بازدید 3098
۱

کاهش نرخ سود بانکی بازار بورس را جذاب می کند

روح بخش گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ سود بانکی طی ماههای آینده بسیاری از این پولها بدنبال مسیری می گردند که مطمئنا بازار سرمایه جذاب ترین مکان برای این سرمایه هاست.
کد خبر: ۵۹۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 13 June 2016

روح بخش گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ سود بانکی طی ماههای آینده بسیاری از این پولها بدنبال مسیری می گردند که مطمئنا بازار سرمایه جذاب ترین مکان برای این سرمایه هاست.

روحبخش در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما درباره روند کاهشی شاخص بورس در ماه های اخیر اظهار داشت: در بازار سرمایه مهم ترین عامل ، نقدشوندگی است که هیچ مشکلی در این باره نداشتیم.وی ادامه داد: حتی در روز شنبه که شاخص بورس حدود 1000 واحد کاهش داشت، در بازار عرضه هایی وجود داشت و در مقابل خریدارانی هم بودند و معاملات بازار بصورت روان ادامه داشت.

روح بخش افزود: در روز شنبه فروش اشخاص حقیقی بر خریدشان پیشی گرفته بود و اشخاص حقوقی به عنوان خریدار در بازار حضور پررنگ تری داشتند.

سخنگوی بورس خاطرنشان کرد : مهم ترین متغیر بازار نقدشوندگی است که ما در این باره با هیچ مشکلی روبرو نبوده ایم.

*بازار سرمایه در انتظار کاهش نرخ سود بانکی

کارشناسان بازار سرمایه که پس از چند ماه ادامه روند نزولی شاخص بورس همچنان به بهبود شرایط موجود امیدوارند ، معتقدند کاهش نرخ سود بانکی در چند ماه آینده نقطه عطفی در بهبود روند بازار سرمایه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ کارگزاران بازار سرمایه که در طی چند ماه گذشته شرایط مطلوبی را تجربه نکرده اند همچنان به بهبود روند این بازار امیدوارند.

صادق قاسمی یکی از کارگزاران بورس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره کاهش روند بورس گفت: در یک ماه اخیر کمبود نقدینگی مهمترین مشکل اساسی بازار بوده است و به صورت کلی بنگاه های کشور ما تحت فشار سودها و بهره های بانکی هستند و این امر سبب شده است هزینه مالی شرکت ها افزایش قابل توجهی داشته باشد.وی ادامه داد : این امر منجر به کاهش سودآوری برخی شرکت ها شده و سبب شده است بازار سرمایه با کم اقبالی شرکت ها روبرو شود.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا این امیدواری در بازار وجود دارد که رونق به این بازار برگردد؟ گفت: اقداماتی که دولت انجام داده باعث شده که نرخ تورم کاهش پیدا کند و انتظار جامعه اقتصادی و فعالان اقتصادی این است که نرخ سود بانک ها نیز کاهش پیدا کند.وی ادامه داد: برخی از بانک ها به صورت خودجوش اقدام به کاهش نرخ سودها کردند که اگر این روند کاهش ها متناسب با تورم ادامه داشته باشد قطعاً وضعیت اقتصادی بنگاه ها بهتر می شود و مورد توجه فعالان اقتصادی قرار می گیرد.

این کارگزار بورس خاطر نشان کرد: ایجاد رونق در بازار بورس بستگی به متغیرهای کلان اقتصادی دارد و برای نیمه دوم امسال پیش بینی می شود که روند مثبتی در بازار سرمایه وجود داشته باشد.

* انتظارات فعالان بازار بورس در سال جدید برآورده نشده است

آرش رحمتی یکی دیگر از فعالان بازار بورس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: افزایش شاخص در ماههای پایانی سال 94 به خاطر رشد صنعت خودرو در بازار بود و این امر هم به خاطر اخبار قرارداد شرکت های خودروساز داخلی با خودروسازان خارجی بوده است.وی ادامه داد: این اتفاق تأثیر مثبتی را بر روی سهام شرکت ها گذاشته و این بازار رشد خوبی را تجربه کرده بود ولی بعد از پایان سال 94 و اوایل سال 95 به دلیل برآورده نشدن انتظارات سهامداران از عقد قراردادها ، بازار با رشد منفی روبرو شد.

رحمتی افزود: از دلایل عمده این اتفاق این است که افراد حقیقی هنوز انتظارات سال گذشته را از بازار دارند و به دلیل برآورده نشدن انتظاراتشان اقدام به فروش سهام خود در بازار کردند و بازار هیجانی شده است.

این کارگزار بورس گفت: در حال حاضر یکی از بهترین بازارهایی که می تواند سودده باشد بازار بورس است و خوش بینی هایی که در این بازار بوجود آمده جواب می دهد و ما امیدواریم در تابستان سال جاری بازار خوبی را شاهد باشیم.

* پیش بینی بازار سرمایه در این روزها سخت است

شهبازی یکی دیگر از کارگزاران بورس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : کاهش شاخص بورس در روزهای گذشته به خاطر پایین بودن حجم معاملات بوده و چون عرضه های عمده و زیاد وجود نداشته ترسی را در سهامداران بوجود نیاورده است.

وی ادامه داد : یکی دیگر از دلایل عمده کاهش شاخص بورس ، کاهش حجم نقدینگی و معاملات در بازار است و این امر به خاطر این است که سرمایه گذارها انتظاراتی داشتند که بعد از عید و بعد از برجام اجرایی نشده و سبب ناامیدی آنها از این بازار شده است.

شهبازی با بیان اینکه پیش بینی بازار سرمایه این روزها خیلی سخت شده است ، گفت: معاملات بسیار پایین است و میزان عرضه ها و خریداران و فروشندگان بسیار چشمگیر نیست.وی افزود: با توجه به جذابیت قیمتی و افت قیمتی که سهام ها با توجه به حجم پایین معاملات داشتند ، بازار از این به بعد ریسک زیادی نخواهد داشت.

این کارگزار بورس خاطر نشان کرد: در آینده و با گزارش سه ماهه شرکت ها بازار هم روند مثبتی خواهد داشت.

* کاهش نرخ سود بانکی بازار سرمایه را امیدوار کرد

خانم مولایی یکی دیگر از کارگزاران بورس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: دلیل عمده کاهش شاخص بورس انتظارات کاهشی سهامداران طی روزهای اخیر بوده و آنها انتظاری برای مثبت شدن روند بازار نداشتند.وی ادامه داد: به همین دلیل در فروش با هم رقابت می کردند و هیچگونه اخبار مثبتی هم از این بازار بیرون نیامده است.

این کارگزار بورس افزود: با توجه به اتفاقات اخیری که در نرخ بهره بانکی افتاده بازار سرمایه امیدوارتر شده است.

مولایی خاطر نشان کرد: اگر کاهش نرخ سود بانکی تثبت شود و ادامه دار باشد بازار سرمایه در تابستان عکس العمل مثبتی به این روند نشان می دهد و روزهای گرمی در پی خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قبلا سود سپرده ها 22% بود،حالا به 18% رسید، هیولای بورس کماکان در سراشیبی سقوط سرمایه و اعصاب و روان سهامداران را متلاشی میکند ، چه تضمینی برای رونق بورس بعد از کاهش سود بانکی وجود دارد تا نهایتا سرمایه مردم به دست یک عده کلاهبردار هفت خط با عناوین فریبنده نیفتد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار