بازدید 2872

مجلس در مورد اخذ چندبرابری جریمه از واحدهای تولیدی ورود کند

سیدکاظم دلخوش
کد خبر: ۵۹۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 13 June 2016
سیدکاظم دلخوش در نشست علنی امروز دوشنبه (24 خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک قهرمانی تیم کشتی ایران در مسابقات جهانی، به مباحث اقتصادی پرداخت و گفت: تیم اقتصادی دولت در شرایط فعلی شدیدا دچار ضعف است؛ اگر دولت در جهت حل مشکلات اقتصادی ، تورم و رکود اقدامی انجام ندهد ، مردم و تولید کنندگان صنعتی دچار آسیب خواهند شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های اقتصادی غلط در کشور منجر به ایجاد مشکل برای سرمایه گذاران بخش های تولیدی کشاورزی و صنعتی شده است. باتوجه به رکود اقتصادی در آینده بازار شکننده به شدت متضرر خواهد شد.

وی با بیان این که ده هزار تولید کننده چای در کشور به عنوان قسمتی از بخش کشاورزی ایران دچار مشکلات عدیده ای هستند ، گفت: در جریان بازدیدهایی که تاکنون داشته ایم اغلب چای کاران به دلیل عدم تحقق ماده 8 قانون هدفمندی یارانه ها که در جهت حمایت از بخش تولید هزینه می شد ، همراه با مشکلات بانکی و مالیات در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند. واقعیت این است که اشتغال اقتصاد بخش کشاورزی دچار رکود شده است.

سیستم بانکی مانع توسعه اقتصادی

دلخوش با انتقاد از عملکرد بانک ها گفت: سیستم بانکی کشور در قالب طرح های مختلف برای فرار از تعریف سود تسهیلات بانکی اقدام به جذب سرمایه های اشخاص حقیق و حقوقی با اعطای تسلهیلات روزشمار 30 درصد هستند. سیتم بانکی کشور در حقیقت به دنبال کاسبی بوده و به بنگاه های اقتصادی و معاملاتی شده اند.

وی تصریح کرد: بانک ها با دخالت در بازار ساخت و ساز و تجمل گرایی، نقش مهمی در افزایش تورم داشته اند. بانک های خصوصی بین 60 تا 70 درصد سود ویژه دارند و بانک های دولتی بین 25 تا 30 درصد سود ویژه دارند.

این نماینده مجلس دهم گفت: در مجلس هفتم و هشتم تلاش کردیم که بانک های خصوص را در جهت تحقق سخنان مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصادی بانک های خصوصی تشکیل شوند متاسفانه همین بانک های خصوصی به دردسری جدید تبدیل شده اند.

وی در ادامه افزود: کاری که در جهت اقدامات مناسب بانک ها در بازار انجام گرفته بود ، به نتیجه دلخواه نرسیده است. براساس بند ج و بند ب سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، بانک های خصوصی مشخص گردید و مجوز صادر شد اما امروز یکی از سدهای سرمایه گذاری، بانک های خصوصی در کنار بانک های دولتی هستند.

رکود و ورشکستگی بازار و صنایع تولیدی

نماینده مردم صومعه سرا با اشاره به آمار بالای چک های برگشتی و تبعات این اتفاق گفت: استهلاک ماشین آلات در کارگاه های تولیدی در شرایط رکود اقتصادی و عدم وصول مطالبات منجر به حجم بالای چک های برگشتی تولید کنندگان شده است. این اتفاق عدم بازگشت سرمایه تولید کنندگان منجر به زیان مضاعف تولید کنندگان شده است.

 وی در ادامه با لحنی گلایه آمیز گفت: بازاریان و اصناف در اظهارنامه های مالیاتی به این موضوعات اشاره کرده اند اما متاسفانه سازمان امور مالیاتی کشور به این موضوع توجه نمی کند. بازبودن مغازه و صنوف در حالی که آنها سودی از تجارت و تولید نداشته اند با اخذ مالیات های سنگین کمر اقتصاد بخش خصوصی را خم کرده است. ممنوع الخروجی مدیران تولیدی و تبعات تبدیل نیروی انسانی یکی از دغدغه های اساسی واحدهای تولید است.

دلخوش گفت: متاسفانه در بازارهای محلی مشکلات سنگینی با اخذ جریمه های سنگین مالیاتی ایجاد شده است. مجلس باید در مورد اخذ چندبرابری جریمه از واحد های تولیدی ورود کند.ظلم هایی که به اقتصاد کشور می شود، قابل بخشش نیست و ماده 8 هدفمندی یارانه ها در جهت حمایت از تولید باید محقق شود.

وی در انتها گفت: از واردات بی رویه برنج در فصل برداشت برنج باید ممانعت شود. آزادراه گیلان غیر استاندارد است و 7هزار تومان در محل اخذ عوارض گرفته می شود، وزارت راه باید از این موضوع جلوگیری شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار