بازدید 3946

انتقاد یک نماینده از نحوه تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی

بهرام پارسایی
کد خبر: ۵۹۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 13 June 2016
بهرام پارسایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس اظهارکرد:‌ بر اساس ماده 42 آیین نامه داخلی مجلس  تخصص ، سابقه اجرایی و سابقه عضویت درکمیسیون‌ها باید در انتخابات اعضای کمیسیون‌های تخصصی ملاک قرار بگیرند و بر اساس ماده 41 آیین نامه نیز رای گیری بدون حضور داوطلبان عضویت در کمیسیون برگزار شود که متاسفانه اینها لحاظ نشده است.

وی افزود: من تنها نماینده بخش خصوصی و سرمایه گذار صنعت و معدن هستم که عضو خانه صنعت و معدن استان فارس و مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صنعتی و معدنی استان هستم.ضمن این که حوزه انتخابیه من با داشتن صنایع مختلف از قطب‌های صنعتی کشور با هزاران مشکل عدیده است.

پارسایی با بیان این که در انتخاب اعضای کمیسیون صنایع و دیگر کمیسیون‌ها اتفاقات نگران کننده‌ای رخ داده است یاد آور شد: در این موارد تنها چیزی که جایگاهی نداشت آیین نامه داخلی مجلس بود. در انتخاب اعضای کمیسیون صنایع، افرادی با دو دوره سابقه‌ی نمایندگی دراین کمیسیون و دارای مدرک مهندسی صنایع، رد شدند و در مقابل کسانی که می‌توانستند در کمیسیون‌های فرهنگی موثر باشند، به عضویت این کمیسیون درآمدند و یا فردی با مدرک دکترای انرژی از ورود به کمیسیون انرژی باز ماند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با طرح این سوال که چه کسی پاسخگوی بی توجهی روسای شعب به تجربه و تخصص و آیین نامه داخلی مجلس است ادامه داد: مگر همین چند روز پیش  برای رعایت امانت و تقوا سوگند یاد نکردیم؟ آیا حق انتخاب اعضای کمیسیون‌ها از سوی روسای شعب واگذاری یک امانت نیست؟

وی همچنین تصریح کرد‌: قرار است سیاست‌های بخش صنایع و معادن در کمیسیون مربوطه بررسی و یا وضع شود. درد و مشکل صنعت را چه کسی می‌داند؟ کدام یک از روسای شعب طی 8 سال بی ثباتی حاکم در کشور دستی در تولید داشته و کمرش زیر بار سوء مدیریت اجرایی در حوزه تولید خم شده است.

پارسایی ادامه داد:‌آیا راه حل مشکلات اشتغال ، تولید  و صنعت که بیشتر آن در کمیسیون صنایع رقم می‌خورد با سیاسی کاری و لاوی گری قابل حل است یا سپردن کار به کاردان؟ با سیاسی کاری نمی‌توان مشکل اشتغال را حل کرد. آیا به بهای رایزنی برای رئیس شدن یا عضو هیات رئیسه شدن در کمیسیون‌ها ، منطق و عقل و منافع ملی را باید زیر پا گذاشت؟ بگذارید به دور از سیاسی کاری و اغراض سیاسی مردم طعم آرامش و رونق را بچشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مشارکت باشکوه مردم در انتخابات برای ایجاد تغییر در وضعیت اقتصادی است. من به سوگندی که خوردم استوارم و هر جا حق کشی و بی عدالتی ببینم ساکت نخواهم بود.

وی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت:‌با آنکه می‌دانیم وارث دولتی با صدها مشکل اقتصادی هستید و نفت در دولت شما به زیر 30 دلار رسید اما با درایتی که در شما سراغ داریم امیدواریم مشکلات استان پیش از پایان کار دولت یازدهم و قبل از انتخاب شما برای دوران دوم ریاست جمهوری حل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی