بازدید 2619

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن می‌رود

وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی برای گفت‌وگو درباره بسته کمکهای نظامی آمریکا به اسرائیل به واشنگتن سفر می‌کند.
کد خبر: ۵۹۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 17 June 2016

به گزارش فارس به نقل از جروزالم پست، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای دیدار با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر می‌کند.

این اولین سفر لیبرمن به واشنگتن به عنوان وزیر جنگ است و در بحبوحه تنش میان دو طرف درباره میزان کمکهای نظامی آمریکا به اسرائیل انجام می‌شود.

براساس این گزارش، لیبرمن شنبه شب راهی واشنگتن می‌شود تا با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کند. محور اصلی این سفر مذاکره درباره تضمین توافق کمک نظامی 10 ساله به اسرائیل است.

در حال حاضر مذاکرات میان تل‌آویو و واشنگتن بر سر امضای یک «یادداشت تفاهم» ده ساله جدید در حال انجام است که قرار است به نگرانی‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بپردازد و بسته کمکهای نظامی آمریکا به اسرائیل نیز در قالب همین تفاهم انجام خواهد گرفت.

با این حال دولت آمریکا و رژیم اسرائیل در این زمینه دارای اختلافاتی نیز هستند. کاخ سفید اخیرا مخالفت خود را با طرح پیشنهادی کنگره آمریکا برای افزایش بودجه برنامه موشکی اسرائیل رسما اعلام کرد.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره مخالفت خود را با درخواست اسرائیل برای افزایش 455 میلیون دلاری بودجه سامانه‌های موشکی این رژیم در سال 2017 اعلام کرد.

لابی قدرتمند صهیونیستی در آمریکا موسوم به کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل (آیپک) در خصوص مخالفت کاخ سفید با این افزایش بودجه نظامی اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه با دفاع از اقدام کاخ سفید در نپذیرفتن پیشنهاد کنگره برای چهار برابر کردن بودجه نظامی اعطایی این کشور به رژیم صهیونیستی، این طرح را «بزرگترین افزایش غیرضروری» و مایه «ضعف بودجه نظامی موشکی» خود آمریکا توصیف کرد.

بنیامین نتانیاهو قصد دارد با تعویق این توافقنامه، امضای آن را به دولت بعدی آمریکا موکول کند تا شاید بتواند امتیازات بیشتری از واشنگتن بگیرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی