بازدید 3286
آخوندی در صحن علنی؛

سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری در سیستم حمل و نقل هوایی

وزیر راه و شهرسازی قرار گرفتن مجدد ایران در کانون شبکه ارتباطی و دالان‌های هوایی را از بزرگ‌ترین سیاست‌های حمل و نقل این وزارتخانه دانست.
کد خبر: ۵۹۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 13 June 2016
باید به دنیا اطمینان دهیم عبور از شبکه ارتباطی و دالان‌های هوایی ایران، امنیت و ایمنی بیشتر با قیمت ارزان‌تر دارد

عباس آخوندی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 24 خرداد) مجلس شورای اسلامی در خصوص چشم انداز وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی گفت: مهم‌ترین سیاست در دولت دهم، بازیابی مجدد موقعیت ایران در منطقه و جهان است؛ به خصوص پس از یک دوره سردرگمی و اتلاف منابع ملی و بی‌توجهی به منافع ملی ایران.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این مهم در حوزه سیاست‌ توسط وزیر امور خارجه راهبری شده و نتیجه آن تحت عنوان برجام شناخته می‌شود. برجام برای دولت، صرفا یک توافقنامه نیست بلکه یک تغییر رویکرد کلی‌ به بازخوانی موقعیت ایران در سطح منطقه و جهان است.

وی با بیان اینکه به برجام در حوزه حمل و نقل؛ ترمیم و توسعه شبکه‌های حمل و نقل ایران و ارتباط آن با شبکه‌های حمل و نقل جهانی در تمام حوزه‌های هوایی، دریایی، ریلی و زمینی نگاه می‌شود، گفت: برجام در سطح بین‌المللی به مفهوم به رسمیت شناخته شدن موقعیت و قدرت ایران اسلامی توسط قدرت‌های جهانی است.

آخوندی ادامه داد: برجام به برکت خون شهدا و توان نظامی و راهبری رهبری و هدایت رئیس جمهور و تیم مذاکره کنندگان حاصل شد البته این ساده‌ترین بخش برجام بوده است لیکن هسته سخت آن در بخش داخلی است که به مفهوم پایان بخشیدن به دلالی، سوداگری، فساد، اتلاف منابع داخلی و حراج گذاشتن ثروت ملی است.

وزیر راه و شهرسازی، سوی مثبت برجام را بهره‌گیری از منابع مادی و انسانی ایران و سرمایه‌گذاری گسترده در زیرساخت‌ها با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری ملی دانست که به گفته وی، پس از یک دوره بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری و اتلاف گسترده منابع صورت گرفته و با هدف رأی‌آوری و کسب محبوبیت نیست.

وی تاکید کرد: اتکای کشور در توسعه ملی به توان داخلی مردم است البته این بسیار ساده‌لوحانه است که تصور شود دیگران قرار است ایران را بسازند لیکن بی‌توجهی به موقعیت ایران در سطح منطقه و جهان نیز از دست دادن منافع و منابع است بنابراین همواره باید در پی افزایش قدرت رقابت‌پذیری ایران در سطح منطقه و جهان و کسب سهم حداکثری از عرصه بین‌المللی باشیم.

آخوندی براساس نقشه کریدوری حمل و نقل کشور گفت: هنوز پس از 2000 سال از تمدن ایران، ایران چهارراه شرق و غرب و شمال و جنوب است؛ در عین حال بر اثر بی‌تدبیری و گاهی بی‌خردی، با بازی کردن در زمین رقیبان و بازی خوردن امتیازات کشور به دیگران تقدیم شده است.

لزوم قرار دادن مجدد ایران در کانون شبکه ارتباطی و دالان‌های بین‌المللی

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این امتیازات تا جایی از کشور گرفته شد که پروازهای مستقیم به ایران و از ایران به جهان به پایین‌ترین حد خود تنزل یافته و مسافر ایرانی حتی برای سفر به آسیای میانه یا ابتدا باید به غرب رود و سپس تمام مسیر را به شرق بازگردد یا به جنوب برود و باز تمام مسیر را به شمال بازگردد بنابراین بزرگ‌ترین سیاست حمل و نقلی ما قرار دادن مجدد ایران در کانون شبکه ارتباطی و دالان‌های بین‌المللی است.

وی افزود: لازمه قرار دادن ایران در کانون‌ شبکه‌های ارتباطی بازنگری تمامی توافق‌نامه‌ها و توافقات بین المللی، به روز رسانی و سرمایه‌گذاری گسترده در توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان در هر 4 شکل شبکه حمل و نقل به منظور افزایش رقابت پذیری حمل و نقل از کریدورهای عبوری از ایران است.

آخوندی ضمن بیان اینکه باید به دنیا اطمینان دهیم که عبور از ایران امنیت و ایمنی بیشتر زمان کوتاه‌تر، قیمت ارزان‌تر، دقت بیشتر و همراه با آسایش حداکثری است، گفت: نخستین گام نوسازی صنعت هوانوردی با توجه به فراگیری جهانی آن و سریع‌ الوصول بودن آن است، برای این منظور در این مدت مذاکرات مجدد با سازمان‌های هوایی جهانی و معتبر آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برقراری پروازهای مستقیم ایران به اقصی نقاط جهان را یکی پس از دیگری فراهم خواهیم کرد. همچنین بازنگری در راه‌های هوایی که از فراز ایران عبور می‌کند، رفع موانع پروازی، کوتاه‌ کردن مسیر و افزایش موقعیت رقابت اقتصادی آن از اصلی‌ترین سیاست‌های این موضوع است.

سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری در سیستم حمل و نقل هوایی

وی از دو برابر شدن تعداد پروازهای عبوری از فراز ایران خبر داد و گفت: نوسازی سیستم نوآوری ایران از دیگر سیاست‌هایی است که  با آن، تمام سیستم‌های راداری و هدایت هواپیما در ایران را بازنگری کرده است و تاکنون 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

آخوندی افزود: بدون سیستم نوآوری مطمئن پروازهای عبوری را نمی‌توان ایمنی بخشید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل