حالت، كار راحتى نخواهد بود. از سوی دیگر، این اقدام مجلس بر اساس برنامه های اقتصاد مقاومتی مغایر با شرایط موجود کشور است و هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، به هیچ عنوان امکان بازگشت به بیت المال را ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۴۱
انتشار یافته: ۶۱
اقتصاد مقاومتی فقط ماله مردمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
دردستگاههای مختلف نگاه کنید،اقتصلدمقاومتی وساده زیستی فقط تبدیل به شعار،جلسه وهمایش ولقلقه زبان شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
این که دیگه دولت نیست. مجلسه.
پس بقیه دستگاه ها هم باید پاسخگو باشند.
اسراف فقط مفت مفت خرج کردن و پول گرفتن نیست، اسراف هزینه های بی رویه ای که بابت پروژه های بی ارزش و بی مورد می شود هم هست. چه بسیار پروژه های ناتمام و اشتباه و غیرضروری که از جیب مردم هزینه شده اند و آنها نادیده گرفته می شود.
ایرادی ندارد ما هم خدایی داریم و خدا بزرگ است.
بگو 100 نفر تو هتل باشند میشه 150 ملیون شبی سه ماه که اونجا باشند تقریبا 15 ملیارد
هر دم ازین باغ بری میرسد
و همچنان ادامه دارد
کارم از گریه گذشته است به آن میخندم ...
ایران کشور فیش و فاکتور
از طرف دولت به حساب ملت
از شما نوشتن از ما پرداخت کردن
لطفا در صفرها کمرویی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
اصلا نگران و ناراحت نباشيد همه اين هزينه ها به طرقي از مردم عزيز دريافت و جمع آوري مي شود
اینجا یک سوال است که سالهاست مرا آزار می دهد:
پس این هتل و امثال آن در این کشور برای چه کسی ساخته شده؟...
کسانی که از این نوغ هتل ها استفاده می کنند که هستند؟
چه درآمدی دارند؟
از کجا آورده اند؟؟؟!!!...
این نمایندگان همان هایی نیستند که با شعار اقتصادی ورفاه وارد مجلس شدند
به راستی باید فکری به حال کشور کرد
لااقل تبلیغات مبارزه با مفاسد اقتصادی در رسانه ها را کم کنید.
لااقل تبلیغات مبارزه با مفاسد اقتصادی در رسانه ها را کم کنید.
این عدد بالایی نیست، به هر حال نمایندگان مجلس که نباید مثل مردم عادی به مسافرخانه بروند. باید پرستیژ آن ها حفظ شود. ضمنا حقوق های آن ها نیز کم است، ماهی 3.5 میلیون تومان حقوق قابل توجهی برای یک نماینده مجلس نیست.
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
از دفاع ضعیف ومتناقضت معلومه که خود از نمایندگان ذینفعی !!
حيف اين ملتو اين نمايندگان واقعا حيف
هه اقتصاد مقاومتی یعنی گشنگی مردم و عشقو حال مسئولین
بابا اینها کلی خرج کردند تا نماینده شدند.تازه اولشه..
آقا چه خبره . خدا رو خوش نمیاد مردم دارن با سختی روزگار میگدرانند بعد ...

فقط خدا به جوانهامون رحم بکنه فقط همین

اگر مال شخصی خودشون هم بود اینجوری خرج میکردنند ؟؟!!
مرگ برای همسایه حوبه وبس
چقدر به چیزهای بی اهمیت گیر میدید. خیلی مردید بروید دنبال 800 میلیارد دلار زمان احمدی نژاد که میشد سه بار کشور رو از اول باهاش ساخت.
ایران چه خبر است
مردم و جوونها غرق در درد و رنج هستند. بیکاری و مشکل مسکن و ازدواج و پارتی بازی غوغا می کند.
جناب رییس جمهور بیدارید؟
مقاومت فقط برای ما و امثال ماست که با ماهی یک میلیون تومان در امد زیر بار مخارج زندگی داریم پرس میشیم و گرنه اقایان که مثل همیشه در ناز و نعمتمد!!
درودبررکن چهارم دموکراسی(رسانه های چپ وراست)
دکتر شریعتی است سخنرانی دارد به نام
یک جلوش تا بی نهایت صفرها
منظور ایشون تشکیل امت اسلامی است
1 خداوند است و بی نهایت صفرها ما مسلمان ها هستیم
اما مسئولان ما بد برداشت کردند
1 جلوش تا بی نهایت صفرها می گذارند البته در فیش حقوق و فاکتور هتل
بعضی وقت ها هم اختلاس
اقتصاد مقاومتی یعنی
شعارهای قشنگی می شنیدیم اما چیز دیگری داریم می بینیم !!!
شعارهای قشنگی می شنیدیم اما چیز دیگری داریم می بینیم !!!
پس حقوقی که میگرن رو کلا پس انداز میکنن.
هزینه مسکن که مردم میدن،هزینه ایاب و ذهاب که از جیب مردم ، هزینه مطالعه که از جیب مردم و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
هزينه سر زدن به شهرشونم که از جيب مردم. هزينه هايي ديگه هم که از هداياي دستگاهههاي دولتي
اخه چه لزومی داره مجلس اقدام کنه نماینده ای که متقاضی حضور در مجلس داشته و احتمالا هم میلیاردی هزینه کرده حتما قادر به اسکان خودش هست و فکرش را از قبل کرده . در عین حال بسیاری از شهرستانها و ارگانهای عمومی و دولتی و غیر دولتی انها اقامتگاه و .. در تهران دارند . خوب چند صباحی در همین محلها اسکان یابند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
به یاد آقای لقمانیان افتادم. ایشان معلم بنده بودند و بعد از آن قضایا تعریف می کرد می گفت در دوران 4 ساله نمایندگی در یک خانه معمولی در تهران سکنی گزیدم و فقط حقوق دبیری را دریافت کردم. خیلی از آقایان کارهایی کردند که نیاز به گفتنش نیست.
زندگی کوتاه است و عمر در گذر بگذار چند صباحی خوش باشند بر لب جوی نشین و نان خشکیده بخور
خانه از پای بست ویران است.وقتی فساد در جامعه همه گیر شده و از بالا تا پایین همه در فساد غوطه ور شدند .راه نجاتی وجود ندارد
قبض گاز برامون اومده
میزان مصرف صفر
میزان مالیات بر ارزش افزوده 13500
ابونمان هم 1500
من فقط یادم هست که ارزش افزوده 9 درصد مصرف بود
حالا چرا اینقدر شده خدا می دونه
فقط بگم که هیچ کس به فکر مردم نیست از این خبرها هم دیگه نزار حالمون بدتر میشه
هرکسی بفکر حال و حول خودشه!!! وجدانی نمانده
بدبخت ملت که با چه تنگناها ی اقتصادی دارند زندگی می کنند انصاف هم خوب چیزی هست.
از ماست که بر ماست.واقعا این نماینده ها میخوان چه گلی به سر مردم بزنن وقتی از درد مردم خبر ندارن
چی فکر میکردیم چی شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
ینی چطور فکر میکردی! فکر میکردی میخوان چیکار کن
داستانی واسه خودت
چیزی که بیشتر از همه باعث تاسفه اینه که اگه این مسائل توبوق و کرنا هم بشن باز هم کسی توجهی نداره.
مگه ميشه! مگه داريم!
حتما نمایندهای مجالس قبلی خونه های سازمانی مجلس را تخلیه نکردند
یادش بخیر روزی که قرار بود طرح هدفمندی یارانه اجرا بشه صدا و سیما چقدر تبلیغ میکرد بزرگترین جراحی اقتصاد ایران...شکوفایی اقتصاد در گرو طرح هدفمندی یارانه...جالبه اقتصاد چقدر شکوفا شد..
اخی چه مظلومانه تک و تنها راهی هتل های 5 ستاره میشوند
سلام.یه کم منطقی فکر کنید .پس کجا برن .تا خونه بهشون ندادن کجا برن باخانواده؟اگه یه نماینده خودش. مشکل حقوق داشته باشه .چطور می تونه به مشکلات حوزه خودش رسیدگی کند .باید ی رفا نسبی داشته باشند حداقل ماهی بیست میلیون باید بگیره یک نماینده مجلس
کسی به فکر مردم نیست
حقوق من در ماه با 240 ساعت کار طاقت فرسا زیر آفتاب گرم، در حدود 12 میلیون ریال هست. خدا رو خوش میاد نمایندگان با پولی که به عنوان مالیات از حقوق من و امثال من کسر میشه، اینجوری زندگی کنن؟؟ خدا از بانی و باعثش نگذره.
وقتی لیستی رای میدادید نتیجشم ببینید
عزیزان عنایت بفرمایند موقع شرکت در انتخابات شناسنامه ها موقع فیلمبرداری بگیرند بالا تا قشنگ مهر شرکت در انتخابات در فیلم انداخته بشه . این هتل برای دوره قبل هم بوده و قبل تر . خدا عقل شما ملت بده
گر قرار است کسی از استانی حالا به دلخواه وارد یک سیستم دیگر شده تمام خرج مخارجش را دولت را به پردازد مگر اینان تافته جدا بافته هستند از مردم هستند هرکس کار جدید خواست زندگی جدید خواست خواست در پایتخت زندگی کند باید خودش مخارجش را به پردازد کسی به زور انها را به این کار نیاورده انها میلونها تومان خرج کردنند تا بتوانند این شغل پر درامد را کسب کنند حالا هم باید خودشان مخارج خودشان را بدهند نباید خانه برایشان رهن کرد نباید این ریخت پاش ها را کرد تا بدانند انتخاب شغل زورکی نیست هزینه دارد بنابراین یکی باید جوابگوی این کارهای غلط باشد از جیب مردم تبلیغات از جیب مردم خانه مجانی از جیب مردم رفاه ان موقع عمل کردبه شعارها صفر چند صباحی هم که بر منسب سوراند از همه امکانات بر خورد می شوند در تهران ماندگار می شوند تمام ان روستاییان هم شهریهایشان را به تهران می اورند ان موقع که تهران منفجر خواهد شد و روستاها خالی از سکنه
بیچاره کارمندان دولت که هرچه اقتصاد مقاومتی هستش از حقوق ناچیز آنها کم می شه
پدر من ارتشي بود و در زمان جنگ يادم هست كه حتي تا شش ماه هم ميشد كه پدرمون رو نمي ديديم، اما الان زن و بچه آقايان نماينده حاضر نيستند كه يك ماه از خانوادشون دور باشن.
وای به امروز که گندیده نمک
اقتصاد مقاومتی فقط برای مردم و کارمندان و کارگران است نه رجال مجلسی و دولتی
معلوم بود چرا به هر دری میزنن برن مجلس
خوب اگر این نمایندگان سابق هر چه سریعتر با توجه به معلوم بودن زمان نماینگی شان وام اجاره مسکن دریافتی را به مجلس بر می گرداندند م9لس می توانست این پول را در اختیار نمایندگان جدید قرار دهد.
مردم کیلوی چندن
یکی بر سر شاخ و بن می برید
بیچاره مردم سوییس .. حالا بپرسین چرا سوییسیها یارانه نمیگیرند>!!!!!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی